Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Skoro przy zgaszonym wchodzą normalnie to nie ma sensu szukać w linkach, wybierakach czy oleju...
Zresztą to będzie czuć po pedale, jeśli zaczyna ciągnąć po minimalnym popuszczeniu to wiadomo, ze coś ze sprzęgłem czy tam jego sterowaniem.
Zresztą to będzie czuć po pedale, jeśli zaczyna ciągnąć po minimalnym popuszczeniu to wiadomo, ze coś ze sprzęgłem czy tam jego sterowaniem.
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 14 lip 2015, 21:38
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Ogólnie tak, 1 i 2. Ale im dłużej siedzę i tam grzebię, to 3,4 i wsteczny też zaczęły mieć problem. 5/6 na razie z oporem, ale wchodzą. Także przepraszam, tu moje niedopowiedzenie/brak aktualizacji istotnej informacji.Jam_Belfegor pisze:No tak tylko w tym temacie generalnie był problem z wysprzeglaniem, a u ciebie piszesz że tylko 1 i 2 do tego przez chwilę, po nocy. No nic sprawdzaj i daj znać co w końcu było przyczyną.
Wysłane z mojego U11_Plus przy użyciu Tapatalka
2008-2011 - Fiat Cinquecento S 95" - 899cm -> 1108cm; 2011-2013 - Fiat Punto I SX 97" - 1242cm 75km; 2013-2015 - Fiat Cinquecento Happy 98" - 899cm -> 1108cm; 2015-2016 - Zastava 1100P 79" - 1116cm; 2015 - FSO Polonez Atu+ 99" - 1598cm; 2015-2018 - Alfa Romeo 156 SW 00" - TS 1970cm; 2016-2017 - Fiat Cinquecento SX 97" - 899cm -> 1242cm 16V; 2018 - Lancia Ypsilon 03" - 1242cm; 2019 - Fiat Seicento Young 99" - 899cm; 2018 - 2020 Lancia Lybra SW 00" - 1.6 - viewtopic.php?f=24&t=78312
2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v
2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2093
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
He he to trochę zmienia postać rzeczy Czyli wychodzi że problem jest z każdym biegiem. No to swoja uwag koncentruj na hydraulice czyli pompa przy pedale, wężyki i w końcu sam wysprzeglik.
A nie zgodzę się była skrzynia manualna chyba 6 biegowa w grupie Renaulta (i to nie jest odosobniony przypadek tylko z Renówki) po wymianie oleju na zimno był problem z biegami. Winny był sam olej, z którym nie chciały współpracować synchronizatorami, zresztą szybko padały jeśli nie zalało się dokładnie tego co miało być w tej skrzyni. Na postoju skrzynia stała, więc nie było problemu, mogłeś ładować każdy bieg. Synchronizatory stały bo wałki stały i nie było czego synchronizować, zębatki suwały się między sobą bez większego oporu.
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Współpraca z synchronizatorami to moze być w trakcie jazdy jak przełączasz biegi.
Jak auto stoi i masz wciśnięte sprzęgło (sprawne) to skrzynia tez stoi.
Jak auto stoi i masz wciśnięte sprzęgło (sprawne) to skrzynia tez stoi.
KAPPA TDS & JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2093
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
No to właśnie o tym piszę, cieszę się że się zgadzamy Czyli rezime >>> na postoju nie było problemu, podczas jazdy każdy bieg wchodził jakby nie chciał, finalnie dochodziło do zniszczenia synchronizatorów a winny był niewłaściwy olej.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 14 lip 2015, 21:38
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Wracam z dobrą wieścią:
Problem został rozwiązany, okazał się "hydrauliczny".
Płyn hamulcowy w sekcji sprzęgła, okazał się koloru mętnoszarego, baaaardzo długo musiał być nie przelewany. Dodatkowo jakiś czas temu wymieniałem cały płyn hamulcowy w układzie po regeneracji zacisków tylnych, bo z jednego leciał płyn (płyn wymieniany oprócz sekcji sprzęgła). Przy awarii zacisku często i gęsto dolewałem tego płynu, bo było na minimum i chyba musiał się coś układ zapowietrzyć, bo wcześniej poziom mi zjeżdżał poniżej tej rurki do pompki sprzęgła - ona jest w wyższym punkcie w zbiorniczku.
Układ sprawdzony i wycieków żadnych i zapoceń nie ma. Po przelaniu płynu i odpowietrzeniu - sprzęgło działa jak trzeba, biegi wchodzą jak trzeba. Mam nadzieję, że problem zażegnany.
Problem został rozwiązany, okazał się "hydrauliczny".
Płyn hamulcowy w sekcji sprzęgła, okazał się koloru mętnoszarego, baaaardzo długo musiał być nie przelewany. Dodatkowo jakiś czas temu wymieniałem cały płyn hamulcowy w układzie po regeneracji zacisków tylnych, bo z jednego leciał płyn (płyn wymieniany oprócz sekcji sprzęgła). Przy awarii zacisku często i gęsto dolewałem tego płynu, bo było na minimum i chyba musiał się coś układ zapowietrzyć, bo wcześniej poziom mi zjeżdżał poniżej tej rurki do pompki sprzęgła - ona jest w wyższym punkcie w zbiorniczku.
Układ sprawdzony i wycieków żadnych i zapoceń nie ma. Po przelaniu płynu i odpowietrzeniu - sprzęgło działa jak trzeba, biegi wchodzą jak trzeba. Mam nadzieję, że problem zażegnany.
2008-2011 - Fiat Cinquecento S 95" - 899cm -> 1108cm; 2011-2013 - Fiat Punto I SX 97" - 1242cm 75km; 2013-2015 - Fiat Cinquecento Happy 98" - 899cm -> 1108cm; 2015-2016 - Zastava 1100P 79" - 1116cm; 2015 - FSO Polonez Atu+ 99" - 1598cm; 2015-2018 - Alfa Romeo 156 SW 00" - TS 1970cm; 2016-2017 - Fiat Cinquecento SX 97" - 899cm -> 1242cm 16V; 2018 - Lancia Ypsilon 03" - 1242cm; 2019 - Fiat Seicento Young 99" - 899cm; 2018 - 2020 Lancia Lybra SW 00" - 1.6 - viewtopic.php?f=24&t=78312
2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v
2019 -> Fiat Croma 95" - 2.0
2020 -> Lancia Thesis Executive 05" - 2.0TB
2020 -> Lancia Ypsilon 07" - 1.4 8v
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2093
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis 2.0T manual - ciężko wchodzące biegi z rana
Takie naprawy lubię najbardziej.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0