Phedra - światła LED do jazdy dziennej
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 mar 2013, 11:07
- Imię: Xaper
- Lokalizacja: Warszawa
Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Jakich używacie?
Proszę o opinie, co polecacie, jak komponują się ze zderzakiem, gdzie instalować?
Proszę o opinie, co polecacie, jak komponują się ze zderzakiem, gdzie instalować?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 18:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej.
Odświeżam temat jak podłączyć światła do jazdy dziennej, Phedrze 2,2 jtd chodzi mi w jaki kabelek się
wlutować żeby było zgodnie z przepisami.
wlutować żeby było zgodnie z przepisami.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
A masz z automatem?
Jeśli tak to czarny masa, czerwony plus z alternatora - wzbudzenie, a automat (biały?) do plusa przy pozycyjnych.
Jeśli tak to czarny masa, czerwony plus z alternatora - wzbudzenie, a automat (biały?) do plusa przy pozycyjnych.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Witam, tak mam z automatem,
Dzięki za pomoc pozdrawiam Jacek.
Dzięki za pomoc pozdrawiam Jacek.
Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Ja kupiłem takie http://sklep.ledlumen.pl/samochodowe/38 ... r-led.html
Wykonałem montaż i wyglądają tak.
Żeby je zamontować trzeba zdemontować górny element zderzaka (tam gdzie jest mocowanie klapy silnika i mamy dużo miejsca żeby wyjąć osłonki ze zderzaka. Zasilanie można zrobić następująco - metoda łatwiejsza - plus czerwony do alternatora do d+, masa do masy alternatora, zaś biały plus do plusa w postojówce; trudniejsza metoda to zlokalizować masę i plusa stałego po odpaleniu silnika i tam się wpiąć zaś biały plus do postojówki. Jaka różnica 1. światła się zapalą się po przekręceniu kluczyka na zapłon, w 2. metodzie dopiero po odpaleniu silnika.
Mam u siebie czujnik zmierzchu, więc światła się same przełączają np. w garażu zapalają mi się ksenony po wyjechaniu gasi je czujnik zmierzchu i wtedy zapalają się do jazdy dziennej.
Poniżej zdjęcia jaki jest efekt końcowy.
Wykonałem montaż i wyglądają tak.
Żeby je zamontować trzeba zdemontować górny element zderzaka (tam gdzie jest mocowanie klapy silnika i mamy dużo miejsca żeby wyjąć osłonki ze zderzaka. Zasilanie można zrobić następująco - metoda łatwiejsza - plus czerwony do alternatora do d+, masa do masy alternatora, zaś biały plus do plusa w postojówce; trudniejsza metoda to zlokalizować masę i plusa stałego po odpaleniu silnika i tam się wpiąć zaś biały plus do postojówki. Jaka różnica 1. światła się zapalą się po przekręceniu kluczyka na zapłon, w 2. metodzie dopiero po odpaleniu silnika.
Mam u siebie czujnik zmierzchu, więc światła się same przełączają np. w garażu zapalają mi się ksenony po wyjechaniu gasi je czujnik zmierzchu i wtedy zapalają się do jazdy dziennej.
Poniżej zdjęcia jaki jest efekt końcowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Phedra 2.2 128KM 2005
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Tez bede cos takiego dzialac u siebie
Niebawem zima a H7 szybko sie w naszym bzykach przepalaja...a dostep masakra
Niebawem zima a H7 szybko sie w naszym bzykach przepalaja...a dostep masakra
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 lip 2016, 21:35
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Kto powiedział, że mają być h7. Ja u siebie przełożylem soczewki na bi-xenon (bez zmiany lamp), założyłem przyzwoite żarniki d3s i problem z h7 przestał mnie dotyczyć...
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Ktoś jeszcze przerabiał temat LED-ów w autobusie?
Chciałbym podłączyć się tak, żeby mieć + i - stały (bez zapłonu) oraz + po zapłonie.
Schemat podłączenia wygląda tak: Kojarzy ktoś gdzie zlokalizować takie źródełka?
Zapodałem Osramy LEDrive PX-5.
Wygląda to tak: Teraz po montażu wydają mi się trochę małe, ale już po ptokach
Chciałbym podłączyć się tak, żeby mieć + i - stały (bez zapłonu) oraz + po zapłonie.
Schemat podłączenia wygląda tak: Kojarzy ktoś gdzie zlokalizować takie źródełka?
Zapodałem Osramy LEDrive PX-5.
Wygląda to tak: Teraz po montażu wydają mi się trochę małe, ale już po ptokach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Z tego co pamiętam to bez problemu znajdziesz to co szukasz w skrzynce bezpiecznikowej pod maską po prawej stronie (pasażera)
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Plus stały to chyba z bezpiecznika klaksonu, muszę sprawdzić czy trąbi bez przekręcania kluczyka.
Minus stały to może dorobię jakieś oczko przy śrubie, widziałem tam jakiś metal.
A plus po stacyjce to może od bezpiecznika pompki paliwa czy coś...
Minus stały to może dorobię jakieś oczko przy śrubie, widziałem tam jakiś metal.
A plus po stacyjce to może od bezpiecznika pompki paliwa czy coś...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Ciąg dalszy historii
Popatrzyłem na skrzynkę pod maską - wszystko można o niej powiedzieć, ale nie to, że zgadza się z tym co jest w instrukcji Zapewne to samo jest z tą w schowku.
Jak już się Żabojady z Makaroniarzami wespół w zespół wezmą za elektrykę to jak mawiał klasyk - ni ma a we wsi
Po śledztwie w necie namierzyłem skrzynkę od Cytryny C5 i ona ma taki sam układ jak u mnie: I tera tak - sądziłem, że będzie problem z plusem stałym a okazuje się, że jest problem z plusem po stacyjce, ponieważ oprócz 4 wszystkie wykazują 12V bez wkładania kluczyka w stacyjce, za to te co nie wykazują - milczą również po przekręceniu kluczyka. To bezpiecznik od spryskiwaczy, wycieraczek, rozrusznika i sterowania silnika. Zapewne plus pojawia się po podaniu sygnału przez przekaźnik.
I gdzie tu złapać plus po stacyjce?
Popatrzyłem na skrzynkę pod maską - wszystko można o niej powiedzieć, ale nie to, że zgadza się z tym co jest w instrukcji Zapewne to samo jest z tą w schowku.
Jak już się Żabojady z Makaroniarzami wespół w zespół wezmą za elektrykę to jak mawiał klasyk - ni ma a we wsi
Po śledztwie w necie namierzyłem skrzynkę od Cytryny C5 i ona ma taki sam układ jak u mnie: I tera tak - sądziłem, że będzie problem z plusem stałym a okazuje się, że jest problem z plusem po stacyjce, ponieważ oprócz 4 wszystkie wykazują 12V bez wkładania kluczyka w stacyjce, za to te co nie wykazują - milczą również po przekręceniu kluczyka. To bezpiecznik od spryskiwaczy, wycieraczek, rozrusznika i sterowania silnika. Zapewne plus pojawia się po podaniu sygnału przez przekaźnik.
I gdzie tu złapać plus po stacyjce?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1662
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
A skrzynkę na bezpieczniki w schowku patrzyłeś żeby tam się gdzieś wpiąć (tylko przeciąganie kabla do środka będzie... ). Pod co tam można by się podpiąć to nie będę pisał, bo się kompletnie na tym nie znam.
Pzdr.
Wysłane z mojego telefonA
Pzdr.
Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Nadal szukam plusa po stacyjce. Masakra jakaś.
Albo nie ma napięcia wcale albo jest cały czas.
Rozkminiłem tylko tyle, że moje BSI, tudzież BSM (tak napisano na skrzynce) jest tożsame z Peugeotem 308. Ale po ściągnięciu serwisówki do niego i tak nie jestem mądrzejszy
Albo nie ma napięcia wcale albo jest cały czas.
Rozkminiłem tylko tyle, że moje BSI, tudzież BSM (tak napisano na skrzynce) jest tożsame z Peugeotem 308. Ale po ściągnięciu serwisówki do niego i tak nie jestem mądrzejszy
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Temat w końcu opanowany.
Moja skrzynka bezpieczników pod maską oczywiście nijak ma się do instrukcji obsługi.
Tak wygląda: I uzbrojona: Cały pic polegał na tym, że to zaznaczone w kółku traktowałem jako masę: A tymczasem okazało się, że to plus. No logiczne, czarny gruby kabel zakończony oczkiem, plus jak nic
Jak tylko okazało się, że plus to znalezienie bezpieczników na których jest stałe 12V i dopiero po włączeniu zapłonu nie stanowiło już trudności - to oba 30A zaznaczone w kółku - w zielonym 12V po zapłonie, w czerwonym stałe. Wkradłem się tam za pomocą "złodziejki" z wyprowadzonym kabelkiem. Masa wzięta ze śruby nad lampą prawą a sygnał 12V od postojówki wzięty został sprzed żarówki postojowej (wlutowanie). Poprowadziłem tylko kabelek w środku lampy, aby wychodził z niej otworem na palnik ksenonowy, bo on ma gumowy dekielek i można go założyć nawet z tym wychodzącym przewodem.
Tak to wygląda: Mam nieco mimowolne "follow me home", ponieważ po otwarciu auta z pilota na chwilę włącza się zasilanie BSM a tym samym LED-y, ale po chwili gaśnie jak się nic nie robi. Natomiast po wyłączeniu silnika i zamknięciu drzwi również przez kilka-kilkanaście sekund działa podtrzymanie prądu i LED-y gasną z opóźnieniem. Ale gasną
Moja skrzynka bezpieczników pod maską oczywiście nijak ma się do instrukcji obsługi.
Tak wygląda: I uzbrojona: Cały pic polegał na tym, że to zaznaczone w kółku traktowałem jako masę: A tymczasem okazało się, że to plus. No logiczne, czarny gruby kabel zakończony oczkiem, plus jak nic
Jak tylko okazało się, że plus to znalezienie bezpieczników na których jest stałe 12V i dopiero po włączeniu zapłonu nie stanowiło już trudności - to oba 30A zaznaczone w kółku - w zielonym 12V po zapłonie, w czerwonym stałe. Wkradłem się tam za pomocą "złodziejki" z wyprowadzonym kabelkiem. Masa wzięta ze śruby nad lampą prawą a sygnał 12V od postojówki wzięty został sprzed żarówki postojowej (wlutowanie). Poprowadziłem tylko kabelek w środku lampy, aby wychodził z niej otworem na palnik ksenonowy, bo on ma gumowy dekielek i można go założyć nawet z tym wychodzącym przewodem.
Tak to wygląda: Mam nieco mimowolne "follow me home", ponieważ po otwarciu auta z pilota na chwilę włącza się zasilanie BSM a tym samym LED-y, ale po chwili gaśnie jak się nic nie robi. Natomiast po wyłączeniu silnika i zamknięciu drzwi również przez kilka-kilkanaście sekund działa podtrzymanie prądu i LED-y gasną z opóźnieniem. Ale gasną
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej
Mówiłem, że tam wszystkie potrzebne zasilania są. I jak sprawdzam w autach +12V to masę zawsze biorę z karoserii albo prosto z minusa akumulatora i wtedy nie mam takich problemów z poszukiwaniem jak Ty miałeś.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy