Cześć!
Na początek, wybaczcie - być może - niewłaściwe nazewnictwo części, ale chyba i tak zorientujecie się o coo chodzi.
Kolumna resorująca nie jest na "sztywno" u góry połączona z nadwoziem. Miałem tak samo w Pandzie 1,1 zaś na sztywno było w Citroen Xsara 1,4.
Mam wrażenie samoistnego pogłębiania pełnego skrętu - przy jeździe parkingowej. Też tak macie? Czy właśnie po to, to jest tak zrobione?
Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2864
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?
Rozwiązanie to powoduje zmianę kąta pochylenia McPhersona, a wiec i zwrotnicy... rozwiązanie zaczerpnięte z Punto II na której bazuje Y
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?
Ok. Ale jaki jest cel? Zwiększenie zwrotności, czy samopowrotności (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) ?
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Pływające mocowanie kolumny McPherson w Y 843: po co to jest?
Ogółem nie jest na sztywno po to, aby drgania pochodzące od jazdy nie przenoszone były na budę, ma być ciszej, no i gdzieś musi być łożysko, do tego niweluje własnie zmiany pochylenia amortyzatora w zależności od ugięcia zawieszenia. A samoistne dociąganie zakrętów może być spowodowane np. tym, że ktoś zamontował te mocowania tył na przód, tak samo przyczyną mogą być nie odpowiednie felgi i czasem luz na sworzniu wahacza.