Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

lancia_happy_user
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:18
Imię: Jacek

Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

Post autor: lancia_happy_user » 18 lut 2020, 0:53

----------------------------------------------
Dane samochodu:
Lancia Ypsilon, rok 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM
Przebieg: 100 000 km, średnie spalanie 5,5L / 100 km.
Samochód użytkowany w mieście i w trasie. Po około 400 km w mieście, samochód jest w trasie na odcinku około 500 km.
----------------------------------------------
Objawy pojawiają są bardzo nieregularnie i ciężko jest je odtworzyć w kolejnej jeździe.

Problem pojawia się, gdy dosyć dynamicznie przyspieszam, zwalniam, przyspieszam, zwalniam i gdy dojadę do "świateł" i zatrzymuję samochód to słyszę "buczenie" silnika a chwilowe zużycie paliwa sięga 30 litrów /100 i więcej.

Następuje przy tym spadek mocy - ale nie jakoś dramatyczny. Słychać jak silnik ciężko pracuje na obrotach "postojowych". Wskazówka obrotów jest w standardowym położeniu.

Po około 6 minutach jazdy wszystko wraca do normy lub gdy wyłączę silnik (choć nie zawsze).

Czy spotkaliście się z podobnymi objawami ?

Dziękuję

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6355
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

Post autor: vanisch » 20 lut 2020, 11:38

DPF się wypala?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Boro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

Post autor: Boro » 20 lut 2020, 12:05

Wypalanie DPF, radze nie przerywać tego procesu. Buczenie to działąjące na max`a wentylatory chłodnicy.
Było:
Wartburg 353
Fiat Cinquecento 700
Dodge Shadow
Fiat Seicento Sporting
Fiat Punto 1,9JTD Sporting
Ford Fiesta 1,25
Lancia Lybra Instensa 2,4JTD
Fiat Bravo 1,4 Tjet
Fiat Ulysse 2,2JTD

Jest:
Ford Galaxy `10 2,0 TDCI
Lancia k Coupe `98 2.0 16VT

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2110
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

Post autor: Jam_Belfegor » 20 lut 2020, 12:21

Ahh... tak ekologia :P wszystko pięknie na papierze norma CO2 się zgadza... tylko nikt nie liczy właśnie co jest emitowane do atmosfery podczas zalewania silnika masą paliwa by wypalić resztki z DPF'a ... i tak jak by zmuszono producentów by podawali normę emisji spalin wraz z pełnym cyklem DPF'a okazało by się że ekologię właśnie szlak trafiał... i auto bez DPF'a jest mniej emisyjne. No ale cóż żyjemy w czasach totalnego zakłamania.

A na marginesie DPF' z czasem się w końcu zapcha a zanim to nastąpi cykle dopalania będą występowały coraz częściej aż do momentu że praktycznie co jazda to dopalanko. W końcu zapali się "check" lub dedykowana kontrolka dla DPF. A i żeby nie było nie jest to bez znaczenia dla trwałości silnika. Warto też zobaczyć czy Ci magicznie nie przybywa oleju silnikowego. Nadmiar paliwa potrafi dostawać się przez pierścienie do oleju rozrzedzając go.

lancia_happy_user
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:18
Imię: Jacek

Re: Ypsilon, 2012, 1.3 D MULTIJET 95KM buczenie silnika, gwałtowny wzrost zużycia paliwa

Post autor: lancia_happy_user » 20 lut 2020, 12:54

Dzięki bardzo za przesłane komentarze :) Wydawało mi się, że jak lecę raz na 3 tygodnie w trasę to wystarczy to, aby utrzymać DPF w dobrej kondycji, niemniej jednak jest tak jak piszesz @Jam_Belfego, "dopalania" zdarzają się coraz częściej. Dotąd nie miałem problemów z ilością oleju, ale zawsze bardziej patrzyłem czy nie jest go za mało niż za dużo :) Przyjrzę się, czy ilości nie przybywa :) Dzięki bardzo za pomoc ! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”