Skaner OBD II i nie tylko.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Skaner OBD II i nie tylko.
Panowie jestem ciekaw czego używacie do diagnostyki swoich wodzideł głównie interesują mnie nowsze skanery OBD II. Co warto sobie nabyć, a co raczej unikać. Jakie oprogramowanie się sprawdza, a co nie. Co ile, na co po co i dlaczego ? Dzielcie się swoimi przemyśleniami. Pytanko również czego używać do diagnostyki starszych modeli przed 2002 gdzie z gniazdem OBD będzie rożnie a najpewniej go nie będzie. Co się sprawdzi, jakie oprogramowanie komunikuje się z włoszczyzną? Mam jakiegoś starego ELM'a 327 na USB i skaner VAG też na USB + trochę kabli do tego. Pamiętam nawet że udało mi się skomunikować ze sterownikiem z Sejka 900 z 98r. i podstawowe parametry było widać, nawet praca sondy była widoczna. Delty nie zapinałem na to miałem swego czasu problem ze znalezieniem wtyczki potem zabrałem się za demontowanie silnika i tak jakoś uleciało.
Zastanawiam się też czy do kilku set złotych można nabyć jakiś uczciwy interfejs diagnostyczny tak by można nie tylko podglądać dane ale i wysyłać komendy do testów, wymuszać procedury (typu wypalanko DPF'a, cofanie elektronicznego hamulca ręcznego, wymuszać ręczne otwierania zaworów np EGR) itp.
Zastanawiam się też czy do kilku set złotych można nabyć jakiś uczciwy interfejs diagnostyczny tak by można nie tylko podglądać dane ale i wysyłać komendy do testów, wymuszać procedury (typu wypalanko DPF'a, cofanie elektronicznego hamulca ręcznego, wymuszać ręczne otwierania zaworów np EGR) itp.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Skaner OBD II i nie tylko.
Ja używam Mes. Kable to elem327 plus adaptery do ręcznego i zawieszenia w Thesis kolor fioletowy. Mes pracuje z vag kkl z przełącznikiem pinów. W Thesis muszę go mieć do airbagów. Ogólnie uniwersalnego używa ds150e czyli Delphi z krainy ryżu. Mam go już 5rok i działa. Oraz nowszy wow. Oba softy pracują na jednym interfejsie. Wow mam więcej opcji. A tak to staram się mieć do każdej marki osobny interfejs. Volvo to Vida, cytryną i peż to lexia i pp. Vag wiadomo vcds. Włochy to alfa obd oraz Mes. Renault to clip. Standardowo do odczytu błędów i parametrów używam wow. Dobrze się spisuje. Jedynie Renaulta trzeba czytać clipem. Inny soft odczytuje głupoty. Ds150e kosztuje na Ali około 150zł wow podobnie oba robią auta od 96 do 2016r. Dopłacisz chyba 100 albo 150zł i masz komplet kabli i adapterów do starszych samochodów. Ciężarówki też ruszają obydwa. Są na multiplekserze więc czy to zasilanie 12 czy 24v nie ma różnicy. Do tego oba mają bluetooth i kabel. Jak masz w łapki bluetooth to hula bardzo dobrze. Bez użerania się z kablami. Delphi zastrajkował tylko przy jednym Mercedesie. Ale potem wyszło że w gnieździe obd brak zasilania 12v. Wypalanie DPF w vagach czy Włochach robi bez problemu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Skaner OBD II i nie tylko.
Także mam ryżowego DS150E. Działa także na sofcie Delpi i Wow. Łączył sie ze wszystkim do czego do tej pory podłączałem. Wymagał tylko przeróbki u pana w Krakowie bo miałem wersję płyty inną niz V3 a tylko ta pozwala normalnie go użytkować. ( chodzi o samochody m.in. BMW). Ostatnio gasiłem nim kontrolkę czujnika ciśnienia koła w BMW X1. Dodatkowo posiadam Elma bluetooth na STN 1170 od Viakena, też spoko interfejsik. Raz uratował mi tyłek po tym jak w lybrze 1.8 lampka Code mi nie zgasła. Za pomocą tej wtyczki i AlfaObd na androidzie zalogowałem się do sterownika wtrysku i ze świecącym kluczykiem dojechałem do domu. Każdy kto próbował przez bluetootha z androida połaczyc sie ze sterownikiem Hitachi w lybrze 1.8 wie że nie jest to takie proste a ten Elmik to potrafi. STN1170 jeździ sobie ze mną w lybrze tak na wszelki wypadek. Mam też VAG KKL z przełącznikiem od Viakena ale to tylko do AlfaObd, MESa i VAGa na PC.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Skaner OBD II i nie tylko.
Ja do diagnostyki swojej Delty 1.8 8v i Kappy 2.0 16vT używałem zestawu Euroscan + Visa, na starym lapku z kartą PCMCIA z drugim fizycznym portem COM. Nic nowszego nie chciało mi działać.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skaner OBD II i nie tylko.
Też co nieco słyszałem o ryżowej podróbce Delphi i w sumie anie złego ani dobrego. Podobnież działa, elektronika nawet nawet choć podobno odstaje do oryginału, dołączany soft również kilka generacji do tyłu w stosunku do aktualnych. Niemniej jak działa i kosztuje niewiele jak na tego typu urządzenia nie ma co się czepiać.
Pawcio78 czyli mówisz żeby szukać płyty V3? a tego chyba się nie dowiemy do póki urządzenie nie będzie w łapakach?
Pawcio78 czyli mówisz żeby szukać płyty V3? a tego chyba się nie dowiemy do póki urządzenie nie będzie w łapakach?
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Skaner OBD II i nie tylko.
Sprzedawcy często dumnie opisują płytę jako V3 jeśli taką oferują do sprzedaży ewentualnie można poprosić o rozkręcenie głowicy wszak o gwarancji i tak nie ma mowy w przypadku tego klona. Na płycie powinno być napisane w jaką wersją mamy przyjemność. Ja miałem V8 i nie chciała łączyć się z wieloma samochodami. Przeróbka kosztowała 120zł i działa super.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.