Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Czołem.
Chcę wymienić przyciski na kierownicy w Delcie III. Do tego muszę zdemontować poduchę. Wiadomo - są z tyłu dwa miejsca, gdzie trzeba przebić kierownicę. Wtedy jest najłatwiej. Nie chcę jednak się tłumaczyć przy sprzedaży, że auto miało wymienianą poduszkę. Czy jest możliwość demontażu bez przebijania kierownicy z tyłu?
Chcę wymienić przyciski na kierownicy w Delcie III. Do tego muszę zdemontować poduchę. Wiadomo - są z tyłu dwa miejsca, gdzie trzeba przebić kierownicę. Wtedy jest najłatwiej. Nie chcę jednak się tłumaczyć przy sprzedaży, że auto miało wymienianą poduszkę. Czy jest możliwość demontażu bez przebijania kierownicy z tyłu?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 243
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Nie znam innego sposobu , przecież jakoś trzeba zwolnić zaczepy a inaczej jak przez wspomniane otwory nie dojdziesz
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Oczywiście że jest. Trzeba zdemontować osłonę kolumny kierowniczej i ustawiając kierownicę w pozycji przekręconej o ok. 90st w jedną i drugą stronę. W takim położeniu kierownicy jest dostęp do dwóch prostokątnych otworów z tyłu piasty koła kierownicy w których będzie widać i będzie możliwość zwolnienia zaczepów poduszki. Do zwolnienia ich można użyć zagiętego pod kątem prostym w połowie długości małego śrubokręta płaskiego (dł.ok.15 cm).
Zdjęcie jeśli potrzebne to dołączę późnym wieczorem.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Na forum Fiata Punto jest sposób polegający na tym, że zdejmuje się osłonę kolumny kierownicy, przekręca kierownicę 90 stopni i zwalnia zaczepy przez kwadratowy otwór będący z tyłu. Myk jest tylko podobno taki, że są dwa rodzaje kierownic w jednej się da a w drugiej nie. Nie wiem jak to wygląda w Delcie. Próbowałem trochę gmerać w tym otworze, ale się nie udało. Ciężko tam też zajrzeć w ten otwór żeby zobaczyć czy jest dostęp do zaczepu. Może ktoś próbował i ma sugestie jakiego narzędzia użyć?
Jak się popatrzy na zdjęcia to wydaje się, że powinno się dać zwolnić zaczepy przez te otwory. Tylko coś nie mogę tego w żąden sposób zrobić:
https://tiny.pl/tl8r8
https://tiny.pl/tl8rz
Popróbuję z tym śrubokrętem - bo to chyba kwestia właściwego narzędzia. Jakbyś miał jakieś zdjęcia, to byłbym wdzięczny.
Jak się popatrzy na zdjęcia to wydaje się, że powinno się dać zwolnić zaczepy przez te otwory. Tylko coś nie mogę tego w żąden sposób zrobić:
https://tiny.pl/tl8r8
https://tiny.pl/tl8rz
O widzisz - napisałem moją odpowiedź w czasie, kiedy Ty już napisałeś swoją. Ale dokładnie o to samo mi chodziło.Oczywiście że jest. Trzeba zdemontować osłonę kolumny kierowniczej i ustawiając kierownicę w pozycji przekręconej o ok. 90st w jedną i drugą stronę. W takim położeniu kierownicy jest dostęp do dwóch prostokątnych otworów z tyłu piasty koła kierownicy w których będzie widać i będzie możliwość zwolnienia zaczepów poduszki. Do zwolnienia ich można użyć zagiętego pod kątem prostym w połowie długości małego śrubokręta płaskiego (dł.ok.15 cm).
Zdjęcie jeśli potrzebne to dołączę późnym wieczorem.
Popróbuję z tym śrubokrętem - bo to chyba kwestia właściwego narzędzia. Jakbyś miał jakieś zdjęcia, to byłbym wdzięczny.
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Gmeram, gmeram i za nic nie mogę zwolnić tego zatrzasku. Niby go czuję pod śrubokrętem, ale nie chce puścić. W jaki sposób wygiąć narzędzie i jak je włożyć, żeby zwolnić ten diabelny zatrzask?
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
W GP jest ten sam motyw, próbowałem "nieinwazyjnie" ale nic z tego - tzn ja nie umiem
Robiąc dziurki w zaślepkach jest spoko, w sumie nic potem nie widać, no chyba, że ktoś będzie się przyglądał
https://www.youtube.com/watch?v=9iYNwnTa_jk
To filmik z Fiata GP.
PS: Nie liczcie, że pójdzie wam tak łatwo jak na filmiku, to duża wprawa
Robiąc dziurki w zaślepkach jest spoko, w sumie nic potem nie widać, no chyba, że ktoś będzie się przyglądał
https://www.youtube.com/watch?v=9iYNwnTa_jk
To filmik z Fiata GP.
PS: Nie liczcie, że pójdzie wam tak łatwo jak na filmiku, to duża wprawa
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Niestety wymiękłem. Zrobiłem otwory z tyłu. Nawet znalazłem tą instrukcję poniżej, ale nie udało mi się odpowiednio zwolnić zatrzasków:
https://youtu.be/juzPIwWGGgQ?t=209
Może instrukcja komuś się przyda.
Najpierw jest pokazany sposób z przebijaniem, a potem ze zdjęciem osłony kolumny.
https://youtu.be/juzPIwWGGgQ?t=209
Może instrukcja komuś się przyda.
Najpierw jest pokazany sposób z przebijaniem, a potem ze zdjęciem osłony kolumny.
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Miałem wstawić zdjęcia z rozmieszczeniem zaczepów poduszki w widoku z tyłu poduszki, ale się spóźniłem, a potem zapomniałem...
Wstawiam więc zdjęcia "sprytnego narzędzia" i piasty kierownicy na dowód, że "się da".
Wstawiam więc zdjęcia "sprytnego narzędzia" i piasty kierownicy na dowód, że "się da".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
Re: Delta III - demontaż poduszki powietrznej kierowcy bez przebijania
Dzięki za zdjęcia. Faktycznie jak sobie popatrzyłem na te zaczepy po zdjęciu poduchy to takie narzędzie powinno dać radę.