Kappa - drgania i podskakiwanie

maciek1822
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 27 kwie 2014, 9:12
Imię: maciekk
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: maciek1822 » 28 mar 2019, 19:11

Panowie...(Panie też:) Jestem od 2 miesiecy posiadaczem Kappy 2,4 JTD.Jak to mam w zwyczaju robie w aucie wszystko i później go używam :) Ale w czym problem...otóz mam wrazienie ze auto podskakuje na nierównosciach jak piłeczka,drży i telepie sie jak nie przymiezając sie moje scudo -wół roboczy...Wymieniłem kompletne zawieszenie,amortyzatory ,wahacze,zregenerowałem zacisk( o plynach i filtrach nie wspomne) i to auto jeździ gorzej (w moim odczuciu)niz Focus (żony) Kia (1,6crd kumpla) czy Rover 75 tez diesel....Dół ciągnie słabo (w scudo 2.0 jtd genialnie)Kurcze polowałem na to auto,ma nieprzeciętny urok i czar ,inwestuje bo chce żeby zostało,ale....... nie moge znaleźć w nim komfortu...Pytanie (laika ,wiem) co jest nie tak? Druga spraw to skrzynia biegów.....No nie jest to ideał ,chodzi jakoś tak mechanicznie ,wymieniłem olej w skrzyni ale dalej mnie to męczy i nie działa "jak zegarek"....Czy to tak ma być,czy cos jest nie tak? Co zrobic? To pytanie serio....Moze jest w Łodzi jakis ktos kto wsiądzie w to auto,przejedzie sie i powie zrób stary to,to i to.....a bedzie jak ma byc...Pomocy....kurcze...Mój warsztat to solidna firma ale róbi rózne marki....maciek
Ostatnio zmieniony 28 mar 2019, 19:29 przez faraon, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!! i piszemy po polsku

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3460
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: Flyman » 28 mar 2019, 23:01

Jechałem dobrze zrobioną Kappą.
Wszystkie te grzmoty, żony, kumpla itd. powinny się chować przy K.
Ktoś z właścicieli K się musi przejechać.
Może podjedź na stację kontroli i tam coś wyjdzie.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: kond243 » 29 mar 2019, 6:49

Przeguby wewnętrzne do sprawdzenia. Na 99%one są winne całej sytuacji
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: volf » 29 mar 2019, 9:15

Co do ''zbierania się/ciągnięcia'' to sprawdzić/zmierzyć przyśpieszenie 0-100km/h i elastyczność np. na 5 biegu od 80 do 120 czy 140km/h :)
Co masz na myśli pisząc o skrzyni-problemy z lewarkiem, przełączaniem czy cos innego :?:
KAPPA TDS & JTD

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: szwagier-lublin » 29 mar 2019, 10:09

Co do zawieszenia - tak jak wspomniano - przeguby wewnętrzne do weryfikacji. Jeśli cała reszta ogarnięta, stabilizatory OK, końcówki drążków... to samochód ma frunąć i bić na głowę komfortem wszystkie auta rodziny i znajomych. Co do silnika to samo. Ujeżdżam taki motor i też borykałem się z paroma sprawami, ale obudziłem go do życia zupełnie bez kasy. Tylko czas i trochę samozaparcia. Po pierwsze co ja zrobiłem - wyczyściłem a potem zaślepiłem EGR. Wyczyściłem przepustnicę oraz wszystkie możliwe czujniki:

- ciśnienia doładowania - tył silnika, kolektor ssący - nowy oring chyba 7x3 mm...
- czujnik ciśnienia paliwa - rutynowo sprawdzić - znajduje się pod czujnikiem ciśn. doładowania - klucz 22 bodajże...
- wkręcony na początku listwy wtryskowej - regulator ciśnienia wtrysku - czyszczenie i nowy oring (3x2mm)
- ODMA - tył silnika za przepustnicą czarne pudełko plastikowe - poodcinać opaski od węży (zastąpić później nowymi) - zalać naftą pudełko - SHAKER - wylewamy majonez itd do skutku.
- ostatnia rzecz, którą sam na dniach ogarniam - wyczyścić możliwymi sposobami - bo dostęp do demontażu u mnie marny - intercooler - w środku i na zewnątrz.
- podokręcać opaski rur dolotu, ale to już podstawa...szczelność musi być.

Na koniec zalać na pół zbiornika ropy jakieś STP i rura na autostradę, 4 bieg i 140km/h przez kilka - kilkanaście km.

Zadbane 2,4 jtd 150km naprawdę ładnie się zbiera i to od 1800 rpm aż do 4500 dając przy tym zacny gang. Jeśli te zabiegi nie pobudzą auta to wtedy trzeba myśleć nad testem przelewowym, turbiną itd. Ale powyższa diagnostyka to podstawa - do ogarnięcia w jeden wolny dzień! Powodzenia i nie poddajemy się. Kappa to porządny wóz!
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: volf » 29 mar 2019, 15:29

Tylko w Kappie nie ma 150 a jest 136 koni, nie ma też żadnej przepustnicy a regulator ciśnienia paliwa jest na pompie a nie listwie...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: kond243 » 29 mar 2019, 15:32

Nie ma zaworu sterującego turbo. Tylko wąż z muszli turbo do actuatora..2.4 JTD Z kappy dużo prostszy jak JTD 150KM z Lybry. Przepustnicy gaszącej nie ma w Kappie??
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: volf » 29 mar 2019, 15:38

Nie ma.
KAPPA TDS & JTD

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa - drgania i podskakiwanie

Post autor: szwagier-lublin » 29 mar 2019, 21:49

Fakt, generacje mi się pomyliły. W pierwszych Lybrach było właśnie 136 km. To ten sam silnik co w Kappie? Że nie ma Mapsensora - tego nie wiedziałem. Nie mniej jednak wiele rzeczy się powtarza i po prostu chodzi o konserwację tego, co już mogło się zabrudzić i utracić odpowiedni sygnał czy się poblokować. U mnie po tych zabiegach - tyle, że wykonywanych stopniowo w miarę poznawania auta - zmniejszyły się znacznie wibracje na biegu jałowym a silnik stawał się coraz bardziej żwawy i kulturalny.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”