Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Nie takie proste jak się ma cienką podstawę w postaci zwykłego McPhersona i belki skrętnej z tyłu.
Oczywiście do zrobienia, tylko za cenę takiego Tipo pewnie kupiłby Giuliettę Veloce z TBi
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Oczywiście do zrobienia, tylko za cenę takiego Tipo pewnie kupiłby Giuliettę Veloce z TBi
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Gdybym miał, to sam zrobić, to jest to tak proste jak budowa cepa przy budowie takiego zawieszenia, więc nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma, bo dobry zestaw zawieszenia kosztuje grosze w takim wypadku co można zaobserwować w autach z takim rozwiązaniem. patrząc na to jakie ceny za golasa fiat wywalił, to chyba im głowa sodowa odbiła do głowy, więc za zwykły zawias sportowy pewnie wolałoby 300% wiecej niż możnaby go było kupić w sklepie tuningowym.
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Ależ ja nie szukam problemu
Ja tylko stwierdzam fakt, że na tak cieniutkiej bazie jak zwykły McPherson i zwykła, najprostsza belka skrętna z tyłu zrobienie dobrze prowadzącego się samochodu to nie jest taka prosta sprawa. Ale w końcu dobre prowadzenie to pojęcie względne i subiektywne, więc jeśli Ci wystarczy zwykły zestaw sportowy do takiego zawieszenia to szanuję to, ale sportowe zawieszenie oparte na wielowahaczu to nie będzie i w kwestii prowadzenia będzie mu nadal brakowało
Ja tylko stwierdzam fakt, że na tak cieniutkiej bazie jak zwykły McPherson i zwykła, najprostsza belka skrętna z tyłu zrobienie dobrze prowadzącego się samochodu to nie jest taka prosta sprawa. Ale w końcu dobre prowadzenie to pojęcie względne i subiektywne, więc jeśli Ci wystarczy zwykły zestaw sportowy do takiego zawieszenia to szanuję to, ale sportowe zawieszenie oparte na wielowahaczu to nie będzie i w kwestii prowadzenia będzie mu nadal brakowało
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Jak zwykle wiesz lepiej Weź, że sobie chłopie obadaj parę aut z takim rozwiązaniem, które Twoja alfę i połowę tego wielowahaczowego dziadostwa objada z palcem w... Kiedyś nie było układu wielowahaczowego, a auta jakoś jak przyklejone leciały po zakrętach.FXX pisze: ↑05 lut 2019, 20:38 Ależ ja nie szukam problemu
Ja tylko stwierdzam fakt, że na tak cieniutkiej bazie jak zwykły McPherson i zwykła, najprostsza belka skrętna z tyłu zrobienie dobrze prowadzącego się samochodu to nie jest taka prosta sprawa. Ale w końcu dobre prowadzenie to pojęcie względne i subiektywne, więc jeśli Ci wystarczy zwykły zestaw sportowy do takiego zawieszenia to szanuję to, ale sportowe zawieszenie oparte na wielowahaczu to nie będzie i w kwestii prowadzenia będzie mu nadal brakowało
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Wspomniałbym tu - jako argument w dyskusji - o zawiasie Delty II... Też raczej z gatunku prostych - właśnie McPherson i belka skrętna z tyłu... Odrobinę twardsze i niższe sprężyny oraz dystanse i prowadzenie było/jest OK... A wiem co mówię, bo miałem przez moment tak "zmodzoną" po-Wilkinową bi-colore 2.0 16V na 15-kach z Ypsilona (+ dystanse) i dość ją solidnie w zakrętach "bujałem"... Dawała radę do tego stopnia, że żałuję że nie było to turbo... A jeszcze bardziej, że musiałem sprzedać...
Choć na obronę Kamila dodam - zapewne trochę się bawili we FIAT-cie, by tą bazową zawiechę dopracować do takiej doskonałści...
Choć na obronę Kamila dodam - zapewne trochę się bawili we FIAT-cie, by tą bazową zawiechę dopracować do takiej doskonałści...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Nie ja wiem lepiej, ale Ciebie przerasta konstruktywna dyskusja I znowu mi AR wypominasz, boli Cię to czy jakiś kompleks masz?
Ale pozwolę dać Ci się wykazać, proszę wymień te samochody, które to tak z paluszkiem w 4 literkach oblatują swoich konkurentów na wielowahaczu
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Zgadzam się Delta II ma prosty zawias i prowadzi się rewelacyjnie. Wersja GT Heliosa jedzie jak zła w zakrętach. Jeszcze weźmy pod lupę Lancie Y . Wersje z 1.2 16v. Zawieszenie z Punto 1 GT ,felgi 15 cali. Z przodu Macpherson , z tyłu belka. I po zakrętach jeździ to jak złe. Jeśli komuś nie dałem rady na prostej to czekałem ne krętą drogę a wtedy zawsze dałem radę. Y radził sobie na zakrętach lepiej jak ar 156 na wielowaHaczu sprawnym. Dlatego można zrobić auto z prostym zawieszeniem i dobrze prowadzące się.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Lekcji za Ciebie Panie wszystko wiedziedzacy nie odrobię, przykro mi bardzoFXX pisze: ↑05 lut 2019, 21:02Nie ja wiem lepiej, ale Ciebie przerasta konstruktywna dyskusja I znowu mi AR wypominasz, boli Cię to czy jakiś kompleks masz?
Ale pozwolę dać Ci się wykazać, proszę wymień te samochody, które to tak z paluszkiem w 4 literkach oblatują swoich konkurentów na wielowahaczu
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
A mi przykro nie jest Przynajmniej jest szansa, że nie będę musiał czytać kolejnych Twoich wypocin w tym temacie
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Pozwolę wtrącić swoje trzy grosze w dyskusję.
Musimy pamiętać, że opracowanie jakiejś sportowej wersji danego modelu i wprowadzenie go do sprzedaży to nie tuningi samochodu na własną rękę. Weźmy pod uwagę nawet taki układ hamulcowy. Wymiana tarcz na większe to niby nic trudnego zwłaszcza jeżeli możemy dopasować je z innego modelu jakie mamy w gamie. Ale co z zestrojeniem ESP czy ABS ? Byłem kiedyś na szkoleniu, w którym mówiono że takie modyfikacje chociaż możliwe zaburzają pracę tych układów. Z oprogramowaniem sterowników tych systemów jest jak mapą silnika. Jest ono dobierane ściśle pod każdą wersję i jeżeli zmieniamy coś w tym układzie to zmienia się też później jego działanie. Pewnie w zwykłych warunkach tego nie odczujemy jakoś szczególnie ale w skrajnych przypadkach taki układ staje się już nieprzewidywalny. Dla producenta zmodyfikowanie układu hamulcowego robi się więc już nie takie proste.
W sprawie zawieszenia, jest podobnie jak z hamulcami. Dla nas to pestka, ale dla producenta samochodu znowu kolejne koszty związane z opracowaniem technologii naprawy do nowych układów, opracowanie dokumentacji, testy itp.
Czy da się zrobić dobrze prowadzący się samochód na belce skrętnej ? Pewnie, że się da. Wszystko zależy od tego co dla kogo jest "dobrze prowadzącym się samochodem". Dla mnie moje Bravo w wersji sport super się prowadzi a ma belkę skrętną. Ale ja nie jestem kierowcą rajdowym i nie wykorzystywałem nigdy samochodu na torze itp. Z jakiegoś powodu w motorsporcie jeżdżą na wielowahaczu i to w dodatku na unibolach bez żadnych elastycznych elementów
Podsumowując moje wywody. Tipo dostało tylko wygląd sportowy, bo to budżetowy model Fiata i nikt nie chce teraz w niego ładować dodatkowych pieniędzy zwłaszcza, że jest w połowie życia modelowego.
Wielowahacz jest lepszy od belki skrętnej i możliwości tego zawieszenia są zdecydowanie większe. Belka ma być tania, dlatego jest w tanich samochodach.
To czy coś się dobrze prowadzi to pojęcie względne, zależy co kto oczekuje od samochodu
Pozdrawiam !
Musimy pamiętać, że opracowanie jakiejś sportowej wersji danego modelu i wprowadzenie go do sprzedaży to nie tuningi samochodu na własną rękę. Weźmy pod uwagę nawet taki układ hamulcowy. Wymiana tarcz na większe to niby nic trudnego zwłaszcza jeżeli możemy dopasować je z innego modelu jakie mamy w gamie. Ale co z zestrojeniem ESP czy ABS ? Byłem kiedyś na szkoleniu, w którym mówiono że takie modyfikacje chociaż możliwe zaburzają pracę tych układów. Z oprogramowaniem sterowników tych systemów jest jak mapą silnika. Jest ono dobierane ściśle pod każdą wersję i jeżeli zmieniamy coś w tym układzie to zmienia się też później jego działanie. Pewnie w zwykłych warunkach tego nie odczujemy jakoś szczególnie ale w skrajnych przypadkach taki układ staje się już nieprzewidywalny. Dla producenta zmodyfikowanie układu hamulcowego robi się więc już nie takie proste.
W sprawie zawieszenia, jest podobnie jak z hamulcami. Dla nas to pestka, ale dla producenta samochodu znowu kolejne koszty związane z opracowaniem technologii naprawy do nowych układów, opracowanie dokumentacji, testy itp.
Czy da się zrobić dobrze prowadzący się samochód na belce skrętnej ? Pewnie, że się da. Wszystko zależy od tego co dla kogo jest "dobrze prowadzącym się samochodem". Dla mnie moje Bravo w wersji sport super się prowadzi a ma belkę skrętną. Ale ja nie jestem kierowcą rajdowym i nie wykorzystywałem nigdy samochodu na torze itp. Z jakiegoś powodu w motorsporcie jeżdżą na wielowahaczu i to w dodatku na unibolach bez żadnych elastycznych elementów
Podsumowując moje wywody. Tipo dostało tylko wygląd sportowy, bo to budżetowy model Fiata i nikt nie chce teraz w niego ładować dodatkowych pieniędzy zwłaszcza, że jest w połowie życia modelowego.
Wielowahacz jest lepszy od belki skrętnej i możliwości tego zawieszenia są zdecydowanie większe. Belka ma być tania, dlatego jest w tanich samochodach.
To czy coś się dobrze prowadzi to pojęcie względne, zależy co kto oczekuje od samochodu
Pozdrawiam !
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1089
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Ktoś kto odpowiada za gamę silników w Fiacie się nie popisał.
No przecież takie 150 KM, po prostu się należy. Wiadomo, więcej to już duże koszta.
Niestety, ale Fiat od dawna już prowadzi fatalną politykę w kwestii silników.
Zawsze było mało wariantów mocy i pojemności.
Kiedyś nie było tak restrykcyjnych norm spalin, to wkładali zabytkowe silniki, mimo że na składzie mieli nowsze.
Np serię FIRE 770, 1000, 1100, 1200. zamiast tego wkładali stare 704,903, albo brazylijskie 1000.
Aktualnie mają nową serię FIRE FLY . Fiat Tipo sprzedaje się wyjątkowo dobrze. Dlaczego wolą zakończyć produkcję niż dać nowy silnik?
Drogo? no tak na początku zawsze jest drogo. Przy większej produkcji stanieje. Wszyscy producenci tak robią.
Ale Fiat tylko płacze.
No przecież takie 150 KM, po prostu się należy. Wiadomo, więcej to już duże koszta.
Niestety, ale Fiat od dawna już prowadzi fatalną politykę w kwestii silników.
Zawsze było mało wariantów mocy i pojemności.
Kiedyś nie było tak restrykcyjnych norm spalin, to wkładali zabytkowe silniki, mimo że na składzie mieli nowsze.
Np serię FIRE 770, 1000, 1100, 1200. zamiast tego wkładali stare 704,903, albo brazylijskie 1000.
Aktualnie mają nową serię FIRE FLY . Fiat Tipo sprzedaje się wyjątkowo dobrze. Dlaczego wolą zakończyć produkcję niż dać nowy silnik?
Drogo? no tak na początku zawsze jest drogo. Przy większej produkcji stanieje. Wszyscy producenci tak robią.
Ale Fiat tylko płacze.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1367
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Przy obecnej polityce WLTP itp to nie zdziwił bym się jak by u nas wzięcie mało takie Mobi czy Uno jak by ktoś importował
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Zawsze można kupić 120-konnego T-Jeta i modzić
Jak widać poniżej możliwości są:
Jak widać poniżej możliwości są:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Fiat wprowadza nowe wersje Tipo
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... po/g9n3mvr
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... po/g9n3mvr
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Coś w tym Auto Świat pierd...olą z resztą jak zawsze.Jakie nowe silniki 1.4 95 KM i 1.3 Multijet?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe