Nuova Delta - siłownik szyby

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Kozi » 31 maja 2005, 12:03

Witam. Mam następujący problem. Podczas próby opuszczenia okna pasażera otwiera się ono na ok 1cm po czym staje. Żeby opuścić je do końca trzeba to robić na raty. Za każdym razem gdy szyba sie zatrzymuje słychać
cyknięcie po lewej stronie deski rozdzielczej. Dodatkowo samo opuszczanie odbywa się dość głośno. Sprawa wygląda tak samo podczas podnoszenia. Czy to może być silnik? Jeżeli tak to czy można go samemu wymienić. Ostatnio oferowano mi silnik z siłownikiem za 150zł. Z góry dziękuję za poradę.

Pozdro
Kozi
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Kabar » 31 maja 2005, 14:43

Tak, to wina silnika. Miałem tak samo w lewej szybie. Rozebrałem, przesmarowałem i zamieniłem miejscami z prawą stroną (z lewej mam to automatyczne zamykanie/otwieranie).
Sam silnik da się wymienić, ale jest bardzo dużo zabawy z kulkami które są tam w przekładni, ok. 45 malutkich (fi 1 mm) kulek które są bardzo odpowiedzialne.

Pisałem o tym na forum Fiata:
"Kairan" pisze:
to ja mam takie pytanko odnosnie elekt. szyb w tipo 2.0 16V a mianowicie:
jesli naciskam przyciski prawej szyby to opuszcza sie ona do tego momentu az puszcze przycisk tak samo jest przy podnoszeniu , natomiast lewa szyba kierowcy jesli nacisne przycisk opuszcza sie o 10cm i staje ,nastepne nacisniecie powoduje nastepny zjazd o 10cm i tak az do calkowitego opuszczenia szyby, tak samo jest z podnoszeniem kazdy klik to o 10cm wyzej, czy to jest normalne ? czy to jakis rodzaj zabezpieczenia zeby nie trzymac dlugo reki lewej na przycisku ?
Kabar:
Mam dokładnie to samo w Lancii.
Prawdopodobnie albo gdzieś nie ma styku, albo silniczek się zużył.
Powinno zamykać i otwierać do końca, za jednym przyciśnięciem.
Jutro dobieram się do tego, zrobię kilka zdjęć i pomierzę pobór prądu przez silnik.
Jest tam taki układ zabezpieczający który odcina zasilanie przy zbyt dużym oporze (poborze prądu).
"miszko" pisze:Mozliwe ze silnik trafia na duzy opor albo sam juz jest ku koncowi. I "czujnik" wylacza silnik bo mysli ze szyba doszla do kranca.
Kabar:
Szyba chodzi dużo wolniej niż prawa, więc pewnie tak.
Jutro podepnę na krótko i pomierzę pobór.
Następnie porównam ile ciągnie przez oryginalny sterownik i wszystko będzie wiadomo

[ Dodano:]
Więc pomierzyłem, popatrzyłem, ale drzwi nie rozebrałem.
Niestety zaginęły mi klucze torx, i nie mogę odkręcić klamki.
Silnik prawej szyby ciągnie ok. 4 A, a lewej ok 11A.
Rozebrałem też sterownik żeby wyeliminować zimne luty.
Czyli prawdopodobnie kwestia silnika.
Oto zdjęcia:
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260099.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260100.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260102.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260103.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260108.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260110.jpg
http://www.cameleos.com/renault5/szyby/P4260114.jpg
Obrazek

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: TADEO » 31 maja 2005, 16:27

w waszym przypadku stawiam na silnik

ja mam inny problem z szyba, dokladniej: prawa
mianowicie jak wcisne przycisk opuszczania to sie opuszcza, albo do samego dolu, albo do momentu az zatrzymam, a przy podnoszeniu musze trzymac do konca. w lewej dziala wszystko dobrze czyli naciskam na dol leci na dol, do gory leci do gory, bez trzymania paluchem przycisku. ja stawiam na sterownik (przerywacz) tez tak uwazacie ??
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Anonymous

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Anonymous » 31 maja 2005, 17:34

"TADEO" pisze:w waszym przypadku stawiam na silnik

ja mam inny problem z szyba, dokladniej: prawa
mianowicie jak wcisne przycisk opuszczania to sie opuszcza, albo do samego dolu, albo do momentu az zatrzymam, a przy podnoszeniu musze trzymac do konca. w lewej dziala wszystko dobrze czyli naciskam na dol leci na dol, do gory leci do gory, bez trzymania paluchem przycisku. ja stawiam na sterownik (przerywacz) tez tak uwazacie ??
tak jest ze szyba od kierowczy opuscza sie sama do konca i podnosi a ta od pasazera ze musisz trzymac przycisk w kazdej lanci tak jest

Anonymous

Re: Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Anonymous » 31 maja 2005, 17:36

"Kozi" pisze:Witam. Mam następujący problem. Podczas próby opuszczenia okna pasażera otwiera się ono na ok 1cm po czym staje. Żeby opuścić je do końca trzeba to robić na raty. Za każdym razem gdy szyba sie zatrzymuje słychać
cyknięcie po lewej stronie deski rozdzielczej. Dodatkowo samo opuszczanie odbywa się dość głośno. Sprawa wygląda tak samo podczas podnoszenia. Czy to może być silnik? Jeżeli tak to czy można go samemu wymienić. Ostatnio oferowano mi silnik z siłownikiem za 150zł. Z góry dziękuję za poradę.

Pozdro
Kozi
u mnie dzialo sie to samo ustapilo po tym jak wyjalem sobie szybe zeby ja przyciemnic i potem zlozylem wszystko tak jak byc powinno moim problemem byla zle wlozona uszczelka i na 99% jestem pewiem ze u ciebie bedzie to samo

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: mustafi » 31 maja 2005, 18:12

u mnie w lecie przy dodatnich temp. jest OK ale w zimie szyby mi w zasadzie nie dzialaja, mam podobne objawy, nacisne, zjedzie 2cm musze znow naciskac albo pomagac reka. Czy to tez wina silniczka i dlaczego nie dziala tylko jak jest zimno?
Obrazek

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Kabar » 31 maja 2005, 20:39

Ja stawiam na silnik.
U mnie to było to.
Miałem dość krótkie szczotki, ale nie miałem innych na podmianę i po prostu zamieniłem silnik pasażera i kierowcy.
Wrzucę fotki jak się to rozbiera (drzwi)
Obrazek

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: TADEO » 31 maja 2005, 20:39

"kamyk" pisze:
"TADEO" pisze:w waszym przypadku stawiam na silnik

ja mam inny problem z szyba, dokladniej: prawa
mianowicie jak wcisne przycisk opuszczania to sie opuszcza, albo do samego dolu, albo do momentu az zatrzymam, a przy podnoszeniu musze trzymac do konca. w lewej dziala wszystko dobrze czyli naciskam na dol leci na dol, do gory leci do gory, bez trzymania paluchem przycisku. ja stawiam na sterownik (przerywacz) tez tak uwazacie ??
tak jest ze szyba od kierowczy opuscza sie sama do konca i podnosi a ta od pasazera ze musisz trzymac przycisk w kazdej lanci tak jest

wow nie wiedzialem, nie podoba mi sie to musze cos wykombinowac i to zmienic :)
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: Kabar » 31 maja 2005, 20:40

"TADEO" pisze:w waszym przypadku stawiam na silnik

ja mam inny problem z szyba, dokladniej: prawa
mianowicie jak wcisne przycisk opuszczania to sie opuszcza, albo do samego dolu, albo do momentu az zatrzymam, a przy podnoszeniu musze trzymac do konca. w lewej dziala wszystko dobrze czyli naciskam na dol leci na dol, do gory leci do gory, bez trzymania paluchem przycisku. ja stawiam na sterownik (przerywacz) tez tak uwazacie ??
Tak, to pewnie sterownik. Zamieściłem zdjęcia, całkiem skomplikowany układ, jak na tak proste zadanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta - siłownik szyby

Post autor: TADEO » 31 maja 2005, 20:59

dzieki za potwierdzenie mojej teori w tyg skocze sie spytac o to cos i wymienie :) dzieki pozdrawiam
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”