Thema ala 300C - zakup

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 07 lis 2018, 23:28

I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze: 07 lis 2018, 14:13Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy też mówią, że nie można mówić, iż się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :

Dla przykładu pomiary:
Silnik C25XE
Benzyna 760rpm - 421*C
3000rpm - 725*C

LPG 760rpm - 434*C
3000rpm - 720*C
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 08 lis 2018, 0:00

FXX pisze: 07 lis 2018, 23:28 I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze: 07 lis 2018, 14:13Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 08 lis 2018, 0:39

belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00 Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników
Nie, nie naczytałem się pismaków :)
Takie są fakty i sprawdzisz to w każdym samochodzie zasilanym LPG podłączając czujnik EGT.
A dane, które Ci podałem to dane z publikacji opracowanej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
A z jakiego powodu zastosowano i lansowano przez długi czas silniki Diesla w samochodach osobowych?
Otóż z tego samego - ekonomia i wtedy rzekoma ekologia.
belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napendowym?
Z prostego powodu, o którym mowa powyżej - ekonomia.
belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga.
Problem w tym, że te silniki już istnieją... i to od dawna.
Silniki zasilane LPG przejeżdżają setki tysięcy kilometrów zachowując swoje parametry i nie doznając awarii innych, niż te typowe dla zasilania PB.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: kond243 » 08 lis 2018, 1:07

belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00
FXX pisze: 07 lis 2018, 23:28 I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze: 07 lis 2018, 14:13Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?
Widzę że na temat LPG to jednak nie masz wogóle pojęcia. LPG da się zestroić tak żeby silnik pracował na nim lepiej wystarczy tzw wariator zapłonu i przyspieszamy zapłon o 10stopni więcej niż jest to wystarczy do pełnego spalenia mieszanki LPG/powietrze. Po drugie LPG jest odporniejszy na spalanie stukowe ze względu na wysoką oktanowość od 105 do 130 oktanów zależy od mieszanki ilości propanu i butanu oraz dodatków. Jeśli mamy ciekły wtrysk czyli lpi to bez kombinacji z zapłonem silnik zyskuje minimum 10%mocy więcej. Ciekły gaz rozpręża się w cylindrach odbierając temperaturę z powietrza czyli ochładza mieszanke paliwo powietrze. A jak wiemy im zimniejsze powietrze tym jego gęstość jest większa.
W stosunku do temperatury egt również piszesz bzdury
LPG podnosi temperaturę o maks 20stopni. Według Ciebie i tych bzdur na temat LPG moje kappy nie powinny jeździć już. Jedna ma ponad 200tyś km a druga prawie 130tyśkm na LPG. I o dziwo wbrew twoim opiniom dalej jeżdżą. Najśmieszniejsze jest to że 20vt lepiej pracuje na LPG i przy prawidłowym ustawieniu AFR temperatura egt przy zabawach jest taka sama jak na pb. Przy bogatej mieszańce egt rośnie ale dlatego że dopala się poza silnikiem w wydechu. Mam wskaźnik egt i często go obserwuje. A że turbo lubi wypić to piję LPG. Po czwarte co masz na myśli kwestię smarne??? Co benzyna smaruje?? LPG przynajmniej nie spłukuje filmu olejowego że ścianek cylindrów. I silnik jest dużo czystszy przy pracy na LPG. Niż na benzynie. I według mnie poprawna instalacja i dobrze ustawiona zostawia Diesla daleko w tyle. Zwłaszcza w kosztach eksploatacji. Idźmy dalej ludzie kochający motoryzację wybierają silniki benzynowe dużej pojemności lub utrudnione bo one dają dźwięk osiągi i frajdę. Oczywiście ominiemy wynalazki typu 1.2 t i inne 3p. Tak mi Kappa 20vt daje frajdę kiedy strzałka obrotomierza ląduje na czerwonym polu 7tyś obr. Nie czarujmy się tam gdzie w dieslu kończy się obrotomierz w benzynie zaczyna się zabawa. A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce. Jak Fxx pisze silniki takie istniały już dawno i nie robią problemów. Prosty przykład pb+LPG droższy przegląd, cewki świece filtry. Nie mamy tutaj EGR ,DPF ,dwumasy ,wtryskiwaczy ,pomp wtryskowych oraz wysokiego ciśnienia w układach cr. Świec żarowych. Itp. nie martwię przy -30sto stopniowym mrozie że z paliwa wytrąci się parafina i dopuki nie nadejdzie wiosna to nie odpali.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 1:29 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 08 lis 2018, 1:26

kond243 pisze: 08 lis 2018, 1:07A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce
Ale nie rozmawiajmy o własnych awersjach do danego rodzaju silnika i preferencjach tylko o faktach. To kwestia indywidualna.

Póki co faktem jest to, że na temat LPG narosło wiele mitów, rodem jeszcze z instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne i ciekłego wtrysku gazu.

Osobiście miałem samochód zasilany LPG, w momencie sprzedaży miał ok. 200 tysięcy kilometrów przejechanych na LPG (270kkm łącznie) i jedynym minusem było dodatkowe 60zł na przeglądzie okresowym i ok. 120zł za coroczny serwis instalacji. Samochód jeździł bodaj do zeszłego roku do przebiegu ponad 400kkm, nadal na LPG.
W tym roku kupiłem żonie MiTo i też założyłem LPG.

Mój ojciec w zeszłym roku sprzedał Volvo z przebiegiem 370 tysięcy kilometrów z czego tylko pierwsze 70kkm pokonało tylko na PB, reszta na instalacji Prinsa z ciekłym wtryskiem gazu.

PS. Kond243 - nie przesadzajmy ;) EGR, dwumasę i nie tanie wtryskiwacze masz w każdej nowszej benzynie, że o wtrysku bezpośrednim i ostatnim pomyśle pt. GPF nie wspomnę ;)
Różnicą jest ich problematyczność, która w PB jest mniejsza.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: kond243 » 08 lis 2018, 1:40

Zgoda poniosło mnie trochę. Sam posiadałem lagune1 1.8 z systemem vialle i niestety zgniła. Silnik dokręcił do 700tyś km i gdyby nie stan blachy jeździł by dalej. Pb+lp jest tańszy w eksploatacji. Kwestia ekonomi. I jak piszesz narosło mitów na temat LPG zwłaszcza przez znafców partaczy. Którzy upychali najtańsze komponenty za słabej wydajności a także przez samych kierowców. Przyjeżdża taki do zakładu montującego LPG i mówi "panie jak najtaniej". Potem wychodzą różne kwiatki typu nie odpowiedni reduktor źle dobrane wtryski marnej jakości montaż.Itp. częste ludzie sami sobie są winni różnych awarii, zwłaszcza wypalonych dniazd zaworowych przez ubogi afr. Sam poprawiałem kilkadziesiąt samochodów bo ktoś Spartaczył montaż. Wymiana podzespołów na takie jak powinny być. Poprawne ustawienie instalacji i potem ludzie wiedzą że mają LPG i działa jak należy. Nawet na drugą generację był sposób dobry. Sam posiadałem takie cudo. Elektronika emulowała wtryskiwacze a resztą zajmował się gaźnik gazowy BLOS. To było bezawaryjne. Proste jak budowa cepa
Nie robił zwężki w dolocie. Ale to oczywiście nie legalnie bo przepisy wymuszały silnik krokowy i elektroniczne odcięcie LPG. W teorii było wszystko i z blosem nie było żadnych problemów. Poprawne ustawienie i jeździło się super. Tylko dwumas w pb mniej cierpi. 1.4 tjet ma EGR? Bo te benzyny wcześniejsze włoskie nie miały EGR. Prawdą jest że benzyna jest mniej awaryjna. Są wyjątki od każdej reguły . Ten GPF to już też porażka. Kiedyś turbo służyło do poprawy osiągów a dziś do oszukania ekologi
Dziś firmy takie jak Vialle czy prins mają już gotowe kity do silników z bezpośrednim wtryskiem i używanie pb ograniczone jest tylko do odpalenia silnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 08 lis 2018, 5:04

belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napendowym?
Z prostego powodu, o którym mowa powyżej - ekonomia.


[/quote]

Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 6:04 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 08 lis 2018, 5:09

kond243 pisze: 08 lis 2018, 1:07
belial666 pisze: 08 lis 2018, 0:00
FXX pisze: 07 lis 2018, 23:28 I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze: 07 lis 2018, 14:13Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?
Widzę że na temat LPG to jednak nie masz wogóle pojęcia. LPG da się zestroić tak żeby silnik pracował na nim lepiej wystarczy tzw wariator zapłonu i przyspieszamy zapłon o 10stopni więcej niż jest to wystarczy do pełnego spalenia mieszanki LPG/powietrze. Po drugie LPG jest odporniejszy na spalanie stukowe ze względu na wysoką oktanowość od 105 do 130 oktanów zależy od mieszanki ilości propanu i butanu oraz dodatków. Jeśli mamy ciekły wtrysk czyli lpi to bez kombinacji z zapłonem silnik zyskuje minimum 10%mocy więcej. Ciekły gaz rozpręża się w cylindrach odbierając temperaturę z powietrza czyli ochładza mieszanke paliwo powietrze. A jak wiemy im zimniejsze powietrze tym jego gęstość jest większa.
W stosunku do temperatury egt również piszesz bzdury
LPG podnosi temperaturę o maks 20stopni. Według Ciebie i tych bzdur na temat LPG moje kappy nie powinny jeździć już. Jedna ma ponad 200tyś km a druga prawie 130tyśkm na LPG. I o dziwo wbrew twoim opiniom dalej jeżdżą. Najśmieszniejsze jest to że 20vt lepiej pracuje na LPG i przy prawidłowym ustawieniu AFR temperatura egt przy zabawach jest taka sama jak na pb. Przy bogatej mieszańce egt rośnie ale dlatego że dopala się poza silnikiem w wydechu. Mam wskaźnik egt i często go obserwuje. A że turbo lubi wypić to piję LPG. Po czwarte co masz na myśli kwestię smarne??? Co benzyna smaruje?? LPG przynajmniej nie spłukuje filmu olejowego że ścianek cylindrów. I silnik jest dużo czystszy przy pracy na LPG. Niż na benzynie. I według mnie poprawna instalacja i dobrze ustawiona zostawia Diesla daleko w tyle. Zwłaszcza w kosztach eksploatacji. Idźmy dalej ludzie kochający motoryzację wybierają silniki benzynowe dużej pojemności lub utrudnione bo one dają dźwięk osiągi i frajdę. Oczywiście ominiemy wynalazki typu 1.2 t i inne 3p. Tak mi Kappa 20vt daje frajdę kiedy strzałka obrotomierza ląduje na czerwonym polu 7tyś obr. Nie czarujmy się tam gdzie w dieslu kończy się obrotomierz w benzynie zaczyna się zabawa. A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce. Jak Fxx pisze silniki takie istniały już dawno i nie robią problemów. Prosty przykład pb+LPG droższy przegląd, cewki świece filtry. Nie mamy tutaj EGR ,DPF ,dwumasy ,wtryskiwaczy ,pomp wtryskowych oraz wysokiego ciśnienia w układach cr. Świec żarowych. Itp. nie martwię przy -30sto stopniowym mrozie że z paliwa wytrąci się parafina i dopuki nie nadejdzie wiosna to nie odpali.
Czytaj ze zrozumeniem dyskusję proszę.

Ps. Jak ma się gaz w Twojej Thesis 2.0 T;))?
Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 5:44 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 08 lis 2018, 5:16

" instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne "


I do tego trzeba się odnosić w dyskusji. Trzeba pozostac niestety przy teraźniejszości. Osobiscie nie wypieram LPG jako paliwa dla jednostki. Wypieram wówczas wtedy kiedy jest stosowane do jednostki nie zaprojektowanej pod ów gaz. Jesli gaz sprawdza sie w układzie klimatyzacji to ok ale niech powstanie taki układ ktory będzie bezpieczny. Udawanie że jest ok jest słabe. To tak jakby w zaschniety krowi placek wbić pręt i cieszyć sie że ma się kolucha.;)

Kluch- nietypowa zabawka składająca się z dużej zębatki i pręta.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 08 lis 2018, 6:36

belial666 pisze: 08 lis 2018, 5:04Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.
Otóż nie strzelam ;) Główną przyczyną stosowania owego oleju była przede wszystkim cena jego pozyskania, niższa od ropy.
Ale skoro twierdzisz, że przyczyną był stopień sprężania to przedstaw zatem proszę dowody/opracowania na ten temat.
belial666 pisze:" instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne "

I do tego trzeba się odnosić w dyskusji. Trzeba pozostac niestety przy teraźniejszości. Osobiscie nie wypieram LPG jako paliwa dla jednostki. Wypieram wówczas wtedy kiedy jest stosowane do jednostki nie zaprojektowanej pod ów gaz.
Teraźniejszość jest taka, że od kilku lub nawet kilkunastu lat mamy instalacje począwszy od IV do VI generacji, które dobrze współpracują z większością jednostek benzynowych w tym tych z bezpośrednim wtryskiem przez setki tysięcy kilometrów bez awarii spowodowanych montażem takowej instalacji.
Takie są fakty i powtarzanie m.in. mantry o niszczącej temperaturze spalania, która jest bzdurą w prawidłowo zestrojonej instalajcji, tego faktu nie zmieni.

Ale oczywiście możesz zostać przy swoim i nadal czekać na:
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 08 lis 2018, 7:07

FXX pisze: 08 lis 2018, 6:36
belial666 pisze: 08 lis 2018, 5:04Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.
Otóż nie strzelam ;) Główną przyczyną stosowania owego oleju była przede wszystkim cena jego pozyskania, niższa od ropy.
Ale skoro twierdzisz, że przyczyną był stopień sprężania to przedstaw zatem proszę dowody/opracowania na ten temat
Opracowania? :) Historyczny fakt. Diesel pracując nad swym układem od początku zamierzał zasilić go ON był jeden problem ON potrzebuje wiekszego spreżęnia powietrza by powstała praca na ów paliwie. Dlatego jego pomysł stanął na oleju z. orzechów. Nigdy nie opracował sposobu na sprężenie powietrza oczekiwanego dla ON. Dopiero po śmierci Diesela Pan o nazwisku MAN wykorzystał pomysł diesla i dokladając na tłok jeszcze jeden pierscien uszczelniający uzyskał pożadany efekt. W skrócie.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Marcin_D » 13 lis 2018, 18:31

Belial co do LPG to każdy ma swoje zdanie - jak w przysłowiu.
Ja wiem jedno - Kappa 2,4 20v zrobiła u mnie na LPG 150tyś i nic się z silnikiem nie działo (a kupiłem już z instalacją zakładaną u nas w Radomiu w Koskanie chyba), Laguna II PhII GT zrobiła u mnie 50 tyś w 3 lata na LPG i nigdy nie było z nim problemu (znaczy się z silnikiem) - a nawet oglądałem go kamerą inspekcyjną od środka.
W Chryslerze na razie zrobiłem niecałe 20 tyś (i kłopotów brak jakichkolwiek z silnikiem).
Podstawą jest dobry instalator z wieloletnim doświadczeniem, a nie montażysta.
W swoim mam 2 reduktory (razem mogą obsłużyć 560KM), indywidualne wtryski na każdy cylinder itp. - instalacja byłą zakładana dla mnie, a nie po kosztach.
Jest tak jak napisano wyżej - najpierw trzeba włożyć, żeby potem oszczędzać. A jak ktoś od startu chce oszczędzać to potem jeżdżą takie ulepy, że czuć go z 500m.

Co do temperatury to już zostało opisane - prawidłowo wystrojona instalacja podnosi temperaturę o 20-40st - to przy temperaturze pracy jest prawie błąd statystyczny.

Chcesz to jeździj dieslem - dla mnie to silnik do traktora/ciężarówki/lokomotywy - tam ma rację bytu. A w osobówce potrzebuję komfortu i braku grzechotu spod maski.

Do Johny - nie mam stricte tematu o moim na forum (ani LKP, ani 300), są zdjęcia w kilku tematach.
Może jak mnie podkusi to się wezmę i założę temat na forum 300.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: belial666 » 15 lis 2018, 0:36

Ok, niech bedzie że macie zajebiście wyregulowane instalacje gazowe ktore współpracują z seryjnie zamontowanym osprzętem w aucie( czego oczy nie widzą tego sercu nie żal), ale co do zagazowania 5.7hemi to cios po niżej pasa. ;) Pozdro
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: Marcin_D » 16 lis 2018, 13:56

To ciekawe co powiesz na "zagazowane" Merce S (2018), Ferrarii, a nawet Lambo - sam osobiście takowe widziałem w Italii.
Merca widzę na co dzień, a wiem że nawet u Zeszuty nowy był "gazowany" dla klienta (z gwarancją).

Podchodząć tak do tematu to Kappa 3,0 zagazowana to też świętokradztwo.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thema ala 300C - zakup

Post autor: FXX » 16 lis 2018, 14:00

Rozumiem, że świętokradztwem mogłoby być gazowanie klasyków, czy samochodów stricte kolekcjonerskich - tu sam miałbym mieszane uczucia.
Ale zwykłe, ogólnie dostępne samochody jak wspomniany 300C jak najbardziej :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”