Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: blejku » 23 lip 2018, 23:21

Z racji tego że montaż silnika 2.4 20V zbliża się wielkimi krokami, zacząłem się zastanawiać czy mam do niego skrzynie biegów :-)

Historia jest na tyle zagmatwana że mam dwie kappy i jeden komplet silnik+skrzynia luzem i nie mam żadnej pewności jakie to są skrzynie.
Niby dwa silniki to są 2.0 20v ale jeden z nich był z pokrywami 2.4 i z samochodu 2.4... i biedny właściciel płacił OC za 2.4 (wyszło dopiero jak pomierzyłem cylindry i zonk) :-)
Komplet 2.4+skrzynia też jest podejrzany bo teraz jak sobie przypominam, kiedy demontowałem go u właściciela rzuciła mi się w oczy naklejka "POWER DRIVE" Poprostu już straszno czy jeszcze śmiesznie...
I teraz zgłupiałem kompletnie co mam wylosować do mojego 2.4..

Szukałem na forum, ale zrozumiałe jest że test typu " A na tym biegu to masz takie obroty przy tej prędkości" może być nie tyle niemożliwy ,co dość uciążliwy : yesyes :

ps.
Jutro się będę chwalił fotkami "prawie że" nowego silnika 2.4 20V : yesyes :
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: jasiugm » 24 lip 2018, 9:18

Niestety nie ma oznaczeń na skrzyniach. Da się je rozróżnić tylko po prędkościach na danym biegu. Na upartego można zdemontować obudowę dyfra i policzyć zęby :) Power drive ma 16/63, a comfort drive/2.4 (mają różne przełożenia ale ten sam dyfer) - 16/57
Miałem ten sam dylemat przy zakupie nowej skrzyni do mojej 2.0 20V :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: blejku » 25 lip 2018, 0:45

Dzięki za informacje.
Ja chyba zrobię tak..
Zaznaczę sobie wałek wejściowy, włożę półośki, jedną zablokuje, wrzucę np 4 bieg, pokręcę wałkiem x razy i policzę ile było obr na wyjściu :-) i tak 3 razy. Zobaczymy co wyjdzie

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: jasiugm » 25 lip 2018, 9:39

Jakaś metoda :)
Masz rozpis skrzyń biegów? Jak coś to mogę Ci wysłać :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: blejku » 15 paź 2018, 22:24

Mam serwisówkę do Kapiszona i jak pamiętam to tam były przełożenia.
Jak na razie to się silnik wciąż składa :-p

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: Wilkin » 15 paź 2018, 22:49

ale skrzynię możesz w międzyczasie policzyć ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Identyfikacja typu skrzyni w Kappie

Post autor: jasiugm » 24 mar 2019, 15:25

Szybka metoda na rozpoznanie rodzaju skrzyni już wymontowanej z auta:
Robimy linię na flanszy półosi i obudowie uszczelniacza po czym włączamy 5 bieg i kręcimy wałkiem sprzęgłowym. Liczymy ile obrotów potrzeba na jeden pełny obrót flanszy:
2,889 obrotu - 2.0 comfort drive/2.0 turbo
3,598 obrotu - 2.0 power drive
3,255 obrotu - 2.4
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”