Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1125
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: mikee72 » 10 cze 2018, 13:02

Jest sporo parametrów mających wpływ na wysokość składki OC.
Nie jestem analitykiem ubezpieczeniowym, każda z firm ma trochę inne wyliczenia..

Ten sam właściciel, te same max zniżki, ten sam ubezpieczyciel:
Lancia Phedra 2.0 136KM składka 1220zł
Skoda Roomster 1.4 86KM składka 510zł

A teraz ciekawostka - od zakupu Skody jest powielany błąd u ubezpieczyciela, który dopiero ostatnio zauważyłem.
Otóż wpisany jest silnik 1.2 105KM a faktycznie jest większy, ale słabszy 1.4 86KM.
Babka od ubezpieczeń powiedziała, że tak może zostać i dla mnie to lepiej, bo składka byłaby wyższa przy 1.4 (sprawdzone).
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
Uzurpat0r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:53
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: Uzurpat0r » 10 cze 2018, 13:09

Ja jeszcze dodam że za Lancię Lybre płaciłem o 100 zł droższe OC niż za alfę 156, ten sam rocznik i silnik, tyle że w Alfie mocniejszy o 25KM. Jak to jest liczone... Nie wie nikt.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: FXX » 10 cze 2018, 15:56

Też tego nie ogarniam. Za MiTo 1.4 place więcej niż za 159 2.4JTDm.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: rob_76 » 10 cze 2018, 16:39

Pewnie mafia z Eurotax'u ma tu cos do gadania... Czasem mam wrazenie (po wizycie w US) ze wartosc rynkowa wysysaja z palca...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

bzyk29
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: bzyk29 » 12 cze 2018, 10:21

bzyk29 pisze: 04 kwie 2018, 6:52 Ciekawy jestem jakie będą koszta ubezpieczenia? Bo silnik większy, to i ubezpieczenie większe.

W różnych sytuacjach różnie go wygląda. Fakt jest taki, że silnik jest jednym z czynników wpływających na wysokość ubezpieczenia, ale nie jedynym i nie najważniejszym. Brane są pod uwagę takie zdarzenia jak to gdzie kierowca jeździ na co dzień, gdzie auto jest zarejestrowane, jaki wiek ma kierowca, czy nawet czy kierowca posiada dzieci.
Przy czym każde TU ma inne kryteria, dlatego warto wysłać zapytanie do jakieś porównywarki, niech wyliczą i podpowiedzą, gdzie najbardziej opłaca się wykupić OC. Np w Superpolisa, tutaj możesz sprawdzić: https://superpolisa.pl/

lanser
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2019, 21:45
Imię: Bogdan

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: lanser » 21 sty 2019, 22:17

Aktualnie to chyba jeszcze wprowadzone zostaly przepisy na ten rok odnosnie silnikow powyzej pojemnosci 2.0 .. ma byc dla nich o wiele wyzsza oplata za ubezpieczenie. Zupelnie nie rozumiem takiej argumentacji gdyz ani to nie bedzie mialo wlasciwie wplywu na srodowisko .. ani na sprzedaz nowych samochodow spelniajacych te wszystkie magiczne normy spalania. Juz chyba nie musze przypominac co zrobil jakis czas temu jeden z wiekszych zachodnich koncernow.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: volf » 21 sty 2019, 22:55

lanser pisze: 21 sty 2019, 22:17 Aktualnie to chyba jeszcze wprowadzone zostaly przepisy na ten rok odnosnie silnikow powyzej pojemnosci 2.0 .. ma byc dla nich o wiele wyzsza oplata za ubezpieczenie.
Co to niby za przepis i kto go wprowadził, bo o niczym takim nie słyszałem 8-O
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: FXX » 21 sty 2019, 23:09

Żadnych nowych przepisów nie ma ;)
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Kappa 2.0 Turbo - jak dobrze kupić

Post autor: LUKIThesis » 22 sty 2019, 14:54

lanser pisze: 21 sty 2019, 22:17 Aktualnie to chyba jeszcze wprowadzone zostaly przepisy na ten rok odnosnie silnikow powyzej pojemnosci 2.0 .. ma byc dla nich o wiele wyzsza oplata za ubezpieczenie. Zupelnie nie rozumiem takiej argumentacji gdyz ani to nie bedzie mialo wlasciwie wplywu na srodowisko .. ani na sprzedaz nowych samochodow spelniajacych te wszystkie magiczne normy spalania. Juz chyba nie musze przypominac co zrobil jakis czas temu jeden z wiekszych zachodnich koncernow.
Też coś o tym czytałem ale czy to był projekt czy ustawa tego nie pamiętam. Wzmianka była, że powyżej 2.0 ale również od silników o dużej mocy. Nie wiem czy było podane od jakiej mocy ale właśnie chyba nie było sprecyzowane.
Czy weszło w życie czy nie też nie wiem bo wszystkie moje auta mają więcej niż 2,4 więc i tak wg tego się załapuje. Ta dodatkowa opłata to był pomysł ochrony środowiska.
Robią to wszystko bo przecież propaganda Eco nabija ludzi w butelkę. Wszytko po to by dorobić dealerów odkurzaczy na czterech kołach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”