Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Witam,
Podepnę się do tematu. Pacjent kappa 2.0 20v turbo przegrzewa się gotuje wodę ale przy obrotach powyżej 3500 obr/min. Poniżej wszystko OK. Głowica sprawdzona, wentylatory włączają się jak trzeba układ odpowietrzony uzupełniony, nowa chłodnica, nowa pompa wody, nowy sprawny termostat, nowa nagrzewnica. Może ktoś miał podobny przypadek lub podobny i może pomóc.
P.S. Samochód ma LPG parownik jest sprawny nie puszcza gazu do płynu.
Prawdopodobnie coś blokuje przepływ płynu do chłodnicy. Węże na chłodnicy gorące nie parzą.
Pozdrowienia
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Podepnę się do tematu. Pacjent kappa 2.0 20v turbo przegrzewa się gotuje wodę ale przy obrotach powyżej 3500 obr/min. Poniżej wszystko OK. Głowica sprawdzona, wentylatory włączają się jak trzeba układ odpowietrzony uzupełniony, nowa chłodnica, nowa pompa wody, nowy sprawny termostat, nowa nagrzewnica. Może ktoś miał podobny przypadek lub podobny i może pomóc.
P.S. Samochód ma LPG parownik jest sprawny nie puszcza gazu do płynu.
Prawdopodobnie coś blokuje przepływ płynu do chłodnicy. Węże na chłodnicy gorące nie parzą.
Pozdrowienia
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Termostat może nie otwiera się na maks. Jak jest wpiety reduktor?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
To wszystko nowe, bo się grzał czy po prostu wymieniłeś a problem się pojawił po...
Pytam, bo ktoś miał wadliwą pompę, gdzie wirnik oddzielił się od wałka w prawie nowej pompie, to chyba była część z oferty Ruville...
Pytam, bo ktoś miał wadliwą pompę, gdzie wirnik oddzielił się od wałka w prawie nowej pompie, to chyba była część z oferty Ruville...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Problem się pojawił nagle. Termostat wymieniony był sprawny lepiej trzymał temperaturę niż nowy, jak i pompa wody. Wcześniej była wymieniona nagrzewnica bo ciekła a później chłodnica się rozszelniła. Pozostaje jeszcze wymiana płynu i sprawdzenie drożności węży i rurek całego układu.
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Reduktor wpięty jest równolegle w krótki obieg. Po instalacji LPG było wszystko OK.
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Po wymianie płynu jest poprawa, nie gotuje płynu i układ się nie zapowietrza. Chociaż jak chwilę przeciągnęła ponad 5 tys. to za chwilę temperatura rośnie sporo ponad połowę skali. Chyba że tak ma być a wcześniej tego nie zauważyłem. Może ktoś się wypowie co ma większe doświadczenie.fugazi55 pisze:Problem się pojawił nagle. Termostat wymieniony był sprawny lepiej trzymał temperaturę niż nowy, jak i pompa wody. Wcześniej była wymieniona nagrzewnica bo ciekła a później chłodnica się rozszelniła. Pozostaje jeszcze wymiana płynu i sprawdzenie drożności węży i rurek całego układu.
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Pozdrowienia
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Nie może tak być. Ma trzymać 90stopni nie zależnie od obrotów. Termostat nie otwiera się do końca. Lub jest jeszcze zapowietrzony. Odpowietrznik jest na chłodnicy w prawym górnym rogu. I następny na węży od nagrzewnicy. A chłodnica klimy jest wymyta? Drożna??? Reduktor LPG lepiej jest Dać szeregowo na wyjściu z nagrzewnicy lub wejściu. A nie dokładać jeszczen układ z boku. Nie jest zamontowany wyżej jak zbiornik wyrównawczy??
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
też miałem podobnie i winną okazała się chłodnica.
U mnie objawy były takie jak przy uszczelce. Uszczelkę wykluczyłem przy okazji wymiany głowicy.
Temperatura szła do góry np podczas jazdy po autostradzie.
U mnie objawy były takie jak przy uszczelce. Uszczelkę wykluczyłem przy okazji wymiany głowicy.
Temperatura szła do góry np podczas jazdy po autostradzie.
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Z dokumentacji termostat w pełni ma się otwierać przy temp. 99-103. Układ odpowietrzałem przy chłodnicy i przy nagrzewnicy. Chłodnica wody jest nowa. Termostat jest firmy Vernet. Z dostępnością Behr-a jest problem. A reduktor jest sporo niżej poziomu zbiornika wyrównawczego. Nad połączeniem w szereg reduktora myślałem wcześniej ale chyba jednak tak go podłączę. Dzięki za radę.kond243 pisze:Nie może tak być. Ma trzymać 90stopni nie zależnie od obrotów. Termostat nie otwiera się do końca. Lub jest jeszcze zapowietrzony. Odpowietrznik jest na chłodnicy w prawym górnym rogu. I następny na węży od nagrzewnicy. A chłodnica klimy jest wymyta? Drożna??? Reduktor LPG lepiej jest Dać szeregowo na wyjściu z nagrzewnicy lub wejściu. A nie dokładać jeszczen układ z boku. Nie jest zamontowany wyżej jak zbiornik wyrównawczy??
Pozdrowienia
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Chłodnice wody i klimy by czyszczone i są drożne.fugazi55 pisze:Z dokumentacji termostat w pełni ma się otwierać przy temp. 99-103. Układ odpowietrzałem przy chłodnicy i przy nagrzewnicy. Chłodnica wody jest nowa. Termostat jest firmy Vernet. Z dostępnością Behr-a jest problem. A reduktor jest sporo niżej poziomu zbiornika wyrównawczego. Nad połączeniem w szereg reduktora myślałem wcześniej ale chyba jednak tak go podłączę. Dzięki za radę.kond243 pisze:Nie może tak być. Ma trzymać 90stopni nie zależnie od obrotów. Termostat nie otwiera się do końca. Lub jest jeszcze zapowietrzony. Odpowietrznik jest na chłodnicy w prawym górnym rogu. I następny na węży od nagrzewnicy. A chłodnica klimy jest wymyta? Drożna??? Reduktor LPG lepiej jest Dać szeregowo na wyjściu z nagrzewnicy lub wejściu. A nie dokładać jeszczen układ z boku. Nie jest zamontowany wyżej jak zbiornik wyrównawczy??
Pozdrowienia
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Termostat ma pełne otwarcie na 89do 91 stopni . To co Ty piszesz 99-103 stopnie to nie jest możliwe. Dlatego że drugi bieg wentylatora włącza się przy 95 stopniach. Radzę sprawdzić ten termostat.Co do firmy vernet to jest to porażka. W teresie nowy wytrzymał 6 miesięcy
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
W załączniku fragment dokumentacji.kond243 pisze: ↑11 cze 2018, 14:03 Termostat ma pełne otwarcie na 89do 91 stopni . To co Ty piszesz 99-103 stopnie to nie jest możliwe. Dlatego że drugi bieg wentylatora włącza się przy 95 stopniach. Radzę sprawdzić ten termostat.Co do firmy vernet to jest to porażka. W teresie nowy wytrzymał 6 miesięcy
Włączanie wentylatorów:
I 90-94
II 95-99
otwarcie termostatu:
86-90
full 101-105
Pozostaje wymiana termostatu tylko na jaki?
Pozdrowienia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Masz stary termostat? Wydłub wkład z niego i załóż termostat z Clio1 w węża.ja przerobiłem w mojej kappie kilka termostatów i tylko bher działa jak trzeba. W Teresie wywaliłem wkład i włożyłem w węża i jest wskazówka pionowo na 90 stopni. Wszystko działa. Nic się nie przegrzewa. Do tego ten termostat to koszt 20-30zł.Już nie pamiętam jakiej firmy jest.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury
Zgrzej ją porządnie i sprawdź czy jest dwutlenek w płynie.