Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Hello : )
Dość rzadko, nawet bardzo rzadko, ale się zdarza - stąd moje pytanie o zapadkę automatu. Najczęściej jest tak: wsiadam do auta, przekręcam kluczyk z wciśniętym hamulcem i wtedy po odpaleniu silnika mogę bez problemu wrzucić D, N czy R. Zdarza się, że muszę zatrzymać auto z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu. Jeśli sytuacja pozwala, wybieram N (plus ręczny, a że póki co jest lichy, nie zawsze utrzymuje na pochyłym samochód) ale nie zawsze zdaje to egzamin. Aby uniknąć jakiegokolwiek staczania wrzucam P. I jest ok. Problem w tym, że gdy już wsiądę z powrotem i wciskam hamulec zapadka się nie odblokowuje i dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P. Raz czy dwa, po dość długiej zabawie hamulcem udało mi się zapadkę odblokować.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny w takim stanie rzeczy: elektryka czy bardziej mechanika?
Dość rzadko, nawet bardzo rzadko, ale się zdarza - stąd moje pytanie o zapadkę automatu. Najczęściej jest tak: wsiadam do auta, przekręcam kluczyk z wciśniętym hamulcem i wtedy po odpaleniu silnika mogę bez problemu wrzucić D, N czy R. Zdarza się, że muszę zatrzymać auto z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu. Jeśli sytuacja pozwala, wybieram N (plus ręczny, a że póki co jest lichy, nie zawsze utrzymuje na pochyłym samochód) ale nie zawsze zdaje to egzamin. Aby uniknąć jakiegokolwiek staczania wrzucam P. I jest ok. Problem w tym, że gdy już wsiądę z powrotem i wciskam hamulec zapadka się nie odblokowuje i dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P. Raz czy dwa, po dość długiej zabawie hamulcem udało mi się zapadkę odblokować.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny w takim stanie rzeczy: elektryka czy bardziej mechanika?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
W tej zapadce pewnie szukaj przyczyny, ewentualnie pozbądź się jej
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Dziwne, teraz działa bez najmniejszych zarzutów. Np. jak muszę się zatrzymać z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu, wrzucam P. Po powrocie za kierownicę, za naciśnięciu hamulca zapadka prawidłowo zwalnia.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Oby tak pozostalo
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Podobny temat już roztrząsałeś kilka dni temu w wątku obok. Co kilka dni będziemy rozkminiać to samo?
Jak postawisz samochód na nierówności do ciężar samochodu "opiera się" na blokadzie i utrudnia przełożenie wajchy. Jak parkujesz na w miarę płaskim to ten nacisk jest niewielki. Nic się przez te kilka dni nie zmieniło
Jak postawisz samochód na nierówności do ciężar samochodu "opiera się" na blokadzie i utrudnia przełożenie wajchy. Jak parkujesz na w miarę płaskim to ten nacisk jest niewielki. Nic się przez te kilka dni nie zmieniło
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Myślałem, że to ma związek z błędem ABS, która czasem się pojawia. Ale gdy naszły cieplejsze dni, to nawet po pojawieniu się błędu zapadka nie zawodzi A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Musisz pogadać ze swoim drugim wcieleniem, które kilka dni temu napisało:MobiDoktorGSM pisze: ↑13 maja 2018, 22:18 A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów
"dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P"
Bo to jest zapewne to co blokuje Ci przełożenie wajchy. Drugą blokadą (przynajmniej tak mam w Cromie), jest zabezpieczenie przed wachlowaniem wajchą wtedy kiedy nie powinno się tego robić. U mnie jest elektromagnes, który steruje plastikową blokadą, którą mogę ręcznie przesunąć (i przesunąć wajchę) po zdjęciu osłony wajchy.
Ale z Twojego opisu o nietrzymaniu ręcznego i staczaniu się samochodu obstawiam że działa blokada skrzyni/kół.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
I chodziło mi o tą zapadkę, w sytuacji, kiedy mam włączony silnik, wrzucam po zatrzymaniu się na P, bo np. muszą na chwilę wyjść z auta i po powrocie do auta wciskam hamulec i zapadka powinna się "uwolnić" umożliwiając mi przełożenie na D czy R. To tylko z tą zapadką miałem problem. I nie ma to związku ze wzniesieniem czy czymś podobnym, bo najczęściej problem występował u mnie pod blokiem, jak dzieciaki trzeba było porozpinać z pasów i później dopiero szukać miejsca parkingowego. Natomiast samej blokady tej wajchy nie zauważyłem. Nawet, gdy ta zapadka nie chciała się odblokować, to sama wajcha elegancko chodziło z P do zapadki. Dlatego dopytuję o te trudności z blokadą kół/skrzyni, bo w moim odczuciu, póki co, takowego nie mam.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Jak ci się zablokuje (zepsuje) skrzynia w połozeniu P, to jej po prostu nie odblokujesz Jak zostawisz auto tylko na P, to nawet na płaskiej jak stół powierzchni, auto i tak się może stoczyć i oprzeć się całym ciężarem na blokadzie - wtedy wajcha idzie z oporem
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
To już zrozumiałem z poprzednich postów Mój poprzedni post był w celu rozjaśnienia tematu, czy wyjaśnienia o co mi chodzi dla Wujekp
Reasumując - w tym temacie opisywałem problem blokady zapadki, która uniemożliwiała mi przejście wajchą na D czy R, czy nawet N, na włączonym silniku, np. przy postoju. Natomiast temat o obsłudze automatu, poruszał, w moim odczuciu generalnie mechanizm blokady kół / skrzyni (czyli tego co pod maską) i znalezieniu złotego środka by jak najmniej obciążyć skrzynię przy co dziennym parkowaniu : )
Reasumując - w tym temacie opisywałem problem blokady zapadki, która uniemożliwiała mi przejście wajchą na D czy R, czy nawet N, na włączonym silniku, np. przy postoju. Natomiast temat o obsłudze automatu, poruszał, w moim odczuciu generalnie mechanizm blokady kół / skrzyni (czyli tego co pod maską) i znalezieniu złotego środka by jak najmniej obciążyć skrzynię przy co dziennym parkowaniu : )
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
Gwoli ścisłości - zapadka dziala tylko w pozycji P Od R do D i +/- możesz sobie wachlować do woli
Jak parkujesz Phedrę z automatem, to zostawiasz na D i ręczny abo w lepiej w P; na wciśniętym zasadniczym zaciągasz ręczny i gasisz budę
Jak parkujesz Phedrę z automatem, to zostawiasz na D i ręczny abo w lepiej w P; na wciśniętym zasadniczym zaciągasz ręczny i gasisz budę