Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Mam pytanie odnośnie termowłącznika wentylatora jaki mam w swojej Becie.
Otóż w swojej chłodnicy mam taki termowłącznik (staram się być precyzyjny jesli chodzi o nazewnictwo:) Wystają z niego 3 przewody. Niestety teraz wam nie powiem w które miejsca były powpinane ale bez względu na to chciałbym zrobić to oryginalnie.
Po dotarciu do schematów wychodzi na to że 2 przewody (Nero) to masa a jeden to zasilanie - możecie mnie poprawić?
Szukam oryginalnego włącznika a nie do końca wiem czy ten który mam jest oryginalny.
Mam kilka pytań:
1. Czy dobrze wnioskuję że 2 przewody z tego to masa (z chłodnicy i z nadwozia) a trzeci przewód to napiecie z rezystora wentylatora chłodnicy?
2. Czy jeśli zdanie powyżej to prawda to czy mogę zastosować czujnik z jedną masą i zasilaniem bo większości takie są teraz dostępne na rynku części do oldtimerów
3. Czy ktos zna zakres temp w jakich ten włącznik załącza went. i go rozłącza?
Temperatura otwarcia [°c] 92.00
Temperatura wyłączania [°c] 87.00
Temperatura zamknięcia [°c] 87.00
Punkt zmienny [°C] 92/87
4. Może macie zdjęcia własnych czujników bo mój przy przeszukaniu internetu nie wygląda na oryginalny
P.S. Dodam że jak podkładkę uszczelniającą ma podkładkę z wypustką na wpięcie konektora masowego i zakąłdam że tu właśnie była wpięta jedna masa.
Coś takiego tylko że otwór wielkością pasujący do czujnika
Otóż w swojej chłodnicy mam taki termowłącznik (staram się być precyzyjny jesli chodzi o nazewnictwo:) Wystają z niego 3 przewody. Niestety teraz wam nie powiem w które miejsca były powpinane ale bez względu na to chciałbym zrobić to oryginalnie.
Po dotarciu do schematów wychodzi na to że 2 przewody (Nero) to masa a jeden to zasilanie - możecie mnie poprawić?
Szukam oryginalnego włącznika a nie do końca wiem czy ten który mam jest oryginalny.
Mam kilka pytań:
1. Czy dobrze wnioskuję że 2 przewody z tego to masa (z chłodnicy i z nadwozia) a trzeci przewód to napiecie z rezystora wentylatora chłodnicy?
2. Czy jeśli zdanie powyżej to prawda to czy mogę zastosować czujnik z jedną masą i zasilaniem bo większości takie są teraz dostępne na rynku części do oldtimerów
3. Czy ktos zna zakres temp w jakich ten włącznik załącza went. i go rozłącza?
Temperatura otwarcia [°c] 92.00
Temperatura wyłączania [°c] 87.00
Temperatura zamknięcia [°c] 87.00
Punkt zmienny [°C] 92/87
4. Może macie zdjęcia własnych czujników bo mój przy przeszukaniu internetu nie wygląda na oryginalny
P.S. Dodam że jak podkładkę uszczelniającą ma podkładkę z wypustką na wpięcie konektora masowego i zakąłdam że tu właśnie była wpięta jedna masa.
Coś takiego tylko że otwór wielkością pasujący do czujnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Nie wiem czy coś pomogę, ale może... Miałem kiedyś Fiata Uno r. 1986. W chłodnicy był czujnik właczania wentylatora z trzema przewodami, na dwie prędkości wentylatory. 1-sza prędkośc przy (chyba) 87 C, 2-ga przy 92 C. Jak się uszkodził zastąpiłem go czujnikiem od Poloneza z dwoma wyjściami i podłaczyłem tylko ten przewód od większej prędkości. Może w Becie było podobnie.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
KrissEB pisze: ↑28 lut 2018, 22:47
Mam kilka pytań:
1. Czy dobrze wnioskuję że 2 przewody z tego to masa (z chłodnicy i z nadwozia) a trzeci przewód to napiecie z rezystora wentylatora chłodnicy?
2. Czy jeśli zdanie powyżej to prawda to czy mogę zastosować czujnik z jedną masą i zasilaniem bo większości takie są teraz dostępne na rynku części do oldtimerów
3. Czy ktos zna zakres temp w jakich ten włącznik załącza went. i go rozłącza?
Temperatura otwarcia [°c] 92.00
Temperatura wyłączania [°c] 87.00
Temperatura zamknięcia [°c] 87.00
Punkt zmienny [°C] 92/87
4. Może macie zdjęcia własnych czujników bo mój przy przeszukaniu internetu nie wygląda na oryginalny
P.S. Dodam że jak podkładkę uszczelniającą ma podkładkę z wypustką na wpięcie konektora masowego i zakąłdam że tu właśnie była wpięta jedna masa.
Coś takiego tylko że otwór wielkością pasujący do czujnika
ooooo.jpg
Ad.1.Gdzie tam masz rezystor wentylatora? Toż to przekaźnik
Ad.2. Możesz aczkolwiek dla świętego spokoju połącz chłodnicę z masą pojazdu, można wykorzystać w tym celu tą fikuśną podkładkę.
Ad.3. Myślę, że może być, na oko np. od poloneza (tylko nie te najnowsze) choć nie wiem czy gwint ten sam...
KAPPA TDS & JTD
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
U mnie są tylko 2 przewody ,temp włączania 87 i temp wyłączania 82, ale to trochę inny układ. Chłodnica umieszczona z przodu a silnik centralnie i w układzie jest 14 litrów płynu.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Trop jest dobry chociaż na schemacie wygląda że tylko jeden przewód prądowy/sterujący idzie do przekaźnika więc założyłem że jest tylko jedna prędkość obrotów wentylatora. Z drugiej strony czy w autach z tamtych lat były dwa biegi wentylatora?Gepard pisze: ↑01 mar 2018, 0:18 Nie wiem czy coś pomogę, ale może... Miałem kiedyś Fiata Uno r. 1986. W chłodnicy był czujnik właczania wentylatora z trzema przewodami, na dwie prędkości wentylatory. 1-sza prędkośc przy (chyba) 87 C, 2-ga przy 92 C. Jak się uszkodził zastąpiłem go czujnikiem od Poloneza z dwoma wyjściami i podłaczyłem tylko ten przewód od większej prędkości. Może w Becie było podobnie.
Przekaźnik? Jesteś pewien? W takim razie chyba w ogóle pomyliłem wątki bo w aucie mam coś takiego: i myślałem że jest powiązane z wentylatorem chłodnicy a teraz mnie olśniło że to chyba rezystor od wentylatora ale nadmuchu w kabinie.volf pisze:KrissEB pisze: ↑28 lut 2018, 22:47
Mam kilka pytań:
1. Czy dobrze wnioskuję że 2 przewody z tego to masa (z chłodnicy i z nadwozia) a trzeci przewód to napiecie z rezystora wentylatora chłodnicy?
2. Czy jeśli zdanie powyżej to prawda to czy mogę zastosować czujnik z jedną masą i zasilaniem bo większości takie są teraz dostępne na rynku części do oldtimerów
3. Czy ktos zna zakres temp w jakich ten włącznik załącza went. i go rozłącza?
Temperatura otwarcia [°c] 92.00
Temperatura wyłączania [°c] 87.00
Temperatura zamknięcia [°c] 87.00
Punkt zmienny [°C] 92/87
4. Może macie zdjęcia własnych czujników bo mój przy przeszukaniu internetu nie wygląda na oryginalny
P.S. Dodam że jak podkładkę uszczelniającą ma podkładkę z wypustką na wpięcie konektora masowego i zakąłdam że tu właśnie była wpięta jedna masa.
Coś takiego tylko że otwór wielkością pasujący do czujnika
ooooo.jpg
Ad.1.Gdzie tam masz rezystor wentylatora? Toż to przekaźnik
Ad.2. Możesz aczkolwiek dla świętego spokoju połącz chłodnicę z masą pojazdu, można wykorzystać w tym celu tą fikuśną podkładkę.
Ad.3. Myślę, że może być, na oko np. od poloneza (tylko nie te najnowsze) choć nie wiem czy gwint ten sam...
Faktycznie 14 litrów robi wrażenie.
W takim razie muszę jeszcze zgłębić temat dwóch prędkości i tego jak to było w oryginale. Zaczynam się skłaniać do wersji że w Becie była jedna prędkość. Dziwne są tylko te dwa przewody masowe.
Mały edit: I wygląda na to że są 2 uziemienia (chyba na wszelki wypadek żeby nie unieruchomić wentylatora i doprowadzić do przegrzania)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Oczywiscie, że w niektórych autach były dwie prędkości wentylatora. W moim Uno z dieslem tak było. Co do podwójnej masy, to chłodnica czesto jest mocowana na gumowych podkładkach i nie ma bezpośredniego styku z masą nadwozia, a w aluminiowych chłodnicach obudowa jest plastikowa, a więc tez masy niema. Ze schematu rzeczywiście wynika, że tylko jeden przewód idzie na przekaźnik.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Znalazłem w instrukcji "Sam naprawiam" Haynes'a że:
temp załączenia: 90-94 stopni
temp rozłączenia: 85-89 stopni
Tutaj jeszcze zdjęcie poglądowe ale niestety w książce która dotyczy Bet do 1980 roku: Chyba tego trzeba się trzymać i przyjąć że jest tylko jeden bieg wentylatora w Becie.
temp załączenia: 90-94 stopni
temp rozłączenia: 85-89 stopni
Tutaj jeszcze zdjęcie poglądowe ale niestety w książce która dotyczy Bet do 1980 roku: Chyba tego trzeba się trzymać i przyjąć że jest tylko jeden bieg wentylatora w Becie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
W moim aucie są dwa przewody i raczej jest tylko jeden bieg wentylatora.
przekaźnik wentylatora jest w puszce /ten w środku/
przekaźnik wentylatora jest w puszce /ten w środku/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Tak, dokładnie.Gepard pisze: ↑02 mar 2018, 2:12 Oczywiscie, że w niektórych autach były dwie prędkości wentylatora. W moim Uno z dieslem tak było. Co do podwójnej masy, to chłodnica czesto jest mocowana na gumowych podkładkach i nie ma bezpośredniego styku z masą nadwozia, a w aluminiowych chłodnicach obudowa jest plastikowa, a więc tez masy niema. Ze schematu rzeczywiście wynika, że tylko jeden przewód idzie na przekaźnik.
Do czego w takim razie jest opornik na nadkolu.zygmunt1 pisze: W moim aucie są dwa przewody i raczej jest tylko jeden bieg wentylatora.
Na moje, jeden to masa a dwa pozostałe to prędkości wentylatora z czego pierwsza idzie przez opornik.
Jak się ociepli to sprawdzę jak jest w mojej.
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Według mnie, to do nagrzewnicy.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Na schemacie nie widać tego opornika, wygląda to jednak na dwa przewody masowe.
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z012D przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
A co mówi miernik? Są połączone ze sobą?
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Mam wolną instalację to 'za drutem' zobaczę
z ciekawości
edit:
kable idą do wewnątrz samochodu i dochodzą do nagrzewnicy.
Wentylator jest zasilany poprzez przekaźnik środkowy w zestawie.
Pozdrawiam.
z ciekawości
edit:
kable idą do wewnątrz samochodu i dochodzą do nagrzewnicy.
Wentylator jest zasilany poprzez przekaźnik środkowy w zestawie.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
Tylko Panowie musimy rozgraniczyć kwestie:
1. Wentylatora na chłodnicy i jego termowłącznika z 2 lub 3 przewodami - temat tu omawiany
2. Rezystora wentylatora dmuchawy nawiewu - omawiany w innym temacie.
Ze schematu ele. który mam wynika że oba elementy nie są ze sobą połączone.
1. Wentylatora na chłodnicy i jego termowłącznika z 2 lub 3 przewodami - temat tu omawiany
2. Rezystora wentylatora dmuchawy nawiewu - omawiany w innym temacie.
Ze schematu ele. który mam wynika że oba elementy nie są ze sobą połączone.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- lukasdeopalenica
- Klubowicz
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Re: Lancia Beta - termowłącznik wentylatora
W betach wentylator chlodnicy ma tylko jedna predkosc. Termowlacznik to wbrew pozorom prymitywne urzadzenie. Zamontowany wewnatrz bimetal po osiagnieciu odpowiedniej temperatury, zwykle okolo 90stC wygina sie i zwiera styki wlacznika, ktorego zadaniem jest zamkniecie obwodu przekaznika wentylatora do masy. W zwiazku, ze w niektorych autach chlodnica jest galwanicznie odizolowana od masy za pomoca gumowych/plastikowych silentblokow (moja tak ma) nalezy jakos te mase do przekaznika podlaczyc. Stad ten trzeci przewod Gwint(obudowa) termowlacznikow jest masa. Zatem oba czarne (nero) sa masa, natomiast bialo czarny zamyka obwod do cewki przekaznika.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p