2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 10 mar 2018, 19:43

Witam
Spotkałem sie z problemem dotyczącym kół rozrządu a mianowicie koła rozrządu i koła wału korbowego.
Na czym polega problem.
Posiadam Thesis Rok 2006 grudzień. W którym uszkodził mi się silnik i byłem zmuszony kupić drugi słupek.
Zainstalowałem silnik w aucie i i doszedłem do momentu założenia paska rozrządu...
Kupiłem pasek firmy X i okazało się że jest za długi. nie mogłem napiąć paska stwierdziłem ze kupię drugi ale z drugim była podobna sytuacja. przestawienie na rozrządzie o jeden ząbek. mówię kurcze co jest grane.... i poszedłem zmierzyć koła pasowe i ku mojemu zdziweniu w drugim silniku który zakupiłem były mniejsze niż w moim mimo że silnik również był z demontażu z THESIS. Policzyłem zęby.
Stary silnik 52 zęby rozrząd i 27 wał a w nowym młodszym 50 i 25. czy ktoś wie o jakimś lifcie ? Jeżeli tak to jaki pasek nikt mnie nie pytał o rocznik pojazdu...

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: volf » 10 mar 2018, 20:15

W temacie za bardzo nie pomogę ale zrobiłeś gdzieś błąd w liczeniu. O ile 25/50 jest ok. to 27/52 byc nie może, bo albo jest 26/52 albo 27/54, znaczy na wale musi być 2 razy mniej niż na głowicy :)
KAPPA TDS & JTD

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 10 mar 2018, 20:23

Masz racje... błąd w liczeniu jest 52/26 ;) tyle że nie rozumie różnicy. czy to po jakimś lifcie czy co ;) jeśli była jakaś zmiana to jaki pasek. lub czy mogę zamienić koła ze starego silnika do nowego ?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: volf » 10 mar 2018, 20:38

Może wrzuć numery katalogowe (o ile mozna odczytać) tych kół w Eper a potem w google. Może coś się wyjaśni...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: facio » 11 mar 2018, 6:41

175 KM ma mniejsze kółko górne 185 KM ma większe.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 11 mar 2018, 9:37

Ok. To by się zgadzało. Bo miałem 185 i kupiłem silnik 175 i teraz pytanie czy jak przełożenie oba koła rozrządu i wału to będzie śmiało?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: volf » 11 mar 2018, 10:46

A nie możesz po prostu paska wymienić/podmienić lub przeboleć tą stówkę na drugi (o ile reszta części typu rolki/napinacze jest taka sama)?
Co do pasowania kół i reszty części to skoro masz obydwa silniki to co za problem porównać, jak mechanicznie będzie pasować to powinno być ok.
Co do sruby na wale o nie wiem jak w 20V ale w 10V masz tam lewy gwint a śruba musi być konkretnie dokręcona (ponad 300Nm), bywają problemy z odkręceniem bez mocnego klucza udarowego
KAPPA TDS & JTD

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 11 mar 2018, 18:33

No właśnie chciałem uniknąć kolejnego wydatku. za pierwszy pasek zapłaciłem 120 zł i zgubiłem paragon więc nie oddam a za drugi zapłaciłem 100 i nie wiem czy mi przyjmą bo trochę się ubrudził. Ale skoro mówisz że może być problem z odkręceniem to nie będę sie w to bawił i faktycznie kupie trzeci ;P Co do reszty rolek to są takie same. W sumie to bardzo ciekawe to że zmienili wielkość kół i jaki to ma wpływ na silnik..... nasuwa się pytanie ( żart ) że jak zamienię ter koła ze 185 konnego do 175 konnego to zyskam 10 KM ;) hehehe

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: facio » 11 mar 2018, 21:21

Moze byc problem z komputerem jezeli sie nie mylę inaczj szczytują.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 13 mar 2018, 19:44

Pasek kupiłem. Różnica to 185KM 199 zębów a 175 posiada 198 zębów. Zmartwiło mnie tylko że pasek strasznie ciężko było założyć. Już bez napina i rolki był sztywny. Tak ma być czy coś z tym nie tak?

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 15 mar 2018, 18:56

Silnik odpalony . Działa na małych kołach. Ma być mocno napięty. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: volf » 16 mar 2018, 0:13

A co z mocą-czujesz jakąś różnicę :)
Dopytam jeszcze co spowodowało awarię pierwszego silnika-coś z rozrządem czy powód całkiem inny?
Pytam, bo 20V jest ponoć odporny na zerwanie paska, znaczy lecą ''koniki'' zamiast zaworów...
KAPPA TDS & JTD

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: 2.4 JTDm Różne koła rozrządu 50/25 52/27

Post autor: HERBINEK » 16 mar 2018, 12:11

Ja temat mocy nie odpowiem bo nie mam porównania. jak ją kupiłem to był zapchany DPF lała turbina i stukały popychacze zaworowe. więc sobie za bardzo nią nie pojeździłem ale kupiłem ją ponieważ była okazyjna cena. Jest to sportiva ma zadbane wnętrze powymieniane tarcze klocki tył i przód oraz Zawieszenie przednie jak i tylne w dobrym stanie. po miesiącu od zakupu stwierdziłem ze wymienię olej. Olej był jak najbardziej w porządku ale w misce były większe wióry aluminiowe niewiadomego pochodzenia. Trochę się wkurzyłem ale nie nie miałem jak udowodnić sprzedającemu że już mi taki sprzedał po miesiącu mogło się wszystko wydarzyć. Oczyściłem miskę. zalałem olej i zabrałem się za popychacze zaworowe. Popychacze wymieniłem, poskładałem i w drogę. Maszynka była słaba, mówię pewnie przez DPF bo sypał już błędem. po przejechaniu około 100 KM wróciłem pod dom i zgasiłem. kiedy chciałem po chwili zapalić ponownie miała problem z odpaleniem. kręciła z oporem tak jak by akumulator był słaby. Zacząłem szukać objawy były na zacierający się silnik. spuściłem olej. no i okazało się że jest metaliczny. Mowie ... po silniku i dlatego kupiłem drugi słupek i go wymieniłem. Nie jeździłem jeszcze może go dzisiaj w końcu skończę i wyjadę z garażu to napisze. Oczywiście w między czasie zregenerowałem turbinkę i zawiozłem DPF do Wrocławia do czyszczenia. Koszt 460 zł i jest jak nowy ;) Silnik wczoraj już odpaliłem chodzi ładne cicho i równo. jestem dobrej myśli. w końcu może pojeżdżę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”