Mam problem z rozrusznikiem. Wyjąłem go, rozkręciłem, przesmarowałem, potem sprawdziłem na stole i wszystko działa idealnie - rozrusznik się kręci, bendiks wyrzuca zębatkę do przodu za każdym razem. Ale po zamontowaniu do samochodu łapie mniej więcej co trzeci raz, zazwyczaj słychać kręcący się rozrusznik, ale nie kręci on silnikiem. Dźwięk mniej więcej taki:
[youtube][/youtube]
Y10 1.1 - problem z rozrusznikiem
Y10 1.1 - problem z rozrusznikiem
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Y10 1.1 - problem z rozrusznikiem
Bendix , czyli sprzęgło jednokierunkowe, się ślizga pod obciążeniem. Ponownie rozkręć rozrusznik, wymień bendix i po sprawie.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Y10 1.1 - problem z rozrusznikiem
... najpradopodobniej masz problem z cewką bendixa, najprawdopodobniej "drugi obwód" cewki nie dostaje zasilania. "Drugi obwód" cewki zasilany jest w momencie kiedy styk cewki wrzuca napięcie na rozrusznik. "Pierwszy obwód" cewki działa od stacyjki i służy wyłącznie uruchomieniu stycznika cewki, prąd "pierwszego obwodu" jest znacznie mniejszy tak aby nie uszkodzić styków stacyjki czy też przekaźnika (jeśli został zainstalowany). Do właściwego "wyrzucenia" bendixa i utrzymania go na "zębniku" wieńca koła zamachowego potrzebne są duże siły liniowe, które zapewnia cewka zasilana dużym prądem "drugiego obwodu". To tak w skrócie. Co możesz zrobić? Należy wyczyścić rdzeń cewki (może jest nieco zatarty) i dobrze byłoby wyczyścić styki cewki (jeśli dadzą się rozebrać), jeśli to nie pomoże to niestety "drugi obwód" jest uszkodzony co jednak jest dość rzadkie.
Działanie "drugiego obwdu" możesz sprawdzić wypinając z elektromagnesu zasilanie rozrusznika i podanie napięcia na styki stycznika elektromagnesu. Siłą z jaką "wyskoczy" bendix podając zasilanie na styki elektromagnesu będzie wyraźnie większa (na słuch) niż w przypadku podania napięcia na konektorowy styk od stacyjki.
Pozdrawiam.
Działanie "drugiego obwdu" możesz sprawdzić wypinając z elektromagnesu zasilanie rozrusznika i podanie napięcia na styki stycznika elektromagnesu. Siłą z jaką "wyskoczy" bendix podając zasilanie na styki elektromagnesu będzie wyraźnie większa (na słuch) niż w przypadku podania napięcia na konektorowy styk od stacyjki.
Pozdrawiam.
Re: Y10 1.1 - problem z rozrusznikiem
Skończyło się na wymianie rozrusznika, w pakiecie z samochodem dostałem dwa inne. Po wyjęciu ten rozrusznik znowu pracuje poprawnie za każdym razem.
No cóż, jeżeli mam działający w w samochodzie, to nie będę dłużej drążył tego tematu.
No cóż, jeżeli mam działający w w samochodzie, to nie będę dłużej drążył tego tematu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD