Obrotomierz a ręczny w Dedrze 1.6 LE
- mroziu1978
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 lis 2013, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kowalowice, Namysłów
- Kontakt:
Obrotomierz a ręczny w Dedrze 1.6 LE
Dzień dobry, cześć i czołem! Ostatnio zaczął mi coraz częściej działać obrotomierz w mojej Dedrze. Jego historia jest dziwna, bo jak ją kupiliśmy 14 lat temu (i jeszcze się nie znudziła), to obrotomierz nie działał. Po 10 latach cudem zadziałał i działał miesiąc. Później nie działał 2 lata i od dwóch lat działa coraz częściej. Wynika z tego, że niedługo zacznie działać na stałe, ale nie chcę na to czekać. Zauważyłem, że jak się załącza (przy spuszczonym hamulcu ręcznym), to gdy zaciągnę hamulec ręczny wskazówka opada i nie powstaje już wcale. Dodatkowo nie mam kontrolki informującej o zaciągniętym ręcznym(a może to zależy od wersji i moja takowej nie posiada - nie wiem). Po ściągnięciu rękawa z ręcznego zauważyłem, że dochodzi do niego jakiś kabelek, ale nie miałem jeszcze czasu, żeby rozebrać środkową konsolę i obejrzeć, czy może tam być coś nie tak. Czy obrotomierz faktycznie może mieć jakiś związek z ręcznym? Pozdrawiam!!!
Lancia Dedra 1.6 LE 1996
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa 2.0 20vT
Re: Obrotomierz a ręczny w Dedrze 1.6 LE
Lancie mają to do siebie, że się same naprawiają
Kontrolka ręcznego na pewno jest, tylko albo żarówka się przepaliła, albo jest jakiś problem elektryczny, być może właśnie jakieś zwarcie pomiędzy obwodami ręcznego i obrotomierza. Kabelek koło dźwigni ręcznego powinien doprowadzić cię do czujnika położenia dźwigni (czyli po prostu włącznika).
Trzeba by wyjąć zegary i sprawdzić licznik. Na początek będzie to odkręcenie kilku śrubek, odpięcie kilku wtyczek z tyłu zegarów i proponuję popsikać "kontaktem" (taki spray na zaśniedziałe styki). Wcześniej możesz zaopatrzyć się w żarówkę za parę groszy (sprawdź jaki to jest typ) i prewencyjnie wymienić żarówkę kontrolki ręcznego. Gdzie jest ta kontrolka to znajdziesz świecąc mocną latarką w zegary, zobaczysz kontury. Zawsze możesz też sprawdzić w instrukcji.
Kontrolka ręcznego na pewno jest, tylko albo żarówka się przepaliła, albo jest jakiś problem elektryczny, być może właśnie jakieś zwarcie pomiędzy obwodami ręcznego i obrotomierza. Kabelek koło dźwigni ręcznego powinien doprowadzić cię do czujnika położenia dźwigni (czyli po prostu włącznika).
Trzeba by wyjąć zegary i sprawdzić licznik. Na początek będzie to odkręcenie kilku śrubek, odpięcie kilku wtyczek z tyłu zegarów i proponuję popsikać "kontaktem" (taki spray na zaśniedziałe styki). Wcześniej możesz zaopatrzyć się w żarówkę za parę groszy (sprawdź jaki to jest typ) i prewencyjnie wymienić żarówkę kontrolki ręcznego. Gdzie jest ta kontrolka to znajdziesz świecąc mocną latarką w zegary, zobaczysz kontury. Zawsze możesz też sprawdzić w instrukcji.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- mroziu1978
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 lis 2013, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kowalowice, Namysłów
- Kontakt:
Re: Obrotomierz a ręczny w Dedrze 1.6 LE
Bardzo dziękuję za odpowiedź, w wolnej chwili się tam dokopię. Pozdrawiam!
Lancia Dedra 1.6 LE 1996
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa 2.0 20vT
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Obrotomierz a ręczny w Dedrze 1.6 LE
Za pierwszym razem może być problem ze zdjęciem licznika, ale potem to już masło. Ja już nawet po ciemku umiem to zrobić
Jak będziesz zdejmować opuść kierownicę, łatwiej wychodzi listwa z nawiewami.
Potem lekko wyciągasz zegary do siebie i lewą ręką od lewej strony po woli odpinasz kostki.
Jak będziesz zdejmować opuść kierownicę, łatwiej wychodzi listwa z nawiewami.
Potem lekko wyciągasz zegary do siebie i lewą ręką od lewej strony po woli odpinasz kostki.