Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 lip 2018, 04:28

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 gru 2017, 13:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 28 gru 2017, 12:23
Posty: 3
Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez :)
Bede wdzieczna za pomoc.


Na górę
Post: 28 gru 2017, 14:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Napisz do Siwy155 napewno pomoże.


Na górę
Post: 29 gru 2017, 00:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Posty: 1606
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez :)
Bede wdzieczna za pomoc.
Chyba Ci mechanicy to widzą, że dziwne auto i jeszcze kobieta to naciągają na kasę...
Jak stać Cię na ASO to najlepiej zgłoś się do SIWY155. Przede wszystkim jaki masz tam silnik, i czy auto już po lifcie?
1 - Trzeba sprawdzić opis błędu a nie tylko go skasować :roll: U mnie świecił się check i wyskakiwał błąd sondy lambda. Sama wymiana nie pomogła, po wymianie trzeba było skasować jeszcze kilka razy błędy obu sond lambda. Już od kilku miesięcy obie sondy działają bez problemu, błąd nie wyskakuje.
2 - nie mam pojęcia :roll:
3 - Poszukaj specjalistów od klimatyzacji! Szczelność klimatyzacji sprawdza się poprzez wpuszczenie azotu w układ, a nie patrzenie, czy są wycieki! Może ciec jeszcze np. chłodnica i wiele innych elementów klimatyzacji.
4 - daj znać jaki masz silnik i czy auto jest poliftowe to doradzę, co z interfejsem. Jeśli masz zamiar pojeździć tym autem jeszcze kilka lat to najlepiej zainwestować w kabel samemu i ściągnąć odpowiedni program. Kabel kosztuje grosze a bardzo się przydaje.

_________________
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek


Na górę
Post: 29 gru 2017, 10:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2024
Lokalizacja: Stolica
Z tego co zdążyłem zauważyć to Pani Milena jeździła wszędzie tylko nie do ASO, więc i tak ma naprawione auto : gafa :


Na górę
Post: 29 gru 2017, 10:38 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 1184
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
Zbyt mało informacji aby coś podpowiedzieć :(

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (dla silnika ;) ), Fiat Seicento 0,9 '99
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Na górę
Post: 29 gru 2017, 10:47 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 28 gru 2017, 12:23
Posty: 3
Silnik 1.2, 16V, 80 KM. Znajac podejscie mechanikow do kobiet, zawsze wysylalam kogos kto sie lepiej zna do rozmow z nimi ;-) Auto bylo odstawiane do jednego warsztatu z polecenia, ale widze ze nie ze wszystkim potrafia sobie poradzic wiec szukam opinii/rad. Podsumowujac: zostalo mi tylko ASO?


Na górę
Post: 29 gru 2017, 14:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Posty: 1606
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Czyli zacny silnik i auto po lifcie.
Y to nie statek kosmiczny jak Thesis : gafa : Każdy mechanik, któremu się chce pomyśleć powinien sobie poradzić. Nie jestem z Warszawy i większość rzeczy robię sam, więc nikogo nie polecam. Możesz przejrzeć dział Mazowieckie, znajdziesz tam info o mechanikach.
Ja bym zaczął od kupna interfejsu. Jak nie teraz to później się przyda. Potrzebujesz kabel diagnostyczny Fiata do wtyku OBD2. Najlepiej taki :link: Do tego ściągnąć Fiat Ecu Scan w najnowszej wersji. Jest wystarczający do tego auta.

_________________
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek


Na górę
Post: 29 gru 2017, 15:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 170
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:

2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
Stawiam na uszkodzona cewkę , jak silnik jest zimny wszystko jest ok a jak się rozgrzeje zaczynają się cyrki . Podjedz do innego warsztatu z lepszym komputerem , Y nawet bosch KTS zdiagnozuje .
Cytuj:
Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
A jak im nie wychodzą błędy to jak stwierdzili ze sonda jest do wymiany ?
Nie wiem jak w Y , ale w Ypsilonie 1.2 16v sa dwie sondy jedna przed druga za katalizatorem , może wymienili nie te co trzeba .
Poza tym jaki jest sens w kasowaniu błędów jak się ich nie odczytało ?

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
Post: 29 gru 2017, 16:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Posty: 1606
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
W Ypsilonie jest taki sam silnik jak w Y. W każdym Y po 2000 roku (po lifcie) są dwie sondy. Całkiem możliwe, że wymienili złą.
Bez dobrej diagnostyki komputerowej nic się nie dowiemy. Zainwestuj w interfejs.

_________________
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Piaggio Zip 50 2010
Są jeszcze Phedra 2.0 JTD + Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI
Były Kappa SW 2.4 TDS i Y 1.2 16v
Obrazek


Na górę
Post: 29 gru 2017, 17:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 28 gru 2017, 12:23
Posty: 3
Dzieki :-) bede diagnozowac i dam znac co wyszlo. Moze jeszcze komus sie przyda


Na górę
Post: 29 gru 2017, 17:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Posty: 209
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin
Trzeba sprawdzić najpierw podstawy.
Pulsująca kontrolka Check Engine i przerwy w pracy silnika to ewidentny brak zapłony na którymś cylindrze.

Kiedy były wymieniane świece zapłonowe ?
Jaki przebieg samochodu ?

EDIT :

Doczytałem że świece były wymieniane. Za pierwszym razem jakoś mi umknęło.

Z tego co pamiętam to w 16 V nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko są razem z cewką dla każdego cylindra, może cewka poleciała jeżeli nie była wymieniana. Można to sprawdzić.

Na pracującym silniku podczas gdy występuje objaw nieprawidłowej pracy wypinamy kostkę z cewki po kolei dla cylindra 1,2,3,4. Sprawdzamy czy po odpięciu wtyczki jest reakcja pracy silnika. Przed odpięciem następnej trzeba wpiąć poprzednią.
Jeżeli nie ma reakcji np na 3 to po wyłączeniu silnika zamieniamy cewki miejscami np 2 z 3 cylindrem i sprawdzamy czy problem się przeniesie. Jeżeli tak to jest uszkodzona cewka zapłonowa.

Można sprawdzić jeszcze złącze elektryczne do samego sterownika silnika, szukamy śladów korozji.

Miałem przypadek, że uszkodzona była cewka wtryskiwacza benzynowego i nie podawał paliwa. Ale układem wtryskowym można zająć się dopiero wtedy gdy będzie zweryfikowany układ zapłonowy.

Co do klimatyzacji trzeba jechać do zakładu, który nabije czynnik razem z kontrastem i następnie za kilka dni każe podjechać do kontroli. Wtedy lampą UV świeci po elementach układu i sprawdza gdzie jest nieszczelność.
W przypadku małych wycieków sama stacja do obsługi klimatyzacji nie wykryje nieszczelności.

EDIT 2 :

Nawet jeżeli tester wykaże błąd z sondy lambda niekoniecznie oznacza to że są do wymiany. Nawet stare zużyte świece potrafią wygenerować usterkę sondy w związku z nieprawidłowym przebiegiem spalania.


Na górę
Post: 29 gru 2017, 18:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 170
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
1.2 16v ma po jednej cewce na cylinder i one padają własnie w taki sposób jak jest opisany . Na zimnym silniki ok , jak się rozgrzeje już nie , szarpie , kaszle i kontrolka mruga .
Ja bym obstawiał ze sondy są ok , tylko powtarzające się wypadanie zapłonów powoduje zapalenie się kontrolki .(bynajmniej u mnie tak jest jak padnie cewka 3x mruga , 4x powoduje stale zapalenie i przy szarpaniu mruga ) .
Jeśli warsztat nie naprawił problemow z zapłonem bo nie potrafił zczytac błędów , to bez sensu było brać się za sondy.

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]