Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Zdjęcia i opisy naszych Lancii :)

Moderator: solarzmr

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: e_gregor » 05 gru 2017, 08:40

Cześć. Jak pisałem w przywitalni wczoraj zakupiłem Dedrę w Wałbrzychu. Może najpierw dlaczego Dedra? Szukałem jakiegoś fajnego nietuzinkowego pojazdu, który w awaryjnych sytuacjach może posłużyć jako auto rodzinne. Założenia były takie, żeby był niedrogi ale możliwie jak najbardziej zadbany i sprawny. Koniecznie coś co nie gnije, lub ewentualnie jeszcze nie zdążyło. Jako niemal konieczny element wysposażenia postawiłem automatyczną skrzynię biegów. Przeglądałem ogłoszenia od miesięcy biorąc pod uwagę te kryteria. Wisiała sobie Dedra w Wałbrzychu. Ładna na fotkach, nie zniszczona, kompletna. Kolor mocno nijaki ale całokształt bardzo obiecujący. No i sentyment do Fiata Tipo (1.4 Digital '88) który był pierwszym autem rodziców. Pojechałem w niedzielę obejżeć i się zdecydowałem. Wczoraj (poniedziałek) po pracy na PKP i pociągiem do Wałbrzycha.

Pierwszego dnia zrobiłem nią lekko ponad 100km bo jeszcze "musiałem" po powrocie do domu narzeczoną po okolicy przewieźć ;) Plusy dedry znacie więc nie będę o nich pisał. W tym egzemplarzu dużo rzeczy jest ok więc też nie będę tego wymieniał. Co mam do zrobienia:
1) Strasznie parowały szyby pomimo że dmuchało z nawiewów. Bałem się o nieszczelność nagrzewnicy (zaworka). Doszedłem jednak do wniosku że wentylacja pracuje na obiegu zamkniętym, bo jazda z lekko uchylonym oknem osuszyła wnętrze. Coś jest zepsute w napędzie klapki albo wlot powietrza z zewnątrz jest zapchany. Po właczeniu/wyłączeniu trybu obiegu zamkniętego guzikiem nic sie nie zmienia i słychać tylko z okolic schowka terkotanie przez chwilę.
2) Wskaźnik pozycji skrzyni biegów nie działa. Poświeciłem latarką i widać zmieniające się ikonki więc to tylko żarówka. Ale wkurza bardzo więc też idzie na pierwszy ogień.
3) Czasem zapala się i zaraz gaśnie kontrolka sondy lambda. Wydech (oryginalny z logo Lancia na każdym tłumiku) jest dziurawy. Łącznik elastyczny chyba trochę też. Auto troszkę "pierdzi". Najpierw wymienię tłumiki a jak nic nie pomoże to sondę lambda
4) Felgi sa brzydkie i domagają sie renowacji
5) Muszę kupić radio i głośniki (ramkę do radia na miejsce tych półeczek dostałem)
6) Wymiana wszystkich filtrów i oleju ale to chyba oczywiste
7) No i chyba najpoważniejsza wada - skrzynia. Działa, zmienia biegi. Czasem delikatniej a czasem szarpnie. Tryb sport też działa i wtedy silnik kręci się wyżej. Problem pojawia się przy próbie kick-downa. Wciskam gaz do oporu i zapala się lampka awarii skrzyni biegów. Skrzyna dalej działa (ale chyba zmieniają się nieco poziomy obrotów przy których przerzuca). Gaśnie dopiero po zgaszeniu i ponowym odpaleniu silnika. Muszę zrobić wymianę oleju z czyszczeniem kasety. Łudzę się, że to wystarczy.

Trochę fotek (na razie tylko te z ogłoszenia). Coś tam w przyszłości wrzucę ale na razie to będzie więcej z napraw bo i pora roku jest jaka jest że po południu ciemno.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Lancia Dedra 2.0i Automatic

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1379
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: Helios » 05 gru 2017, 09:36

Gratulacje : yesyes :
Fajnie, ktoś się skusił na tę Dedrę, bo trochę już wisiała ;)
Zadbaj ładnie o autko, a z pewnością będzie służyło.
Powiedz czy taka Dedra z automatem coś jedzie, czy muł?

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1192
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: giekso » 05 gru 2017, 09:40

No Dedr coraz mniej się widuje więc tym bardziej zadowolenia z zakupu - niech służy dzielnie!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: e_gregor » 05 gru 2017, 10:19

Trudno mi powiedzieć czy to jedzie. Silnik 2.0 wydaje się być raczej jednostką wolnoobrotową która ma moment nisko i niezbyt się kręci. Te 115KM (a może 113 lub 117 bo różnie podają) szału nie robi. Katalogowe 12s do setki to też nie jest przecież jakiś super wynik. Natomiast jeździ się bardzo przyjemnie. Przy 90km/h jest 2500 obrotów. Bardzo cicho i przyjemnie. Taki magiczny tapczan, zwłaszcza że zawieszenie w mojej jest w stanie idealnym. Świetnie się tym rusza. Jadąc po obwodnicy Wrocławia te 110-120 było już nieco ponad 3000 obrotów na czwórce i auto robi się bardziej zadziorne. Na chwilę pocisnąłem do 150 i nie miałęm wrażenia że się męczy. Traktuję ją na razie delikatnie. Potestuję dynamikę tego auta tak na 100% jak powymieniam płyny i zrobię serwis skrzyni.
Lancia Dedra 2.0i Automatic

cmaciek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 285
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:20
Imię: Maciek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: cmaciek » 05 gru 2017, 13:11

Cześć.
Brawo : jump2 :
Do zobaczenia na dolnośląskich ścieżkach.

Awatar użytkownika
wladek-15
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 638
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: wladek-15 » 05 gru 2017, 13:19

Witam posiadacza rodzimego modelu:) Jak coś służę pomocą i radą w kwesti tego modelu :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: e_gregor » 05 gru 2017, 14:43

wladek-15, Masz Integrale, więc pewnie masz wskaźnik temperatury oleju. Powiedz ile u Ciebie teraz przy spokojniej jeździe pokazuje? Niestety na moim foto kierownica zasłania ale u mnie po nagrzaniu silnika wskazówka stoi jak dąb na poziomie lekko ponad 40 stopni a to jest dziwne bo temperatura cieczy jest prawidłowa czyli oscyluje lekko w okolicach 90
Lancia Dedra 2.0i Automatic

Awatar użytkownika
wladek-15
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 638
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: wladek-15 » 05 gru 2017, 15:06

Latem powinno być 90' lecz zimą u mnie jest około 70 - 80'. Chyba że troche bokiem polatam, to dochodzi do 90 - 100' :)
W twoim przypadku obstawiam uszkodzenie czujnika, lub samej wtyczki przy czujniku który znajduje sie na aluminiowejłapie silnika,Jedno pinowy. Lecz jest tam 2 czujniki jeden wlasnie ten od temperatyry. Drugi od lampki ostrzegawczej o niskim cisnieniu oleju. Żądko zdażało sie że potencjometr w liczniku sie uwalił pozdrawiam :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 373
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: marq86 » 05 gru 2017, 18:22

Świetnie że ta Dedra znalazła nowego Właściciela bo faktycznie długo wisiała. Piękny wóz, mam nadzieję że w Twoich rękach jeszcze wypięknieje. Ech, nie mogę się doczekać powrotu do Lancii :) Bezawaryjności.
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 331
Rejestracja: 21 maja 2015, 09:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: mikee72 » 05 gru 2017, 18:41

e_gregor pisze:
05 gru 2017, 08:40
Po właczeniu/wyłączeniu trybu obiegu zamkniętego guzikiem nic sie nie zmienia i słychać tylko z okolic schowka terkotanie przez chwilę.
Miałem tak samo w obu Tipo z klimatyzacją, zdaje się że zastosowane tam sterowanie klapką jest usterkowe. To terkotanie to silniczek przeciążeniowy, który powinien zamykać i otwierać dolot z zewnątrz - prawdopodobnie coś jest zablokowane, albo luźne. Żeby dojść do mechanizmu trzeba poświęcić sporo czasu na demontaż kokpitu po stronie pasażera.

W pierwszym Tipo udało mi się jedynie dobrać 'tyle o ile' do samej klapki (która latała luźno, była cały czas w pozycji pół na pół) i zablokować ją na stałe w pozycji dolot z zewnątrz. Przeszkadzała w tym jakaś mata, którą wycinałem i myślę że przez tą matę wyczepiła się dźwigienka z silniczka - pamiętam, że to było ciężkie do stwierdzenia, działanie 'na wyczucie' bo dostęp słaby i niewiele było widać. Nie miałem wtedy czasu ani chęci dobierać się do tego bardziej, a później nie chciało mi się drugi raz za to brać.

W drugim Tipo już wcale przy tym nie dłubałem, nawet nie wiem w jakiej pozycji ustawiła się klapka. Jakoś jest mi obojętnie skąd jest to powietrze, w razie czego są okna a jak pada i wewnątrz paruje to włączam klimę i po chwili jest ok.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 624
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: MaciekTTT » 05 gru 2017, 19:57

bardzo ładna dedra :)
Dzidziuś

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: e_gregor » 06 gru 2017, 06:39

Dzięki za porady. Faktycznie okazało się, że działa tylko w obiegu zamkniętym. Poświęciłem wiele godzin ale w sumie i tak poległem :( Rozebrałem cały dolny kokpit ale poddałem się przy wyjęciu całego zespołu wentylacyjno-grzewczego. Odpuściłem sobie drenowanie układu chłodzącego i odpinanie nagrzewnicy.
Po prawej stronie obudowy wentylatora jest tam taki jakby serwomechanizm i jego dźwigienka nie poruszała się natomiast słychać było, że to w nim coś terkocze. Do jednej z dwóch śrubek tego ustrojstwa był dostęp. Po jej wykręceniu całość zrobiła się na tyle luźna że była możliwość przestawic i podeprzeć klapkę na pozycję z zewnątrz. Nie cieszy mnie to choć problem parowania szyb rozwiązany. Widzę też gigantyczną różnicę w jakości pracy ogrzewania - wcześniej albo leciał żar z nawiewów albo mróz. Teraz jest bardzo komfortowo bez uczucia siedzenia w piekarniku.

Z bardziej udanych efektów dnia wczorajszego to wymieniłem żaróweczki: oświetlenia popielniczki, pokrętła nawiewu pasażera oraz najważniejszą - wskaźnika wybranego przełożenia! Stwierdziłem też brak głośników i najprawdopodobniej ich nigdy tam nie było :D

Obrazek

Najbliższe plany serwisowe to doprowadzic wydech do ładu a potem zająć się płynami i filtrami.
Lancia Dedra 2.0i Automatic

Awatar użytkownika
andypip
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: andypip » 06 gru 2017, 16:33

Hejka.
Gratki zakupu. Miałem ładnych parę lat ten latający dywan. Coś mi się zdaje że mam silniczek od regulacji nawiewu. Kupiłem, ale nie dałem rady wymienić. Skończyło się na patyczku podpierającym klapkę. Jeździła pięknie dopóki lisa na A4 nie trafiłem :-(

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 188
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: PastorFSO » 06 gru 2017, 23:24

Gratuluję zakupu i życzę miłej jazdy :)

Jak chodzi o obieg zamknięty to niestety normalne w tym modelu. Dostęp do silniczka jest, delikatnie mówiąc, ograniczony. Kiedy demontowałem deskę rozdzielczą pomyślałem że sobie to od razu ogarnę... nic bardziej mylnego, silniczek tylko widać... i tyle, można sobie ewentualnie wtyczkę odpiąć i zapiać. Do samej klapki nie zły dostęp jest od strony filtra pyłkowego.

Mam co prawda inny silnik, ale również mam wskaźnik temperatury i zwykle olej jest nieco chłodniejszy niż płyn chłodniczy.

Awatar użytkownika
e_gregor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2017, 17:04
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 2.0 i.e. Automatic '92

Postautor: e_gregor » 08 gru 2017, 07:04

Dzięki za informacje. Odpuszczę jednak sobie prawidłową naprawę i zostanie "patyczek". Sikniczek odpięty i z odkęconą jedną śrubą dzieki temu na drugiej jak na zawiasie sie odchylił kiedy podparłem klapkę. Druciartwo aż wstyd ale trochę Włosi przekombinowali. Filtra pyłkowego nie mam bo to wersja bez klimy. Ale tak myślę, czy coś nie wykombinować.

Zauważyłem, że nie działa wentylator chłodnicy. Przy tej porze roku trudno zagrzać silnik ponad 90 stopni ale jak wjechałem do garażu i nie gasiłem żeby sprawdzić i uzupełnić olej w skrzyni to zaczęła temperatura rosnąć w okolice gdzieś około 110. Czujnik w chłodnicy jest trzypinowy więc muszę przejżeć schemat i zobaczyć które są od wentylatora. Wsadzę zworę w kostke i będę wiedział czy to nie wina wentylatora lub przekaźnika (jeśli taki jest w tym obwodzie)
Lancia Dedra 2.0i Automatic


Wróć do „::: Nasze Lancie :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości