Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: Energetyk » 10 maja 2017, 16:44

U mnie wymiana zaworka pomogła właśnie po takich przygodach z wyciekami aczkolwiek u mnie wszystko szło starą uszczelką pod deklem i udało się to ogarnąć bez większych przygód. Najzdrowiej dla silnika byłoby zaślepienie kanału w dolocie i zastosowanie tzw oil catch tank.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: matis1906 » 10 maja 2017, 17:17

Też tak myślałem, ale nie do końca tak może być. W dolocie na wolnych obrotach jest podciśnienie 0,3-0.4 bar, więc zawór jest wtedy otwarty i ciśnienie ze skrzyni korbowej jest zassane w dolot. Natomiast jeśli z dekla dać catch tank to ciśnienie skrzyni korbowej musi być wyższe niż ciśnienie atmosferyczne żeby wydostać się z bloku więc teoretycznie niższe ciśnienie układu będzie przy oryginalnym rozwiązaniu. Nie wiem jak to ma się w praktyce, pożywiom uwidim.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: kond243 » 10 maja 2017, 19:28

Mam catch tanka i działa tylko co trzy tygodnie muszę opróżniać z wody para wodna się schładza i skrapla poza tym tym czysty dolot zero budyniu.Jest wpięty zaraz na wyjściu przy pokrywie zaworów i wraca powrotem w oryginalne miejsce.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: Borek » 10 maja 2017, 20:36

Taki skraplacz właśnie tuż za wyjściem z dekla ma sens, dalej wypuszcza już dużo czystsze powietrze do obiegu. Teoretycznie fabryczne odolejacze sprowadzają ten olej z powrotem do skrzyni, ale jak tam ma się woda skraplać to ja chyba też wolę opróżniać :D. Tylko myślałem że to jednak rzadziej trzeba...
Z drugiej strony ja rzadko jeżdżę kapiszonem, głównie w weekendy, więc może i rzadziej by wyszło. Spróbować warto.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: matis1906 » 31 maja 2017, 12:44

Obiecany upgrade: po pięciuset dynamicznych kilometrach stwierdzam że wycieki prawie w całości ustąpiły, te z okolic muszli turbo. Okolice uszczelniacza wału nadal mokre, także od czasu do czasu kappnie na asfalt, zabiorę się za to w niedalekim czasie. Co do zużycia oleju, to na pokonanym dystansie ubyło ok. 1mm z miarki, ale to nadal za krótki dystans żeby wydać werdykt.
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 20VT, objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: wladakov » 02 lip 2017, 12:13

Borek pisze:Jakby ci się udało znaleźć taki (albo odpowiadający) zawór odmy nowy to daj tu namiary, na wszelki wypadek też szukam bo u mnie jest pewnie już też "przelotowy". Jedyne czego się dowiedziałem w sklepach to że nie ma i nie będzie. ;)
Czesc
Wstaw najtanszy jaki mozesz kupic. Ja pojechalem do specjalistycznego PneumatSystem i kupilem podluzny na 0.2 bara za 15 PLN

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: fedos » 02 lip 2017, 15:14

kond243 pisze: 10 maja 2017, 19:28 Mam catch tanka i działa tylko co trzy tygodnie muszę opróżniać z wody para wodna się schładza i skrapla poza tym tym czysty dolot zero budyniu.Jest wpięty zaraz na wyjściu przy pokrywie zaworów i wraca powrotem w oryginalne miejsce.
chętnie takie coś sobie założę tylko przydałaby sie fotka gdzie to mam wsadzić :D

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: kond243 » 02 lip 2017, 15:30

Teraz mam zdemontowany tank kappa odpoczywa w garażu, miałem zamontowany za silnikiem pod kolektorem ssącym. Do spuszczenia potrzebny był kanał ale nie rzucał sie tank w oczy, był nie widoczny jedynie węże przy deklu były widoczne, możesz też założyć z przodu, dorobić uchwyt pod pierburga do mocowań wentylatora chłodnicy. Wada w zimę będzie skroplona woda zamarzać,plus że będzie dostęp bez kanału,
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 15:47 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: fedos » 02 lip 2017, 16:37

Mi tam nie przeszkadza, że bedzie go widać. Tylko nie wiem do czego i jak go podłączyć dlatego fotki czy jakiś manual by sie przydał

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: Borek » 02 lip 2017, 16:57

Z dekla po stronie baterii wychodzi ci krótki wężyk odmy, kończy się trójnikiem. Wydaje mi się, że najlogiczniej jest go założyć na końcu tego wężyka, a trójnik na wylocie zbiorniczka. Wężyk z dekla oczywiście można przedłużyć żeby sobie zbiornik założyć w dowolnym miejscu.

Po mojemu trochę do dupy jest to, że trzeba wodę/masło spuszczać regularnie i jeszcze uważać zimą. Wydaje mi się że istnieją rozwiązania ciut bardziej skomplikowane (dochodzi chyba jeden lub dwa węże), ale bez tej wady i nadal w rozsądnym pieniądzu.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
wladakov
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 108
Rejestracja: 20 kwie 2010, 21:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: wladakov » 02 lip 2017, 22:19

Powyzej pierburba jest duzo miejsca. Nawet gorna sruba kolo mocowania chlodnicy podpasjue. Tylko to naszej oil wychodzi drogo. Wezyk odmy zewnetrzna srednica 22m, wewnetrzna 16. Properfekt robi 16 albo 20. Pytanie ktory? Te tansza to przewaznie 8 albo 10.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
wladakov

Kappa 5.20 T

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vT - objawy zużytej turbosprężarki ?

Post autor: kond243 » 03 lip 2017, 0:09

Nie wiem jakw dedrze ale w kappie odma ma 22mm tylko że potem jest redukowana na 16mm i da sie wziąść końcówki 16mm i po problemie. Ja dałem 100zł za D1 Spec.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”