Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Objaw:
Po przekręcenceniu kluczyka w pozycję MAR na zegarach pojawiają sie komunikaty, po odpaleniu auta, auto po chwili gaśnie. Filmik przedstawiający problem/ objaw usterki.
[youtube][/youtube]
Diagnostyka komputerowa wykazała w poszczególnych sterownikach błąd zasilania.
Przyczyna: Zaśniedziała klema bieguna dodatniego akumulatora. Po przeczyszczeniu i zabezpieczeniu wazeliną techniczną usterka zniknęła. Efekt:[youtube][/youtube]
Koniec
Pozdrawiam.
Po przekręcenceniu kluczyka w pozycję MAR na zegarach pojawiają sie komunikaty, po odpaleniu auta, auto po chwili gaśnie. Filmik przedstawiający problem/ objaw usterki.
[youtube][/youtube]
Diagnostyka komputerowa wykazała w poszczególnych sterownikach błąd zasilania.
Przyczyna: Zaśniedziała klema bieguna dodatniego akumulatora. Po przeczyszczeniu i zabezpieczeniu wazeliną techniczną usterka zniknęła. Efekt:[youtube][/youtube]
Koniec
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Taka głupota a jak może z równowagi wyprowadzić i zawsze jak się coś dzieje to na zimę jak idzie...Gratki za znalezienie przyczyny i likwidacji awarii
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Oj, chyba będzie korekta w temacie. Z tą klemą wyskoczyłem jak Filip z konopi. Na plusie po czyszczeniu 4dni ok, ale dzisiaj rano -2 i to samo. Nowy akumulator na reklamację poszedł, nie trzyma. Podłączony pod tester wywala komunikat o doładowaniu go. Trzy lata gwarancji, 1.5 miesiąca ma. Kiedy przyjdzie z reklamacji dam znać co i jak. Obecnie wsadzony mam jakis stary, znajomy ze sklepu dał na czas gwarancji. Zobaczymy jak rano. Szok 460zł jak krew w piach... Do uslyszenia.
Nr. telef. 501259455
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Jako, że bawię się w fotowoltanikę to zmieliłem już wiele akumulatorów kwasowych jak i kwasowożelowych.
Powiem wam - szkoda kasy na Centry, Bosche S5, czy super Warty. Koszta jeżeli idzie o 95 czy 100AH to ponad prawie 500 PLN a jakość - cóż.
Polecam wam Akumulator Schmitz - 100AH w cenie ok 250 PLN ew. ASSET jeszcze tańszy - wierzcie, te akumulatory wypadają lepiej niż te firmowe.
Ja osobiście używam jedne i drugie i powiem, że 2 lata spokojnie wytrzymują - mówię o samochodzie i żadnych problemów nie mam.
Drogie nie zawsze znaczy lepsze.
Powiem wam - szkoda kasy na Centry, Bosche S5, czy super Warty. Koszta jeżeli idzie o 95 czy 100AH to ponad prawie 500 PLN a jakość - cóż.
Polecam wam Akumulator Schmitz - 100AH w cenie ok 250 PLN ew. ASSET jeszcze tańszy - wierzcie, te akumulatory wypadają lepiej niż te firmowe.
Ja osobiście używam jedne i drugie i powiem, że 2 lata spokojnie wytrzymują - mówię o samochodzie i żadnych problemów nie mam.
Drogie nie zawsze znaczy lepsze.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Skoro Centra na future dała 3lata gwarancji, to raczej nie dała po to by przez te 3lata bujać sie do nich z gwarancją. Nigdy nie wrzucę wszystkich akumulatorów Centry i Boscha do jednego wora i nie powiem, ze to gó...o. Jak sie posiada w wiekszości PB i od jakiegoś czasu ON to troche nie na miejscu negować akumulator do diesela. Różnica znacząca. Ogromnie wierzę w nieudany/przeterminowany egzemplarz.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Niedawno rwałem włosy z głowy, jak po zdjęciu klemy na chwilę przestały działać zamki, fotele, drzwi, szyby, epb i co tam jeszcze.. okazało się że ułamał się konektor przewodu przy bezpieczniku żółtym na Twoim zdjęciu..
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Powiem Ci, że nawet dopuszczam myśl taką że jazda na tej klemie mogła go uszkodzić, ale to tylko moje spekulacje.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Ciekawe jak rozpatrzą tę reklamację-dadzą nowy czy wyślą na drzewo
KAPPA TDS & JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Jakiś czas temu przerabiałem ,, centra,, e. Kilka lat temu na zad
Ale poważnie po zgłoszeniu reklamacji dostałem odpowiedź............
,,Opad masy czynnej, zbyt niskie lub zbyt wysokie ładowanie,, to w końcu jakie pytam
i kupiłem ,,kager.a,, no 5 latek miałem go nawet dziwne lecz prawdziwe.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Ale poważnie po zgłoszeniu reklamacji dostałem odpowiedź............
,,Opad masy czynnej, zbyt niskie lub zbyt wysokie ładowanie,, to w końcu jakie pytam
i kupiłem ,,kager.a,, no 5 latek miałem go nawet dziwne lecz prawdziwe.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Wydruk z testera został zapięty do reklamacji i pofrunął z akumulatorem. Nie pamietam,do Olsztyna? Znajomy ze sklepu mam mnie informować o stanie rzeczy. No to czekam.
Ps. Mały, zużyty aku.CENTRY ( wedlug wlasciciela, a według testera sprawny) daje radę sobie. Zobaczymy jak w mrozach.
Ps. Mały, zużyty aku.CENTRY ( wedlug wlasciciela, a według testera sprawny) daje radę sobie. Zobaczymy jak w mrozach.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
V6 wcale nie należy do łatwego w rozruchu - to, że Centra daje 3 lata gwarancji to jeszcze nic nie znaczy - kolega ma autoryzowany punkt Centry i wiem jak to wszystko wygląda, kwestia czy ty wiesz.belial666 pisze:Skoro Centra na future dała 3lata gwarancji, to raczej nie dała po to by przez te 3lata bujać sie do nich z gwarancją. Nigdy nie wrzucę wszystkich akumulatorów Centry i Boscha do jednego wora i nie powiem, ze to gó...o. Jak sie posiada w wiekszości PB i od jakiegoś czasu ON to troche nie na miejscu negować akumulator do diesela. Różnica znacząca. Ogromnie wierzę w nieudany/przeterminowany egzemplarz.
Reklamowanie takiej Centry po 2 latach eksploatacji w większości przypadków spotka się z odmową uznania takiej reklamacji z uwagi na złe warunki eksploatacji. To tak jak z gwarancją 7 lat na Kia Ceed - tyle, że 7 lat to na perforacje blachy gdzie Fiat dawał 12 i się tym nie chwalił.
Zapytam się też Ciebie ile akumulatorów rozebrałeś - bo ja z ciekawości kilka sztuk rozebrałem w celu porównania ich budowy wewnętrznej. Niestety dobrych wieści nie mam - np. Bosch czy Varta te z przed 5 czy 6 lat miały dużo grubsze płyty niż te z przed 2 czy 3 lat - nie wiem jak obecnie bo jeszcze takiego nowego nie rozbierałem.
Co ciekawe taki Schmitz czy Banner w środku jest wykonany lepiej niż Varta a płyty ma grubsze od Centry.
Dlatego ja wolę dać mniej za niefirmowy ale sprawdzony i używać go do momentu aż zacznie wykazywać oznaki zużycia niż brać dużo droższy formowy niby lepszy i reklamować, że aku nie działa gdzie i tak wyjdzie, że to moja wina.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 432
- Rejestracja: 11 gru 2015, 13:15
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ślunsk z przypadku.
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Szkoda, że nie było tego tematu w marcu, gdy kupowałem swojego Boscha ale zobaczymy. Wychodzi na to, że Thesis będzie stała miesiąc w jednym miejscu, ciekaw jestem, jak sobie poradzi aku.
Swoją drogą - podobne objawy jak w tym temacie miałem przy luźnej klemie plusowej. Cud, że nic się nie popaliło.
Możesz napisać coś o tej wazelinie? Bo to chyba spray jest?
Swoją drogą - podobne objawy jak w tym temacie miałem przy luźnej klemie plusowej. Cud, że nic się nie popaliło.
Możesz napisać coś o tej wazelinie? Bo to chyba spray jest?
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Thesis - stos komunikatów/gasnące auto
Fiat nigdy nie dawał 12. Maks to było 8 latBartek-Lodz pisze: tyle, że 7 lat to na perforacje blachy gdzie Fiat dawał 12 i się tym nie chwalił.
PS. A co do Centry Futury to miałem przez 6 lat w Lybrze i przy mrozach -30 przez kilka nocy pod rząd i przez te 6 lat nigdy nie zawiodła