Kappa 2.0 20v - cewki

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 01 lip 2016, 21:28

Witam
Zacznę od tego, że dzisiaj byłem na sprawdzeniu cewek u mechanika i tu nasuwa się moje pytanie do Was koledzy. Czy kappa ma tak, że cewki dają prąd na świece i mocowanie do pokrywy czy już ta guma jest tak zwęglona, że przebija mi przez obudowę?


Jeszcze jedno pytanie powiązane z tematem. Jaki rodzaj świecy NGK najlepiej założyć? Z tego co wyszperałem to albo No20 albo No26 tylko jaka jest między nimi różnica?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: rob_76 » 01 lip 2016, 23:38

Guma zwęglona/porowata... Drugi biegun przez masę... Co do świec - nie mam zdania...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 02 lip 2016, 7:36

Czyli cewki idą won?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: Borek » 02 lip 2016, 8:12

Różnica pomiędzy tymi świecami jest w oporności - no20 ma 1kohm a no26 ma 5kohm. Do silników Kappy 20V wolnossących (2l i 2,4l) przewidziane są wg NGK świece BKR6EKC, czyli no26.

Cewki jeśli przebijają do obudowy są raczej do wywalenia. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: michalkrk » 02 lip 2016, 9:35

same gumy możesz wymienić-nazywaja sie fajki świec i sa dostępne z firmy janmor(14 do 18zł za sztukę)-jak tak zrobiłem i to duzo pomogło bo cewki były sprawne u mnie
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 02 lip 2016, 10:55

Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: Maniak » 02 lip 2016, 15:31

lenx1227 pisze:Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.
A od kiedy tak się dzieje, od razu po zakupie wszak już minęło kilka tygodni :?:
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 02 lip 2016, 16:04

W sumie zmian jako takich po zakupie nie bylo na lepsze ale parę tematów do skończenia przy silniku miałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: Maniak » 02 lip 2016, 22:07

To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: rob_76 » 02 lip 2016, 22:19

Starość obudowy/izolacji...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 02 lip 2016, 22:53

Maniak pisze:To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:
Cóż trzeba będzie znowu zamawiać komplet i kolejna loteria czy będą w dobrym stanie. Byłem pewny, że 2 stare cewki są do wyrzucenia bo miały popękaną izolacje w miejscu ze zdjęcia ale żeby wszystkie to nie przypuszczałem, że pójdą do śmieci... A znowu nowe to duży koszt jednak..

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 08 lip 2016, 19:24

Zakupiłem dla sprawdzenia 10 szt. używanych cewek i co się okazało? Wszystkie mają tak, że po przyłożeniu blaszki od mocowania cewek widać iskrę, to znaczy, że kolejne 10 cewek jest do wywalenia czy w tym miejscu jednak może taiskra się pojawiać? Powoli głupieje i myślę nad zakupem nowych 5 szt.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: marceli » 08 lip 2016, 22:52

Ale w czym problem ,jak już założysz te cewki to auto nie ma iskry tam gdzie powinno??Znaczy nie pali wcale?

Czy tak po prostu sobie próbujesz i tak jest,bo jakoś nie opisałeś problemu co się dzieje?

Mechanik Ci kazał zmienić i zmieniasz te cewki ale co jest nie tak z autem????

Może to mechanika trzeba zmienić a nie cewki??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: lenx1227 » 09 lip 2016, 15:15

Problem jest w tym, że po nocy albo w deszczowe dni silnik dopóki nie złapie temperatury chodzi nierówno na pb jak i gazie, ruszanie z pierwszego biegu kiedy jest najwieksze obciążenie telepie autem. Po wyciąganiu cewek jest tak jak powinno, czyli wyciągam jedną to zaczyna nierówno pracować, a przykładając ucho mocowania do pokrywy iskra przeskakuje, a dwóch speców mówi, że tak być nie może. Wiem, że używane to loteria ale żeby wszystkie były uszkodzone to bym nie pomyślał. Silnik ogólnie nie pracuje tak jak powinien. Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych. Jeden mnie odesłał z kwitkiem i powiedział, że tak cewek się nie sprawdza i może były dobre ale po przystawieniu tego mocowania spartoliły się, a drugi twierdzi, że jak ma przebija w tym miejscu czyli iskra idzie po najkrótszej linii oporu i wszystkie cewki jakie miałem to szmelc. Teraz zostaje mi kupić nową i sprawdzić jak się samochód zachowa.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

Post autor: marceli » 09 lip 2016, 16:13

To niemożliwe żeby tyle cewek było uszkodzonych.
lenx1227 pisze:Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych.
To jest akurat ok,kappa tak ma.

Iskra idzie po najkrótszej linii oporu ale wg mnie też cewek tak się nie sprawdza.

Ja bym założył te które kupiłeś i jeździł i zobaczył co i jak a nie dostawiał tak jak Ty robisz.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”