Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Dzień dobry Panowie, i Panie (mam nadzieję )
Czy możecie wyrazić swoją opinię na temat sprawdzania się skrzyni typu selespeed w waszych deltach? Czy warto się w to pchać? Słychać trochę o awaryjności, bać się?
Czy możecie wyrazić swoją opinię na temat sprawdzania się skrzyni typu selespeed w waszych deltach? Czy warto się w to pchać? Słychać trochę o awaryjności, bać się?
- kater_tm
- Forumowicz/ka
- Posty: 72
- Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
- Imię: Martin
- Lokalizacja: Bunschoten, NL
Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Były w ogóle takie w deltach?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
No gdyby nie było, to bym się nie pytał
http://postimg.org/image/hykud187v/ - tu fragment raportu z listą wyposażenia.
http://postimg.org/image/hykud187v/ - tu fragment raportu z listą wyposażenia.
- kater_tm
- Forumowicz/ka
- Posty: 72
- Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
- Imię: Martin
- Lokalizacja: Bunschoten, NL
Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Hm, ciekawe. Może coś poprawili od czasów pierwszego selspeeda, ten nie miał pozytywnej opinii.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Posiadam 1.6 Multijet 120 KM - Selespeed od trzech lat -odpukać zero problemów , przyznaję zmiana biegów mogła by być szybsza ale może to jest kwestia oprogramowania (ASO- niestety nie byłem) .Chcąc poszaleć mam do wyboru przejście na manual --lewarek lub łopatki przy kierownicy.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Delta 2010 1.6 Multijet 120 KM - Selespeed od trzech lat w moich rękach i póki co skrzynia działa bez zarzutu.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
To na szczęście nie jest pierwszy selesped z Alfy.
Na plus - już się tak nie psuje
Noi odciąża kierowcę od przekładania lewarkiem.
Na minus czas zmiany biegów i co gorsza sterownik , który robi to w zupełnie nieodpowiednim momencie.
Włączanie się do ruchu i wyprzedzanie , na początku było katorgą, dopiero po ok pół roku się przyzwyczaiłem.
Wiem , wiem wkładka kierowcy- ale opcja - ty mu w gaz , a on zmienia bieg( dość wolno ) skutecznie uruchamiała u mnie wiązankę w stylu #$^%@$&*& a u gości którym akurat w tym momencie wymusiłem , kontrolkę ABS-u i podobną wiązankę.
Nie polecam, drugi raz nie kupię - albo klasyczny automat( zdecydowanie ) albo z braku laku manual.
Psuć to to się nie chcę - a jak zechcę, to bez komputera nawet sprzęgła nie wymienisz.
Na plus - już się tak nie psuje
Noi odciąża kierowcę od przekładania lewarkiem.
Na minus czas zmiany biegów i co gorsza sterownik , który robi to w zupełnie nieodpowiednim momencie.
Włączanie się do ruchu i wyprzedzanie , na początku było katorgą, dopiero po ok pół roku się przyzwyczaiłem.
Wiem , wiem wkładka kierowcy- ale opcja - ty mu w gaz , a on zmienia bieg( dość wolno ) skutecznie uruchamiała u mnie wiązankę w stylu #$^%@$&*& a u gości którym akurat w tym momencie wymusiłem , kontrolkę ABS-u i podobną wiązankę.
Nie polecam, drugi raz nie kupię - albo klasyczny automat( zdecydowanie ) albo z braku laku manual.
Psuć to to się nie chcę - a jak zechcę, to bez komputera nawet sprzęgła nie wymienisz.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
To już jakieś konkrety, dzięki
Na szczęście jest opcja manualnego wybierania przełożeń, więc, jeśli się nie przyzwyczaję, będzie +/-.
Na szczęście jest opcja manualnego wybierania przełożeń, więc, jeśli się nie przyzwyczaję, będzie +/-.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Pamiętaj że to moja subiektywna opinia.
I że w gruncie rzeczy nie miałem nic wspólnego z Deltą III i 120 KM (brak łopatek)
Mi półautomat nie przypadł do gustu niestety - ale też może być to wina kierownika.
Inaczej - jestem w stanie udowodnić że 4-ro biegowy leniuch w kappie/alfie 166 zapie gdzie inni twierdzą że z tym mułem się nie da jeździć
Kwestia dostrojenia kierowcy - do wozu.
I co kto od niego oczekuję
I że w gruncie rzeczy nie miałem nic wspólnego z Deltą III i 120 KM (brak łopatek)
Mi półautomat nie przypadł do gustu niestety - ale też może być to wina kierownika.
Inaczej - jestem w stanie udowodnić że 4-ro biegowy leniuch w kappie/alfie 166 zapie gdzie inni twierdzą że z tym mułem się nie da jeździć
Kwestia dostrojenia kierowcy - do wozu.
I co kto od niego oczekuję
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2015, 10:57
- Imię: Anonim :)
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Również posiadam Delte lll 1.6 Multijet 120 km ze skrzynią selespeed. Autem jeżdżę ponad rok i skrzynia pracuje bez zarzutów. Troszeczkę zbyt wolno zmienia biegi, ale da się przyzwyczaić. W moim egzemplarzu skrzynia dosyć szybko redukuje biegi. Oczywiście można również zmieniać biegi ręcznie. Ogólnie skrzynię polecam, tylko trzeba kupić samochód z tą skrzynią w dobrym stanie, ponieważ koszty serwisowania tej skrzyni są dosyć wysokie. Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
W każdym razie znalazłem egzemplarz, który mnie "uwiódł", ale nie ma selespeed. Wygląda na to, że automaty i półautomaty jeszcze muszą kilka lat na mnie poczekać.
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Żeby nie rozpoczynać nowego wątku....
Czy nie uważacie Panowie że jazda na tym automacie to w ogromnej większości obroty 1500-2300(Nie mówię o autostradzie.) nie jest za "zdrowa" dla silnika.
Tak przynajmniej mi się wydaje. Jeżdżąc cały czas po drogach lokalnych nigdy nie przekracza się 2500 obr. Czy nie lepiej jeździć manualnie przekładając biegi aby silnik trochę "powietrza złapał" ? Lub chociaż od czasu do czasu przegonić autko na wyższych obrotach? A może się mylę i lepiej zamulać do 2000?
W sumie to dobrze mi się jeździ na tym automacie, ale jakby można było przedłużyć żywotność silnika i skrzyni to pojeździłbym trochę na manualu.
Co sądzicie?
Delta III 1.6 MJ
Czy nie uważacie Panowie że jazda na tym automacie to w ogromnej większości obroty 1500-2300(Nie mówię o autostradzie.) nie jest za "zdrowa" dla silnika.
Tak przynajmniej mi się wydaje. Jeżdżąc cały czas po drogach lokalnych nigdy nie przekracza się 2500 obr. Czy nie lepiej jeździć manualnie przekładając biegi aby silnik trochę "powietrza złapał" ? Lub chociaż od czasu do czasu przegonić autko na wyższych obrotach? A może się mylę i lepiej zamulać do 2000?
W sumie to dobrze mi się jeździ na tym automacie, ale jakby można było przedłużyć żywotność silnika i skrzyni to pojeździłbym trochę na manualu.
Co sądzicie?
Delta III 1.6 MJ
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Witam,
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:
1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma?
2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?
BARDZO dziekuje za pomoc z gory
Artur
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:
1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma?
2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?
BARDZO dziekuje za pomoc z gory
Artur
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Dwa lata temu mechanik wymieniał olej(e) skrzyni. Nie wiem który i ile. Wiem że co dwa lata coś w selespeed trzeba wymienić. W ramach oszczędności kryzysowych i nadmiaru wolnego czasu chciałbym to zrobić samodzielnie. Jeśli ktoś obyty w temacie podałby mi instrukcje krok po kroku to byłbym bardzo wdzięczny.
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed
Podejrzewam, że masz zamiar wymienic olej w robocie czyli tutela cs speed (duży zbiornik) koszt około 55zł na znanym portalu aukcyjnym oraz plyn w pompie wysprzeglika tam zaś jest tutela top 4 czyli nic innego jak plyn hamulcowy dot 4 (mały okragły zbiornik na pompie wysprzeglika) koszt około 14zl ja osobiscie kupuje na pierwszej lepszej stacji benzynowej ? Czy może masz zamiar atakowac sama skrzynie ? Wymiana w samym robocie płynów to około 30 minut atak na skrzynie to juz wieksza zabawa i potrzbny podnośnik lub kanał. Co do opisu napisz dokładnie o co chodzi jakiś postaram sie na szybko zrobic. Pozdrawiam