Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 mar 2016, 19:13
- Imię: Kerim
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Cześć. Jestem szczęśliwym posiadaczem Lancia Delta TwinTurbo .
Mam pytanie. W książce servisowej wymiana rozrządu co 140 tyś. Moim zdaniem to za dużo.
Jakieś sugestie w tej sprawie ??
Mam pytanie. W książce servisowej wymiana rozrządu co 140 tyś. Moim zdaniem to za dużo.
Jakieś sugestie w tej sprawie ??
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, 16:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Z tego co się orientuję to bierze się również pod uwagę wiek paska. 6 lat to raczej max. Dłuższa jazda to już ryzyko nawet jeśli przebieg niewielki
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Ja wymieniłem po sprowadzeniu auta (85 tys.), następne wymiany planuję co 60 tysięcy.
Olej też skracam z 35 do 20 tysięcy.
Co ciekawe ostatni napinacz paska rozrządu, ten założony przy 85 tysiącach, firmy Dayco, wytrzymał mi niecałe 30 tysięcy kilometrów, także nie liczyłbym na to, że nawet oryginał wytrzyma 140 Chwała Bogu, silnikowi nic się nie stało, poza tym, że słaby był i doładowywał tylko do połowy a ponadto, że rzecz stała się na A1 jakieś 50km od mojego mechanika, a wracaliśmy z wycieczki dom - Wenecja - Rzym - Florencja - Monza - Zakopane - dom
Olej też skracam z 35 do 20 tysięcy.
Co ciekawe ostatni napinacz paska rozrządu, ten założony przy 85 tysiącach, firmy Dayco, wytrzymał mi niecałe 30 tysięcy kilometrów, także nie liczyłbym na to, że nawet oryginał wytrzyma 140 Chwała Bogu, silnikowi nic się nie stało, poza tym, że słaby był i doładowywał tylko do połowy a ponadto, że rzecz stała się na A1 jakieś 50km od mojego mechanika, a wracaliśmy z wycieczki dom - Wenecja - Rzym - Florencja - Monza - Zakopane - dom
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, 20:35 przez Tomzik, łącznie zmieniany 2 razy.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Rozrządy na paskach powinno się przyjmować na max. 100tys. km w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Albo jak kolega wyżej napisał 6 lat.
- kater_tm
- Forumowicz/ka
- Posty: 72
- Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
- Imię: Martin
- Lokalizacja: Bunschoten, NL
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Ja mam w mojej delcie 99800 przejechane i w maju idzie do lekarza na wymianę rozrządu. Nie ma co ryzykować, nie kosztuje to majątku.
Poza tym, wymiana oleju co 30kkm to też jakiś żart. Na szczęście poprzedni właściciel skrócił ten interwał do max 18000
Poza tym, wymiana oleju co 30kkm to też jakiś żart. Na szczęście poprzedni właściciel skrócił ten interwał do max 18000
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1085
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Wymieniłem kompletny rozrząd w tym silniku, przy przebiegu 184 tkm, po zakupie auta.
Wcześniejsza wymiana była przeprowadzona przy przebiegu 118 tkm: sprawdzone w bazie ASO.
Ale minęło 5 lat, więc nie chciałem ryzykować.
Wcześniejsza wymiana była przeprowadzona przy przebiegu 118 tkm: sprawdzone w bazie ASO.
Ale minęło 5 lat, więc nie chciałem ryzykować.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 sty 2017, 17:04
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Wymieniłem rozrząd od razu po zakupie teraz planuję wymienić po 75 tyś, olej od samego początku wymieniam co 10000 km
Lancia Delta III 1.9 Twin Turbo Diesel
VW Golf II 2.8 24V 204 km
VW Golf II 2.8 24V 204 km
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 TT - wymiana rozrządu
Według instrukcji wymiana rozrządu, co 140 tys. lub co 5 lat, ale jest uwaga, że przy trudnych warunkach (większość jazdy w zimnym klimacie, w większości jazda w mieście) co 4 lata.
Ja zakupiłem samochód, który miał wymieniony rozrząd przy przebiegu 61455km w maju 2012 roku
Kolejna moja wymiana przy przebiegu 168353 km w marcu 2020 roku
Prawdę mówiąc pasek po 8 latach i 107 tys. był w bardzo dobrym stanie ząbki tylko nieco przytarte, ale nie miał żadnych oznak starzenia gumy takich jak zmniejszenie elastyczności, podcięcia ząbków czy pęknięcia na powierzchni.
Pewnie te 140tys. spokojnie by wytrzymał, ale to by było za jakieś 2 lata przy mojej jeździe, a to by było już 10 lat po poprzedniej wymianie, więc to było by już spore przegięcie.
Obie wymiany na częściach serwisowych Lancii, ale to tylko pudełka każda rolka pompa i pasek od innego producenta. Pasek amerykański firmy MOPAR nr 55281164.
Ja zakupiłem samochód, który miał wymieniony rozrząd przy przebiegu 61455km w maju 2012 roku
Kolejna moja wymiana przy przebiegu 168353 km w marcu 2020 roku
Prawdę mówiąc pasek po 8 latach i 107 tys. był w bardzo dobrym stanie ząbki tylko nieco przytarte, ale nie miał żadnych oznak starzenia gumy takich jak zmniejszenie elastyczności, podcięcia ząbków czy pęknięcia na powierzchni.
Pewnie te 140tys. spokojnie by wytrzymał, ale to by było za jakieś 2 lata przy mojej jeździe, a to by było już 10 lat po poprzedniej wymianie, więc to było by już spore przegięcie.
Obie wymiany na częściach serwisowych Lancii, ale to tylko pudełka każda rolka pompa i pasek od innego producenta. Pasek amerykański firmy MOPAR nr 55281164.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM