Witajcie.
Moj samochodzik :
Lancia Delta HPE 2.0 16vT 96"
Autko w super stanie, silnik po remoncie.
Doprowadzam autko to najlepszego stanu , chciałbym równiez podniesc troche moc.
W tym celu zamontowałem Wskażnik Boost , BoV'a
Boost wstaje przy ~2800 rpm , utrzymuje 0,6 bara do 5000 a następnie spada na 0.3 bara.
Nie ma overboost'u :/
Przerzuciłem sie na MBC , skręciłem maksymalnie by powoli wystroić boost na 0,6 stabilne.
Rzeczywiście boost wstaje wcześniej bo od ~2700 rpm, nabija 0,2 bara i nagle od 3500 mam chyba overboost w granicach 1,1 bara , odrazu zaprzestałem by nie upalić tłoków.
Najważniejsze pytania :
Jaki jest seryjny boost dla 2.0 16vt?
Kiedy , jak długo i na jakim poziomie utrzymuje sie overboost?
Czy po odłączeniu selenoid'u seryjnego sterowania nie powinien pojawić sie overboost?
Dziwna sprawa , prosze o pomoc.
Dziekuje.
Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC
Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC
Bazowe ciśnienie wynosi 0,6-0,7 bar, po odpięciu wtyczki z zaworka regulującego ciśnienie( 3/4 bieg i gaz do dechy). Za to odpowiada WG na turbosprężarce. Overboost wynosi 1,0 bar, przy ok 3000-3200obr do 5500, powyżej spada na 0,7 bazowe.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 lut 2016, 22:16
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Kontakt:
Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC
Dziekuje EVO.
Brakowalo mi tego zakresu obrotow przy Peaku.
Chcialem wymienic swiece, ale nie fortunnie pociagnalem kabel i wyrwalem przewod z fajki.
Zalamany ze uziemilem auto, na szczescie dorobilem przewod z innych kabli WN od Volvo.
Przy okazji zresetowalem ustawienia, przez zwarcie kabli akumulatora , tym samym usuwajac bledy.
Turbo przy calkowicie wcisnietym pedale laduje po 0,8-0,9 bara wiec powoli odzuskuje peak.
Nie jestem pewien czy napewno jest ok bo to byla jednorazowa jazda, zweryfikuje jutro.
Moze przez zmeczenie swiec lub glosna prace zaworow , komputer wylapuje spalanie stukowe i wchodzi w tryb awaryjny tym samym tnie doladowanie.
Brakowalo mi tego zakresu obrotow przy Peaku.
Chcialem wymienic swiece, ale nie fortunnie pociagnalem kabel i wyrwalem przewod z fajki.
Zalamany ze uziemilem auto, na szczescie dorobilem przewod z innych kabli WN od Volvo.
Przy okazji zresetowalem ustawienia, przez zwarcie kabli akumulatora , tym samym usuwajac bledy.
Turbo przy calkowicie wcisnietym pedale laduje po 0,8-0,9 bara wiec powoli odzuskuje peak.
Nie jestem pewien czy napewno jest ok bo to byla jednorazowa jazda, zweryfikuje jutro.
Moze przez zmeczenie swiec lub glosna prace zaworow , komputer wylapuje spalanie stukowe i wchodzi w tryb awaryjny tym samym tnie doladowanie.
Re: Delta II HPE 2.0 16vT - problem z doładowaniem MBC
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia. Przeważnie ich nieszczelności sa odpowiedzialne za zbyt niskie doładowanie w tym silniku.