Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszenie?
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lis 2012, 13:45
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gliwice
Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszenie?
Witam wszystkich,
Mam prośbę do wszystkich właścicieli Delt, aby się wypowiedzieli w kwestii problemów, na które można się natknąć w czasie eksploatacji tego auta. Ostatnio przeglądałem katalog opisujący używane auta i zetknąłem się z takim opisem wad tego auta:
"Za stosunkowo małe pieniądze otrzymacie duży i z reguły bogato wyposażony pojazd z dość komfortowo zestrojonym układem jezdnym i niezłymi silnikami. A to, że zamiast dobrze skręcać, Delta na szybkich łukach podpiera się lusterkami? Cóż...
Typowe usterki:
KAROSERIA: Niska jakość chromów; niekiedy odpadają emblematy; cienkie blachy łatwo wgnieść; zaparowują lampy.
ELEKTRYKA: Szwankują panele klimatyzacji; czasem pojawiają się losowe komunikaty o błędach.
NAPĘD: Awarie skrzyń M32 (łożyska); sterowanie zaworami w I.4Multi-air; w dieslach szwankują klapy wirowe w kolektorze ssącym."
Szczególnie interesują mnie dwie kwestie - są one pogrubione w powyższym tekście.
Czy faktycznie są obecne tak mocne przechyły nadwozia na ostrych zakrętach?
Czy wszystkie wersje Delty mają identyczne zawieszenie?
Dziękuję
Krzysiek
Mam prośbę do wszystkich właścicieli Delt, aby się wypowiedzieli w kwestii problemów, na które można się natknąć w czasie eksploatacji tego auta. Ostatnio przeglądałem katalog opisujący używane auta i zetknąłem się z takim opisem wad tego auta:
"Za stosunkowo małe pieniądze otrzymacie duży i z reguły bogato wyposażony pojazd z dość komfortowo zestrojonym układem jezdnym i niezłymi silnikami. A to, że zamiast dobrze skręcać, Delta na szybkich łukach podpiera się lusterkami? Cóż...
Typowe usterki:
KAROSERIA: Niska jakość chromów; niekiedy odpadają emblematy; cienkie blachy łatwo wgnieść; zaparowują lampy.
ELEKTRYKA: Szwankują panele klimatyzacji; czasem pojawiają się losowe komunikaty o błędach.
NAPĘD: Awarie skrzyń M32 (łożyska); sterowanie zaworami w I.4Multi-air; w dieslach szwankują klapy wirowe w kolektorze ssącym."
Szczególnie interesują mnie dwie kwestie - są one pogrubione w powyższym tekście.
Czy faktycznie są obecne tak mocne przechyły nadwozia na ostrych zakrętach?
Czy wszystkie wersje Delty mają identyczne zawieszenie?
Dziękuję
Krzysiek
Lybra 2.4 Intensa mod by cinek
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
Ja nie podzielam opinii, że podpiera się lusterkami, to chyba bardziej wrażenie kiepskiego trzymania bocznego foteli. Chyba pisali to ludzie od lat wielbiący twardego jak taboret Folcwagena - z tego co pamiętam napisali to w AŚ
Mam co prawda felgi 18", ale mam nawet wrażenie, że auto jest za twarde - może to dlatego, że wcześniej miałem Kappę Niemniej latem zrobiłem trasę Kwidzyn-Wenecja w 15 godzin (1500km) i zmęczenia nie czułem - auto jest jednak całkiem komfortowe jak na kompakt.
Nie podpisze się też pod parowaniem lamp - nic takiego nie nastąpiło. Chromy - fakt, jeden ze znaczków Lancii na listwie bocznej przy tylnym okienku całkiem już wyblakł a na atrapie zaczynają być widoczne odpryski po kamykach. Ostatnio właśnie klima mi szwankuje, potrafią mi w ciągu dosłownie kilku sekund na maksa zaparować szyby - ponoć wina błędu dla silniczka od klapki obiegu zamkniętego. Może się kończy, może to tylko elektroniczny chochlik - niebawem się przekonam
Mam diesla i póki co z żadnymi klapami nie mam problemów, ale klękło mi już sprzęgło (wysprzęglik) przy 107 tysiącach km i przy okazji dwumasik zaczął już stukać. Może dlatego, że to szkopskie LuKi
Delta nie porywa jakością niestety, zwłaszcza w porównaniu do starszych modeli tej marki, nawet już byłem przekonany o tym, że jest słabiutka, ale w ostatnim czasie miałem okazję wsiąść do Toyoty Verso nówki z wypożyczalni. Tam to dopiero jest morze plastiku... To chyba po prostu wszystkie dzisiejsze auta są coraz bardziej tandetne a Lancia niestety dała się również porwać w ten nurt.
Mam co prawda felgi 18", ale mam nawet wrażenie, że auto jest za twarde - może to dlatego, że wcześniej miałem Kappę Niemniej latem zrobiłem trasę Kwidzyn-Wenecja w 15 godzin (1500km) i zmęczenia nie czułem - auto jest jednak całkiem komfortowe jak na kompakt.
Nie podpisze się też pod parowaniem lamp - nic takiego nie nastąpiło. Chromy - fakt, jeden ze znaczków Lancii na listwie bocznej przy tylnym okienku całkiem już wyblakł a na atrapie zaczynają być widoczne odpryski po kamykach. Ostatnio właśnie klima mi szwankuje, potrafią mi w ciągu dosłownie kilku sekund na maksa zaparować szyby - ponoć wina błędu dla silniczka od klapki obiegu zamkniętego. Może się kończy, może to tylko elektroniczny chochlik - niebawem się przekonam
Mam diesla i póki co z żadnymi klapami nie mam problemów, ale klękło mi już sprzęgło (wysprzęglik) przy 107 tysiącach km i przy okazji dwumasik zaczął już stukać. Może dlatego, że to szkopskie LuKi
Delta nie porywa jakością niestety, zwłaszcza w porównaniu do starszych modeli tej marki, nawet już byłem przekonany o tym, że jest słabiutka, ale w ostatnim czasie miałem okazję wsiąść do Toyoty Verso nówki z wypożyczalni. Tam to dopiero jest morze plastiku... To chyba po prostu wszystkie dzisiejsze auta są coraz bardziej tandetne a Lancia niestety dała się również porwać w ten nurt.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
Z tego co pamiętam skrzynie M32 to domena silników benzynowych i fakt jest taki że się sypią.
Diesle mają chyba M40
A 1,75 TBI to już inna bajka.
Jak chcesz się nie podpierać lusterkami to poszukaj Delty z zawieszaniem aktywnym sterowanym elektronicznie.
Co do podpierania się lusterkami na zakrętach to jakaś kpina.
Może chodzi o to że przy fotelach w pełni skórzanych i przy braniu zakrętu "ostro" to potrafi się tyłek przesunąć a tylna kanapa bez pasów to już lodowisko ...
Wgniatających się blach nie stwierdzono
Problemów z klimą nie stwierdzono
Parujących lamp nie stwierdzono
Klapy wirowe usunięto prewencyjnie.
Znaczki po bokach mam wypłowiałe,po lifcie w 2010 r. znaczki z listw usunięto na stałe.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony!
Diesle mają chyba M40
A 1,75 TBI to już inna bajka.
Jak chcesz się nie podpierać lusterkami to poszukaj Delty z zawieszaniem aktywnym sterowanym elektronicznie.
Co do podpierania się lusterkami na zakrętach to jakaś kpina.
Może chodzi o to że przy fotelach w pełni skórzanych i przy braniu zakrętu "ostro" to potrafi się tyłek przesunąć a tylna kanapa bez pasów to już lodowisko ...
Wgniatających się blach nie stwierdzono
Problemów z klimą nie stwierdzono
Parujących lamp nie stwierdzono
Klapy wirowe usunięto prewencyjnie.
Znaczki po bokach mam wypłowiałe,po lifcie w 2010 r. znaczki z listw usunięto na stałe.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony!
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
Chyba niekoniecznie Skrzynie M32 były montowane m.in. do Diesli 1.9, nie wiem jak sprawa wygląda w 1.6.OKOwiec pisze:Z tego co pamiętam skrzynie M32 to domena silników benzynowych i fakt jest taki że się sypią.
M40 było w 2.0JTDm.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
Potwierdzam jak wyżejOKOwiec pisze: Co do podpierania się lusterkami na zakrętach to jakaś kpina.
Może chodzi o to że przy fotelach w pełni skórzanych i przy braniu zakrętu "ostro" to potrafi się tyłek przesunąć a tylna kanapa bez pasów to już lodowisko ...
Wgniatających się blach nie stwierdzono
Problemów z klimą nie stwierdzono
Parujących lamp nie stwierdzono
Znaczki po bokach mam wypłowiałe,po lifcie w 2010 r. znaczki z listw usunięto na stałe.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony!
Zawieszenie jest dość sztywne ale i fajnie sprężyste - twardsze od Kappy (wiem bo miałem) i zdecydowanie twardsze od Lybry (wiem bo mam), niedoskonałość foteli faktycznie trochę ratuje alkantara - przy "normalnej" jeździe są duże wygodne, na szybkich zakrętach trzeba przytrzymać się kierownicy.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lis 2012, 13:45
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa ładowności bagażnika. Czy jest wystarczająca? Oczywiście, trudne pytanie - wszystko zależy od potrzeb, ale chciałem Was poprosić o osobistą opinię...
Czy powiększenie przestrzeni bagażnika jest praktycznym rozwiązaniem? Jest możliwość rozsunięcia tylnej kanapy, jest w każdym aucie?
Dzięki
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa ładowności bagażnika. Czy jest wystarczająca? Oczywiście, trudne pytanie - wszystko zależy od potrzeb, ale chciałem Was poprosić o osobistą opinię...
Czy powiększenie przestrzeni bagażnika jest praktycznym rozwiązaniem? Jest możliwość rozsunięcia tylnej kanapy, jest w każdym aucie?
Dzięki
Lybra 2.4 Intensa mod by cinek
Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni
380 L nie jest to ciężarówka nie mniej jednak na wyjazdy wakacyjne wystarcza.Jeśli przesuniesz tylną kanapę bagażnik powiększysz do 465L ale wtedy z tyłu mogą podróżować dzieci.Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przesuwania niezależnie dwóch części kanapy czyli 1/3 lub 2/3.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005