Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Siemka, jak w tytule.
Mam Kappe 3.0 z przebiegiem koło 450tys
i zastanawiam się nad instalacją gazową, nie ukrywam że najlepiej jak najtańsza, a nie jakieś sekwencje po 3000zł, bo to nie nowe auto przecież.
Ma ktoś taką kappe z gazem?
Jak się sprawuje?
Jaka instalacja była by dobra?
Mam Kappe 3.0 z przebiegiem koło 450tys
i zastanawiam się nad instalacją gazową, nie ukrywam że najlepiej jak najtańsza, a nie jakieś sekwencje po 3000zł, bo to nie nowe auto przecież.
Ma ktoś taką kappe z gazem?
Jak się sprawuje?
Jaka instalacja była by dobra?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 23:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Miałem Kappę 3,0 z przebiegiem ponad 300.000 km z instalacją gazową BRC JUST HEAVY - coś pomiędzy II generacją a sekwencją. Same kłopoty tylko z tym były...
Moja rada - nie zakładaj byle czego bo będziesz żałował.
Moja rada - nie zakładaj byle czego bo będziesz żałował.
Viva la macchina
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Jak masz zamiar założyć jakieś tanie g@#$o to sobie daruj.longlong pisze:Siemka, jak w tytule.
Mam Kappe 3.0 z przebiegiem koło 450tys
i zastanawiam się nad instalacją gazową, nie ukrywam że najlepiej jak najtańsza, a nie jakieś sekwencje po 3000zł, bo to nie nowe auto przecież.
Ma ktoś taką kappe z gazem?
Jak się sprawuje?
Jaka instalacja była by dobra?
Na benzynie będzie taniej.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1631
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Wszystko zależy od tego w jakiej kondycji masz silnik. Sądzę jednak, że przy takim przebiegu jeśli oczywiście jest autentyczny trochę mija się to z celem. Chyba, że masz zrobiony remont kapitalny to wtedy temat do zastanowienia. Jeśli nie to nie ma pewności, że po zainstalowaniu LPG motor nie zastrajkuje. Sądzę, że nie wiesz w jakiej kondycji jest choćby uszczelka pod głowicą. Przy takim przebiegu jej stan może być różny. Pamiętaj, że gaz ma wyższą temperaturę spalania niż benzyna. Dobra głowica to jeden z ważniejszych elementów jeśli silnik ma chodzić poprawnie. Co do samej instalacji to cena ma bardzo duże znaczenie. Do twojego silnika te najtańsze mogą być za mało wydajne. Nie wiem czy masz jakieś doświadczenie w temacie. Jeśli nie to uważnie poczytaj to forum bo jest tu kilka tematów odnośnie LPG i kilka osób które mają o tym pojęcie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2740
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Masz auto, które fabrycznie posiada mocną jednostkę wyposażone w dosyć rozbudowany już wielopunktowy układ wtryskowy, a chcesz do niego zmontować jakiś syfiasty "gaźnik" i nie mieć z tym problemów? Zainwestuj w gaz, albo sprzedaj i kup sobie escorta, który strawi każdą instalacjelonglong pisze: ..zastanawiam się nad instalacją gazową, nie ukrywam że najlepiej jak najtańsza, a nie jakieś sekwencje po 3000zł
Tak będzie najtaniej
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Ja do swojej Vectry zakładałem sekwencje 10 lat temu za 3800 zł. Dużo, owszem, ale nie miałem z nią praktycznie problemów. Jeśli chcesz do dość zaawansowanego silnika zakładać jak najtańsze "cóś" to prosisz się sam o kłopoty moim zdaniem. Będziesz klął samochód i gazownika, który owszem, pewnie założy Ci to o co poprosisz. Takie rzeczy to albo tak jak powinny być, albo wcale bo później tylko kłopoty i nerwy na wszystkich wokoło.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Montować gaz do kappy z duzym przebiegiem?
Na zadane pytanie odpowiadam.
Nie,nie zakładaj.
Nie z racji przebiegu ale tego co tam chcesz wsadzić.
PS. Z takim przebiegiem kupiłeś(chyba tak skoro pytasz o LPG) czy do tylu dobiłeś i myślisz o LPG dopiero?
Jak już bardzo się uprzesz o gaz to poszukaj używanej sekwencji,sensownie to niech ktoś zamontuje i zestroi.Tylko nie wiem jak to wbijesz w dowód.
Chociaż nie będzie łatwo bo to 3.0 V-ka sporej mocy.
Nie,nie zakładaj.
Nie z racji przebiegu ale tego co tam chcesz wsadzić.
PS. Z takim przebiegiem kupiłeś(chyba tak skoro pytasz o LPG) czy do tylu dobiłeś i myślisz o LPG dopiero?
Jak już bardzo się uprzesz o gaz to poszukaj używanej sekwencji,sensownie to niech ktoś zamontuje i zestroi.Tylko nie wiem jak to wbijesz w dowód.
Chociaż nie będzie łatwo bo to 3.0 V-ka sporej mocy.
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
W 2012 roku tak to mniej więcej kosztowało:
"Usiadłem i poskładałem takie coś z cenami z hurtowni z Białegostoku (hurtownia LPG Jacuś)
1. parownik KME Silver 170kW - 210pln,
2. sterownik STAG 300-6 - 540pln,
3. wtryskiwacz Hanna 2000 czerwony 5 sztuk - 500pln,
4. zbiornik lpg 630x200 - 310pln,
5. wielozawór z wlewem Tomasetto - 170pln,
6. przewody, guma, miedź - ok 150pln.
Łączny koszt: 1880pln" plus montaż...."
Ale: u ciebie reduktor trzeba trochę większy i pewnie butlę tez większą.
Możesz też zejść z wtryskiwaczy (ja w końcu wziąłem Regi)
Napisz do Jacusia i wyceń sobie. taka instalacja spokojnie wystarczy.
"Usiadłem i poskładałem takie coś z cenami z hurtowni z Białegostoku (hurtownia LPG Jacuś)
1. parownik KME Silver 170kW - 210pln,
2. sterownik STAG 300-6 - 540pln,
3. wtryskiwacz Hanna 2000 czerwony 5 sztuk - 500pln,
4. zbiornik lpg 630x200 - 310pln,
5. wielozawór z wlewem Tomasetto - 170pln,
6. przewody, guma, miedź - ok 150pln.
Łączny koszt: 1880pln" plus montaż...."
Ale: u ciebie reduktor trzeba trochę większy i pewnie butlę tez większą.
Możesz też zejść z wtryskiwaczy (ja w końcu wziąłem Regi)
Napisz do Jacusia i wyceń sobie. taka instalacja spokojnie wystarczy.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
3.0 V6 w Kappie czy Alfie to nie jakieś 2.0 czy 2.4 rzędowe. Te silniki były projektowane na przebiegi ok 1 miliona kilometrów. Jako ciekawostkę podam, że serwisówka przewiduje w silnikach Ecotec obligatoryjny remont głowicy po 200 tys. km a reszty silnika po 400 tys. km.
Co do V6 - najczęściej te które kupujemy na allegro mają po 150-200 tys mają tak naprawdę 2 albo i 3 razy tyle i jeżdżą - oczywiście są przypadki gdzie silniki były eksploatowane w warunkach ekstremalnych i są już padakami.
Co do twojego pytania - podjedź sobie na warsztat i sprawdź stopień sprężania i ciśnienie oleju, jeżeli jest ok to zobacz ile oleju bierze na 1000 km przy normalnej jeździe - jeżeli nie przekracza 100 ml to jest dobrze.
Co do samej instalacji to musi to być sekwencja bo inaczej szkoda zakładać instalację LPG. Na obecną chwilę sekwencję do tego założysz za jakieś 2500-2600 PLN - jeżeli Cie na to nie stać to nie zakładaj gazu wcale bo nie będzie Cię stać na naprawę silnika.
Co do V6 - najczęściej te które kupujemy na allegro mają po 150-200 tys mają tak naprawdę 2 albo i 3 razy tyle i jeżdżą - oczywiście są przypadki gdzie silniki były eksploatowane w warunkach ekstremalnych i są już padakami.
Co do twojego pytania - podjedź sobie na warsztat i sprawdź stopień sprężania i ciśnienie oleju, jeżeli jest ok to zobacz ile oleju bierze na 1000 km przy normalnej jeździe - jeżeli nie przekracza 100 ml to jest dobrze.
Co do samej instalacji to musi to być sekwencja bo inaczej szkoda zakładać instalację LPG. Na obecną chwilę sekwencję do tego założysz za jakieś 2500-2600 PLN - jeżeli Cie na to nie stać to nie zakładaj gazu wcale bo nie będzie Cię stać na naprawę silnika.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Z całym szacunkiem ale nie chce mi się wierzyć ,że akurat TYLKO V-ka Kappy została tak projektowana ,na ten milion kilometrów,a inne nie.Bartek-Lodz pisze:3.0 V6 w Kappie czy Alfie to nie jakieś 2.0 czy 2.4 rzędowe. Te silniki były projektowane na przebiegi ok 1 miliona kilometrów. Jako ciekawostkę podam, że serwisówka przewiduje w silnikach Ecotec obligatoryjny remont głowicy po 200 tys. km a reszty silnika po 400 tys. km.
To ,że są może mniej trwałe to inna bajka ale raczej nie było to zamierzone prawda??
Jakoś tak zawsze odczuwam w Twoich wypowiedziach wyniosłość tej ukochanej V-ki ale może nie aż do przesady co??
Jakoś tak mam wrażenie ,że i ta nikczemna rzędowa R5 na zwykłym gazie też będzie ukrócona i też jej będzie nie w smak mimo że nie jest V-ką.
Mówiąc to wspominam jak płaciłem 3,5 kafla za sekwencję do swojej...
No tak bo rzędówka zjada już 3-ci komplet panewek...Bartek-Lodz pisze:Co do V6 - najczęściej te które kupujemy na allegro mają po 150-200 tys mają tak naprawdę 2 albo i 3 razy tyle i jeżdżą - oczywiście są przypadki gdzie silniki były eksploatowane w warunkach ekstremalnych i są już padakami.
Zgadzam się ,choć po pytaniu właściciela jakoś mało wierzę w pomiar....,że będzie...Bartek-Lodz pisze:o do twojego pytania - podjedź sobie na warsztat i sprawdź stopień sprężania i ciśnienie oleju, jeżeli jest ok to zobacz ile oleju bierze na 1000 km przy normalnej jeździe - jeżeli nie przekracza 100 ml to jest dobrze.
Też racja i jestem tego samego zdania.Bartek-Lodz pisze:Co do samej instalacji to musi to być sekwencja bo inaczej szkoda zakładać instalację LPG. Na obecną chwilę sekwencję do tego założysz za jakieś 2500-2600 PLN - jeżeli Cie na to nie stać to nie zakładaj gazu wcale bo nie będzie Cię stać na naprawę silnika.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Kolegi Marceli, tak uważam, że v-ki są lepsze od rzędówek z jednym wyjątkiem czyli kultowym silnikiem 2.8 z BMW e39. Jedyną ich wadą jest większe zapotrzebowanie na paliwo.
Jak zrobisz 600 tys bez remontu 2.0 lub 2.4 w Lancii to pogadamy.
Jak zrobisz 600 tys bez remontu 2.0 lub 2.4 w Lancii to pogadamy.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Nie do końca zrozumiałeś moją wypowiedź...
Nie trudno się domyśleć raz patrząc na Twój park maszynowy a dwa czytając posty.
Poza tym jak sam dobrze wiesz można i na V-ce się przejechać zależy jak była traktowana....wystarczy poczytać jeden wątek na forum.
Zwłaszcza ,że i tak muszę czapę zwalać bo uszczelka puściła heh
Nie twierdzę ,że tak nie jest....poza tym....Bartek-Lodz pisze:Kolegi Marceli, tak uważam, że v-ki są lepsze od rzędówek
Nie trudno się domyśleć raz patrząc na Twój park maszynowy a dwa czytając posty.
Poza tym jak sam dobrze wiesz można i na V-ce się przejechać zależy jak była traktowana....wystarczy poczytać jeden wątek na forum.
Pewnie nawet 300 nie zrobię fizycznie ale chętnie pogadam jakby coBartek-Lodz pisze:Jak zrobisz 600 tys bez remontu 2.0 lub 2.4 w Lancii to pogadamy.
Zwłaszcza ,że i tak muszę czapę zwalać bo uszczelka puściła heh
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Faktycznie, daruje sobie instalacje, nie będę kastrować samochodu.
W jednym z postów przeczytałem o ciśnieniu oleju, jak się go sprawdza?
W jednym z postów przeczytałem o ciśnieniu oleju, jak się go sprawdza?
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Nie o to chodzi, żebyś nie zakładał i że zamierzasz przez gaz "kastrować" samochód. Chodzi o to, żeby sprawdzić wcześniej stan silnika i jeśli jest wszystko OK to załóż. Tylko na Boga! Nie zakładaj najtańszej możliwej. Instalacja ma być odpowiednia a nie najtańsza. Gazowałem parę samochodów i zawsze mówiłem gazownikowi, że ma być taka, żebym nie miał problemów. Płaciłem sporo, ale problemów dzięki temu nie miałem. Wszyscy tutaj stwierdzili, żebyś darował sobie najtańszą instalację a nie w ogóle. A Twoim zamysłem wnioskując z pierwszego postu było, żeby jak najtaniej. A to se tak ne da...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - montaż LPG przy dużym przebiegu?
Wykręcasz czujnik oleju , wkręcasz na jego miejsce miernik ,i mierzysz.longlong pisze:Faktycznie, daruje sobie instalacje, nie będę kastrować samochodu.
W jednym z postów przeczytałem o ciśnieniu oleju, jak się go sprawdza?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza