Kappa 2.0 '95 - check/sterowanie silnik/gdzie są "masy"

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Kappa 2.0 '95 - check/sterowanie silnik/gdzie są "masy"

Post autor: luka » 10 lis 2014, 17:25

Witajcie, mam problem z chekiem, błąd sterowania silnikiem. "Motor steuer anlage defekt" nie wiem co jest przyczyną, bo pojawia się i znika, nawet w czasie tej samej jazdy, mam wrażenie że pojawia się po wyjechaniu z zakrętu lub pod górkę, pomyślałem że przyczyną może być luźna masa, ale zlokalizowanie miejsc gdzie są umieszczone jest dość trudne. Czy wiecie może gdzie są poprzykręcane masy, które mogłyby powodować włączenie się takiego checka? Ewentualnie czy macie jakieś pomysły, co może powodować błąd raz na jakiś czas, czy błędy zapisują się na stałe wtedy w komputer, bo nie wiem czy przy odczytaniu będą, jeżeli nie będzie go na desce. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4020
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: [ kappa 95r. 2.0 ] Check, sterowanie silnik, gdzie są "m

Post autor: volf » 10 lis 2014, 17:46

Powinny się zapisać, co do przyczyn to naprawdę "na ślepo" trudno coś doradzić, bo przyczyn może być sporo i nie koniecznie związanych z masą...
Jeśli masz możliwość podłączyć auto do komputera to od tego zacznij.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: [ kappa 95r. 2.0 ] Check, sterowanie silnik, gdzie są "m

Post autor: Maniak » 10 lis 2014, 19:04

Luka mam pomysła:
sprawdź najpierw czy od filtra powietrza aż do samej przepustnicy nie łapie czasem lewego powietrza.
U mnie tak było jak parsknęła z gazu, potrafiła klapę rozszczelnić i wtedy wyskakiwał błąd
ENGINE SYSTEM CONTROL FAILURE po zmontowaniu do kupy dolotu gasło i za...ła dalej jak głupia :lol:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: [ kappa 95r. 2.0 ] Check, sterowanie silnik, gdzie są "m

Post autor: luka » 10 lis 2014, 19:55

Maniak pisze:Luka mam pomysła:
sprawdź najpierw czy od filtra powietrza aż do samej przepustnicy nie łapie czasem lewego powietrza.
U mnie tak było jak parsknęła z gazu, potrafiła klapę rozszczelnić i wtedy wyskakiwał błąd
ENGINE SYSTEM CONTROL FAILURE po zmontowaniu do kupy dolotu gasło i za...ła dalej jak głupia :lol:
Miałem taki pomysł, oglądałem na szybko, posprawdzam jeszcze raz, w mojej nie mam gazu, ale nieszczelność też moze być, fakt jest taki że poprzedni właściciel nie miał tego problemu, a auto mam od niedawna i po powrocie do domu się zaczęło, może za dużo w palnik na autostradzie dostała i sie nieszczelność pojawiła.

Co do komputera, to mało kto u mnie ma stare wtyczki, tak przy okazji przy takim błędzie gdzie się wpinamy??

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 '95 - check/sterowanie silnik/gdzie są "masy"

Post autor: Maniak » 10 lis 2014, 20:01

Pod kierownicą jest wtyczka3 pin.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”