Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymiana

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymiana

Post autor: NOWY84 » 21 kwie 2011, 17:42

Ogólnie wracam z pracy dzisiaj rano i dojeżdzam a tu szarpnięcie...nie chcą wchodzic biegi, muszę wrzucac na siłę i tez ciężko. Na zgaszonym silniku bez problemu. Podczas jazdy słychac tarcie no i czuc spalonym. Płyn w zbiorniczku jest, wycieków układu brak, także to chyba sprzęgło powiedziało ostatecznie do widzenia.
I teraz moje pytanie, jeśli Ktoś wymieniał i może się wypowiedziec na temat sprzęgieł tych producentów:

Statim
Cedregsa

Luk, valeo i sachs to raczej wiadomo, że ok tyle że cena znowu...jak Ktoś gdzieś kupował w dobrej cenie to też proszę o info...

Muszę szukac teraz miejsca, gdzie by się za to zabrac(bo straciłem dostęp do garażu z kanałem), ostatecznie będe musiał dac gdzieś do mechanika, a z tymi to różnie...

Czy jest możliwe wyjęcie samej skrzyni w tym modelu?Co trzeba zdemontowac jeśli tak, chodzi mi głównie o to czy sanki też trzeba odkręcac, żeby wyjąc skrzynie...bo tu za duzo miejsca nie ma. Przypominam model 2.0 16v 139PS. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE rok 95 Sprzęgło producent i wymi

Post autor: Mariusz91 » 21 kwie 2011, 21:10

Jak pracowałem w jednym warsztacie to gość mi mówił że statimy zakłada tylko na życzenie klienta i nie daje na to gwarancji. Podobno straszny kicz..... mówił że raz auto wróciło nawet z pękniętą tarczą sprzęgła. Kumpel założył sprzęgło statima do poloneza i odradza dopóki auto jest zimne wszystko jest ok. Ale jak silnik razem ze skrzynią się nagrzeje to przy ruszaniu zaczyna szarpać całą budą.

Awatar użytkownika
zieli77
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Słupno/W-wa

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE rok 95 Sprzęgło producent i wymi

Post autor: zieli77 » 23 kwie 2011, 14:33

Szczerze odradzałbym oszczędzanie na sprzęgle. Można sobie tylko więcej nerwów tym napsuć i sumarycznie możliwe, że i tak więcej pieniędzy się wyda. Temat przerobiony dosłownie na dniach, gdzie ojca nie udało mi się namówić na sprzęgło Luk'a i kupił coś za połowę ceny. W tym tygodniu musiał robić raz jeszcze.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: bassman » 26 kwie 2011, 23:00

Valeo już nie jest takie drogie, a zaliczane do oryginałów montowanych na pierwszy montaż.

Pozdrawiam.

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: samuel1987 » 26 kwie 2011, 23:12

Ja kupowałem do mojej Kappy 2.4b, Valeo za 540zł (kompletne sprzęgło). I myślę że cena naprawdę była przystępna. Do twojej Delty myślę że będzie w podobnej cenie........
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: NOWY84 » 27 kwie 2011, 0:40

Dzięki za odpowiedzi :D

Te tańsze sobie odpuściłem, w grę wchodzi tylko Valeo, średnio to w granicach 550zł, narazie się jeszcze rozglądam. Uszczelniacze sobie już zamówiłem od silnika i od skrzyni, najpierw kupię wszystko co potrzeba i jestem dobrej myśli, że Lancia jeszcze będzie jeździc ;)
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Ramon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Ramon » 12 sie 2014, 8:49

Odkopię temat, żeby nie tworzyć takiego samego.

Na dniach będę swapował do mojej Dedry SW 1.9td silnik z Fiata Brata 1.9td, a więc to jedyna okazja, żeby wymienić sprzęgło, które siedzi w środku chyba od nowości. W kupionym przeze mnie silniku jest (chyba) sprzęgło, ale wolałbym jednak pójść w nówkę. Co możecie polecić? O ile na jakichś łatwo wymienialnych częściach typu wahacze, chłodnice itp itd można zaoszczędzić, to tutaj chciałbym coś z górnej półki.
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds

Pablo_Eskobar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 9:14
Imię: Paweł
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Pablo_Eskobar » 12 sie 2014, 9:06

elo
Śmiało mogę polecić regenerację u Radzikowskiego w stolicy. Ceny uzależnione od tego jakie sprzęgło chcesz mieć ( do normalnej jazdy, lekko wyczynowe czy totalnego spieka ) robi szybko i fachowo. Zadzwoń zapytaj.

pzdr

Awatar użytkownika
Ramon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Ramon » 12 sie 2014, 14:17

W stolicy to mi trochę nie po drodze, chyba, że takie regenerowane będzie miało jakieś przewagi nad nowym?
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: schab » 12 sie 2014, 15:13

Ramon pisze: chyba, że takie regenerowane będzie miało jakieś przewagi nad nowym?
Dwie przewagi : cena i możliwość okucia tarczy sprzęgłowej okładziną dostosowaną do mocy auta i stylu jazdy użytkownika .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Ramon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Ramon » 12 sie 2014, 17:10

No tak, ale - poprawcie mnie jeśli się mylę - sprzęgło w samochodzie, który na liczniku ma 345kk (+ kupiony u handlarza), a które prawdopodobnie siedzi tam od nowości chyba tak sobie nadaje się do regeneracji?
Generalnie cena to kwestia drugorzędna w tym przypadku. Chcę kupić coś, co będzie bardzo dobre jakościowo i nie będzie wymagało naprawy/wymiany aż do następnego swapa silnika :P
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: mac1us » 12 sie 2014, 20:11

Nie sądzę by sprzęgło przejeździło 350 tys km. Ja w swoim złomo, dupowozie oddałem do nabicia nową okładzinę, bo się ślizgało, docisk przeleciałem papierem co by spalenizne zetrzeć i jeżdżę, wydałem 80 zł. Za nabicie tarczy do innego auta z okładziną luk sport, organiczną zapłaciłem 160 zł. U taty w Dedrze też jeździ nabijana tarcza i ma się również dobrze. Jak cena nie gra roli to kup sobie nowy zestaw, a zacznij od tego co jest dostępne...

Awatar użytkownika
Ramon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 02 sie 2012, 20:14
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Ramon » 13 sie 2014, 0:35

Co do tej dostępności to też prawda, koniec końców coraz ciężej o części do Dedry. A co polecacie najbardziej, ew. czego się wystrzegać?
Lancia Dedra SW 1.9td -> swap na 1.9tds

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta 2.0 16v 139PS HPE '95 - sprzęgło producent i wymia

Post autor: Lukasz_TG » 13 sie 2014, 1:01

Na początek zdemontować, sprawdzić gładz na kole zamachowym, stan samego sprzęgła. Do 1.9 Td są dostępne, co do marek to tylko Luk, Valeo, Sachs, reszta do niczego się nie nadaje.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”