Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Duch-Dziadka » 13 kwie 2014, 21:45

Łopatki nie wiele zmieniają to bardziej sciema.
Pisałem o nowszej wersji skrzyni...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Rapeek » 13 kwie 2014, 22:15

adamM20 pisze:
Bartek-Lodz pisze:natomiast między moim kapciem z 235KM różnica jest kolosalna.
... tak z ciekawości, 235 kM jak "wyciśnięte"? Czy przy tej mocy moment, jeśli jest zmierzony, jest znacząco większy?
pzdr
Kilka koni podobno można uzyskać przez wymianę lanciowych (śr. 39mm) kolektorów ssących tzw. baranów na kolektory z Alfy 3.0 3.2 GTA (śr. 45mm).
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

kamasutra
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wodzisław

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: kamasutra » 04 sie 2014, 19:43

Witam. Rozgladam sie za Kappa w automacie i póki co na polskim portalu znalazlem tylko 3 takie z czego 1 to coupe. 2 szybkie pytania.
- Od kiedy byl ten nowy automat o ktorym piszecie?
- Jak ma sie sprawa z tym filtrem oleju w asb? W internecie wyczytalem ze nie trzeba go wymieniac lub gdzies inndziej ze filtr to magnesy ktore wylapuja opilki. Jezeli trzeba wymieniac to jest problem z wyciaganiem takiej skrzyni? Mam fiata ullyse blizniak zety i tam wyjecie i wlozenie skrzyni trwalo 3 dni wiec nie wiem czy to wina mechanika czy w tych Włochach tak ciezko to zrobic.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Borek » 04 sie 2014, 20:32

Jeśli chodzi ci o tą "z tiptroniciem", czyli z trybem ręcznej zmiany biegów, to musisz szukać egzemplarza z wajchą w kształcie joysticka z przyciskiem na górze. Standardowe automaty w Kappie mają wajchę w kształcie T z przyciskiem z boku. Ta nowsza skrzynia ma oznaczenie AF 4HP20 i weszła chyba w 1998, ale przeglądając na szybko Allegro nie znalazłem takiej.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7294
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: faraon » 04 sie 2014, 20:51

kamasutra pisze:- Od kiedy byl ten nowy automat o ktorym piszecie?
Wg mojej wiedzy pojawił się w 1999 roku. Skrzynia typu "tip-tronic" z możliwością ręcznej zmiany biegów. Trzeba patrzeć. Stary automat to tzw. "parasolka", w nowym dźwignia wygląda tak samo jak manual.
kamasutra pisze:- Jak ma sie sprawa z tym filtrem oleju w asb? W internecie wyczytalem ze nie trzeba go wymieniac lub gdzies inndziej ze filtr to magnesy ktore wylapuja opilki. .....
Filtr oleju w ASB wymienia się tylko po wymontowaniu/rozebraniu skrzyni. Jest to filtr siatkowy. Podczas samej wymiany oleju filtra się nie wymienia.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

kamasutra
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wodzisław

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: kamasutra » 04 sie 2014, 21:35

Borek pisze:Jeśli chodzi ci o tą "z tiptroniciem", czyli z trybem ręcznej zmiany biegów, to musisz szukać egzemplarza z wajchą w kształcie joysticka z przyciskiem na górze. Standardowe automaty w Kappie mają wajchę w kształcie T z przyciskiem z boku. Ta nowsza skrzynia ma oznaczenie AF 4HP20 i weszła chyba w 1998, ale przeglądając na szybko Allegro nie znalazłem takiej.
No to ten stary typ w/g twojego opisu
http://otomoto.pl/lancia-kappa-gaz-auto ... 31434.html
a to nowy
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
To juz wiem o co chodzi. Malo u nas automatow na rynku.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Bartek-Lodz » 04 sie 2014, 22:13

Ta druga ma nawet tempomat oryginalny ale trzeba 30 tysi wywalić. Trochę sporo jak za Kappe nawet Coupe.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Borek » 05 sie 2014, 4:50

Kamasutra - tak, w tej kupejce jest ten nowszy ZF. W sumie nie wiem czy on jest jakoś stanowczo lepszy. Przełożenia pewnie ma te same, a ten pseudomanual i tak jest nadzorowany, mnie w Avensisie taka namiastka tylko wkurzała. Ale może jest mniej awaryjny, nie znam tematu.

7500 euro za zadbaną (ale serio zadbaną) kupejkę V6 w automacie to nie jest dużo. Jak zrobię do końca mechanikę i ogarnę budę i wnętrze, to razem z ceną zakupu mnie mój sedan będzie kosztował mniej więcej tyle właśnie, więc taka jest wartość tego wozu. To raczej ceny używanych kapiszonów, zwłaszcza dostępnych w kraju i dbanych "o tyle o ile" są żenująco niskie, ale to jest prawo rynku i efekt niskiego popytu. Jednak przy takiej cenie tej kupejki to nic tylko zabrać ze sobą ogarniętego mechanika z komputerem i spędzić pół dnia na zaglądaniu w każdy zakamarek.
Oczywiście spalanie pozamiejskie 7,5l na setkę to bajer godny dzisiejszych broszur dealerskich, nawet w kupecie. 8,5-9 to jest właściwa wielkość, ale przy tej frajdzie i tak nie jest łatwo ją zachować. :D.
Drop a gear and disappear!

kamasutra
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wodzisław

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: kamasutra » 05 sie 2014, 9:59

Czyli 4 tys za taka kappe w Polsce z automatem to normalna cena? Bo jak przeglądam ogłoszenia to większość jest poniżej 5 tys i każdy zachwala ze jego najlepsza. Jeżeli je porownac do starych zgnitych mercedesow albo VW to naprawdę smieszne pieniądze.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Borek » 05 sie 2014, 22:29

Cóż kupno Kappy w tych pieniądzach to jest loteria i wcale nie żartuję. To nie jest normalna cena za takie auto, ale popyt na Kappy jest znikomy, więc niektórzy sprzedają za tyle bo to zajechane graty, a inni bo chcą się pozbyć wozu i wiedzą, że inaczej tego nie zrobią. Za ile i od kogo byś kapiszona nie kupował, upewnij się co do jego stanu technicznego - i zrób to dokładnie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: luka » 06 sie 2014, 13:29

http://otomoto.pl/lancia-kappa-gaz-auto ... 31434.html
Jeżeli chodzi o ten egzemplarz, widział ją ktoś na żywo, co byście powiedzieli na pierwszy rzut oka??

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Borek » 06 sie 2014, 13:55

Nie widziałem na żywo, ale na pierwszy rzut oka to niezła mina. Głównie temu, że jest "doinwestowana", a tam:
- podarta tapicerka (u mnie jest nieco lepsza i w życiu bym jej nie nazwał doinwestowaną...)
- sposób montażu tego panelu od gazu - świetne miejsce żeby się pożegnać z drobnymi czy jakąś kartą pamięci, kompletny fail, mógł chociaż to wstawić w odpowiednio przycięty oryginalny element z tego miejsca (ten uchwyt na monety),
- sprzedaje za 4400, a wsadził w nią przynajmniej 2700 (z tych elementów w których podał ceny) + nabicie i sprawdzenie klimy i filtr gazu (ale to to pewnie grosze).

Serio, kto w to uwierzy? Ja też kupiłem od człowieka, który ma inne auta i Kappa u niego stała. No faktycznie więcej stała, bo generalnie trzeba było trochę odwagi by nią jeździć. Wg mnie ten egzemplarz to jak najbardziej Kappa do uratowania, ale jeśli na dzień dobry się w nią nie zainwestuje to do zakatowania.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: luka » 06 sie 2014, 14:09

To jest panel nie od gazu tylko od jakiegoś webasto, przełaącznik gazu chyba jest pod ręcznym.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Borek » 06 sie 2014, 14:26

Jeśli sprawne, to tym bardziej warto się zastanowić.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia

Post autor: Bartek-Lodz » 06 sie 2014, 22:21

Ja dałem za 99 rok z automatem (skrzynia wymieniona z gwarancją) z xenonami (same lampy na allegro 2 tysie) 4300 PLN.
Z naprawami, olejami, oponami + montażem inst. gazowej auto wyszło mnie łącznie 13 tysi - auto wyszykowałem dla żony żeby w końcu prawko zrobiła. Także 30 tysi za Kappe to bym nie dał. Myślę że graniczna suma za super egzemplarz naprawdę sprawny i w coupe to 20 tysi max. i to pod warunkiem, że rocznik młody.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”