Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Łopatki nie wiele zmieniają to bardziej sciema.
Pisałem o nowszej wersji skrzyni...
Pisałem o nowszej wersji skrzyni...
Giulietta Veloce 2016r
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Kilka koni podobno można uzyskać przez wymianę lanciowych (śr. 39mm) kolektorów ssących tzw. baranów na kolektory z Alfy 3.0 3.2 GTA (śr. 45mm).adamM20 pisze:... tak z ciekawości, 235 kM jak "wyciśnięte"? Czy przy tej mocy moment, jeśli jest zmierzony, jest znacząco większy?Bartek-Lodz pisze:natomiast między moim kapciem z 235KM różnica jest kolosalna.
pzdr
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wodzisław
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Witam. Rozgladam sie za Kappa w automacie i póki co na polskim portalu znalazlem tylko 3 takie z czego 1 to coupe. 2 szybkie pytania.
- Od kiedy byl ten nowy automat o ktorym piszecie?
- Jak ma sie sprawa z tym filtrem oleju w asb? W internecie wyczytalem ze nie trzeba go wymieniac lub gdzies inndziej ze filtr to magnesy ktore wylapuja opilki. Jezeli trzeba wymieniac to jest problem z wyciaganiem takiej skrzyni? Mam fiata ullyse blizniak zety i tam wyjecie i wlozenie skrzyni trwalo 3 dni wiec nie wiem czy to wina mechanika czy w tych Włochach tak ciezko to zrobic.
- Od kiedy byl ten nowy automat o ktorym piszecie?
- Jak ma sie sprawa z tym filtrem oleju w asb? W internecie wyczytalem ze nie trzeba go wymieniac lub gdzies inndziej ze filtr to magnesy ktore wylapuja opilki. Jezeli trzeba wymieniac to jest problem z wyciaganiem takiej skrzyni? Mam fiata ullyse blizniak zety i tam wyjecie i wlozenie skrzyni trwalo 3 dni wiec nie wiem czy to wina mechanika czy w tych Włochach tak ciezko to zrobic.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587
GG: 1763587
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Jeśli chodzi ci o tą "z tiptroniciem", czyli z trybem ręcznej zmiany biegów, to musisz szukać egzemplarza z wajchą w kształcie joysticka z przyciskiem na górze. Standardowe automaty w Kappie mają wajchę w kształcie T z przyciskiem z boku. Ta nowsza skrzynia ma oznaczenie AF 4HP20 i weszła chyba w 1998, ale przeglądając na szybko Allegro nie znalazłem takiej.
Drop a gear and disappear!
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Wg mojej wiedzy pojawił się w 1999 roku. Skrzynia typu "tip-tronic" z możliwością ręcznej zmiany biegów. Trzeba patrzeć. Stary automat to tzw. "parasolka", w nowym dźwignia wygląda tak samo jak manual.kamasutra pisze:- Od kiedy byl ten nowy automat o ktorym piszecie?
Filtr oleju w ASB wymienia się tylko po wymontowaniu/rozebraniu skrzyni. Jest to filtr siatkowy. Podczas samej wymiany oleju filtra się nie wymienia.kamasutra pisze:- Jak ma sie sprawa z tym filtrem oleju w asb? W internecie wyczytalem ze nie trzeba go wymieniac lub gdzies inndziej ze filtr to magnesy ktore wylapuja opilki. .....
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wodzisław
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
No to ten stary typ w/g twojego opisuBorek pisze:Jeśli chodzi ci o tą "z tiptroniciem", czyli z trybem ręcznej zmiany biegów, to musisz szukać egzemplarza z wajchą w kształcie joysticka z przyciskiem na górze. Standardowe automaty w Kappie mają wajchę w kształcie T z przyciskiem z boku. Ta nowsza skrzynia ma oznaczenie AF 4HP20 i weszła chyba w 1998, ale przeglądając na szybko Allegro nie znalazłem takiej.
http://otomoto.pl/lancia-kappa-gaz-auto ... 31434.html
a to nowy
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
To juz wiem o co chodzi. Malo u nas automatow na rynku.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587
GG: 1763587
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Ta druga ma nawet tempomat oryginalny ale trzeba 30 tysi wywalić. Trochę sporo jak za Kappe nawet Coupe.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Kamasutra - tak, w tej kupejce jest ten nowszy ZF. W sumie nie wiem czy on jest jakoś stanowczo lepszy. Przełożenia pewnie ma te same, a ten pseudomanual i tak jest nadzorowany, mnie w Avensisie taka namiastka tylko wkurzała. Ale może jest mniej awaryjny, nie znam tematu.
7500 euro za zadbaną (ale serio zadbaną) kupejkę V6 w automacie to nie jest dużo. Jak zrobię do końca mechanikę i ogarnę budę i wnętrze, to razem z ceną zakupu mnie mój sedan będzie kosztował mniej więcej tyle właśnie, więc taka jest wartość tego wozu. To raczej ceny używanych kapiszonów, zwłaszcza dostępnych w kraju i dbanych "o tyle o ile" są żenująco niskie, ale to jest prawo rynku i efekt niskiego popytu. Jednak przy takiej cenie tej kupejki to nic tylko zabrać ze sobą ogarniętego mechanika z komputerem i spędzić pół dnia na zaglądaniu w każdy zakamarek.
Oczywiście spalanie pozamiejskie 7,5l na setkę to bajer godny dzisiejszych broszur dealerskich, nawet w kupecie. 8,5-9 to jest właściwa wielkość, ale przy tej frajdzie i tak nie jest łatwo ją zachować. .
7500 euro za zadbaną (ale serio zadbaną) kupejkę V6 w automacie to nie jest dużo. Jak zrobię do końca mechanikę i ogarnę budę i wnętrze, to razem z ceną zakupu mnie mój sedan będzie kosztował mniej więcej tyle właśnie, więc taka jest wartość tego wozu. To raczej ceny używanych kapiszonów, zwłaszcza dostępnych w kraju i dbanych "o tyle o ile" są żenująco niskie, ale to jest prawo rynku i efekt niskiego popytu. Jednak przy takiej cenie tej kupejki to nic tylko zabrać ze sobą ogarniętego mechanika z komputerem i spędzić pół dnia na zaglądaniu w każdy zakamarek.
Oczywiście spalanie pozamiejskie 7,5l na setkę to bajer godny dzisiejszych broszur dealerskich, nawet w kupecie. 8,5-9 to jest właściwa wielkość, ale przy tej frajdzie i tak nie jest łatwo ją zachować. .
Drop a gear and disappear!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 sie 2011, 17:39
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wodzisław
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Czyli 4 tys za taka kappe w Polsce z automatem to normalna cena? Bo jak przeglądam ogłoszenia to większość jest poniżej 5 tys i każdy zachwala ze jego najlepsza. Jeżeli je porownac do starych zgnitych mercedesow albo VW to naprawdę smieszne pieniądze.
Silnik 2.0 Turbo + LPG
GG: 1763587
GG: 1763587
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Cóż kupno Kappy w tych pieniądzach to jest loteria i wcale nie żartuję. To nie jest normalna cena za takie auto, ale popyt na Kappy jest znikomy, więc niektórzy sprzedają za tyle bo to zajechane graty, a inni bo chcą się pozbyć wozu i wiedzą, że inaczej tego nie zrobią. Za ile i od kogo byś kapiszona nie kupował, upewnij się co do jego stanu technicznego - i zrób to dokładnie.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
http://otomoto.pl/lancia-kappa-gaz-auto ... 31434.html
Jeżeli chodzi o ten egzemplarz, widział ją ktoś na żywo, co byście powiedzieli na pierwszy rzut oka??
Jeżeli chodzi o ten egzemplarz, widział ją ktoś na żywo, co byście powiedzieli na pierwszy rzut oka??
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Nie widziałem na żywo, ale na pierwszy rzut oka to niezła mina. Głównie temu, że jest "doinwestowana", a tam:
- podarta tapicerka (u mnie jest nieco lepsza i w życiu bym jej nie nazwał doinwestowaną...)
- sposób montażu tego panelu od gazu - świetne miejsce żeby się pożegnać z drobnymi czy jakąś kartą pamięci, kompletny fail, mógł chociaż to wstawić w odpowiednio przycięty oryginalny element z tego miejsca (ten uchwyt na monety),
- sprzedaje za 4400, a wsadził w nią przynajmniej 2700 (z tych elementów w których podał ceny) + nabicie i sprawdzenie klimy i filtr gazu (ale to to pewnie grosze).
Serio, kto w to uwierzy? Ja też kupiłem od człowieka, który ma inne auta i Kappa u niego stała. No faktycznie więcej stała, bo generalnie trzeba było trochę odwagi by nią jeździć. Wg mnie ten egzemplarz to jak najbardziej Kappa do uratowania, ale jeśli na dzień dobry się w nią nie zainwestuje to do zakatowania.
- podarta tapicerka (u mnie jest nieco lepsza i w życiu bym jej nie nazwał doinwestowaną...)
- sposób montażu tego panelu od gazu - świetne miejsce żeby się pożegnać z drobnymi czy jakąś kartą pamięci, kompletny fail, mógł chociaż to wstawić w odpowiednio przycięty oryginalny element z tego miejsca (ten uchwyt na monety),
- sprzedaje za 4400, a wsadził w nią przynajmniej 2700 (z tych elementów w których podał ceny) + nabicie i sprawdzenie klimy i filtr gazu (ale to to pewnie grosze).
Serio, kto w to uwierzy? Ja też kupiłem od człowieka, który ma inne auta i Kappa u niego stała. No faktycznie więcej stała, bo generalnie trzeba było trochę odwagi by nią jeździć. Wg mnie ten egzemplarz to jak najbardziej Kappa do uratowania, ale jeśli na dzień dobry się w nią nie zainwestuje to do zakatowania.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
To jest panel nie od gazu tylko od jakiegoś webasto, przełaącznik gazu chyba jest pod ręcznym.
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Jeśli sprawne, to tym bardziej warto się zastanowić.
Drop a gear and disappear!
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa V6 Automat vs Kappa V6 manual - przyspieszenia
Ja dałem za 99 rok z automatem (skrzynia wymieniona z gwarancją) z xenonami (same lampy na allegro 2 tysie) 4300 PLN.
Z naprawami, olejami, oponami + montażem inst. gazowej auto wyszło mnie łącznie 13 tysi - auto wyszykowałem dla żony żeby w końcu prawko zrobiła. Także 30 tysi za Kappe to bym nie dał. Myślę że graniczna suma za super egzemplarz naprawdę sprawny i w coupe to 20 tysi max. i to pod warunkiem, że rocznik młody.
Z naprawami, olejami, oponami + montażem inst. gazowej auto wyszło mnie łącznie 13 tysi - auto wyszykowałem dla żony żeby w końcu prawko zrobiła. Także 30 tysi za Kappe to bym nie dał. Myślę że graniczna suma za super egzemplarz naprawdę sprawny i w coupe to 20 tysi max. i to pod warunkiem, że rocznik młody.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]