Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lip 2019, 15:50

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 lip 2014, 1:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4152
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Dopiszę się i ja.Jezdziłem swego czesu Deltą z tym motorem przez 3 lata.Autko nigdy mnie nie zawiodło.Spalanie wg mnie zależy dużo od wyobraźni tego kto powozi.Można zmieścić się w 7 litrach ale też i może nie starczyć ich 15.Wg mnie nieprawdą jest podatność panewek na zatarcia.Uważam wręcz że ten silnik jest niezniszczalny.Nigdy nie był przeze mnie traktowany jakoś specjalnie.Po prostu miał jechać i kręcić się jak najbliżej czerwonego pola.A to akurat wychodziło mu najlepiej i zawsze przyprawiał o uśmiech na twarzy.Kupując Deltę koniecznym jest skontrolowanie stanu tylnych nadkoli.Wg mnie jedyne miejsce gdzie ruda lubi się zalęgnąć.
Jest/była Delta autem cieszącym właściciela tak osiągami jak i swoim wyposażeniem i nietuzinkowością.W żadnym wypadku nie można jej porównywać z golfem lub innym kompaktem z tamtych lat bo też i żaden jej nie jest w stanie sprostać.Jest po prostu klasą samą w sobie.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 04 lip 2014, 10:41 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5214
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Tomzik pisze:
1,6 ma 1 wadę - jest mułem.
1.6 8v - fakt
ale 16v już niekoniecznie - nie przesadzaj, albo... przejedź się dieslem :P
Tomzik pisze:
1,8 VVT jest sporo lepsze, zwłaszcza elastyczniejsze, ale ma upierdliwy rozrząd - 3 paski do wymiany, napinacze itp. oraz warto wariator wymienić, który jest dość drogi (obecnie 6 stów minimum). Ale moim zdaniem raz na 60 tysięcy km warto dopłacić te koszta w stosunku do 1,6 ;)
Masz trochę racji fakt - ale jak się tak zaczniemy przebijać (każdy swoją rzepkę chwali)
to w tym porównaniu wolę 2.0 16V - bo jest jeszcze elastyczniejsze od 1.8 VVT - mocniejsze(jakieś 8 KM !!!) i nie ma trzech pasków - tylko marne dwa : gafa : - i nie ma variatora za 6 stówek :nono:
W ten sposób wymiana rozrządu kosztuje marny 1000 złociszy a nie 1600 - co porównując wartość nabytą auta = 50%.
Koszty te są może do przejścia - dla kogoś kto te autka - powiedzmy lubi.
Dla świeżaka - nie widzę lepszej opcji niż 1.6 16v - bo ew może tylko albo znienawidzić za koszty(przynajmniej nie zbankrutuje - a dowie się ile kosztuje eksploatacja auta) - albo właśnie polubi za nietuzinkowość.
Jakby co to moja pierwsza Lancia to było właśnie delta II 1.6 16v.I jakoś się turlała ;)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 06 lip 2014, 0:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Wilkin pisze:
to w tym porównaniu wolę 2.0 16V - bo jest jeszcze elastyczniejsze od 1.8 VVT - mocniejsze(jakieś 8 KM !!!) i nie ma trzech pasków - tylko marne dwa : gafa : - i nie ma variatora za 6 stówek :nono:
Dobra, dobra - bądźmy realistami. 1.8 jest elastyczniejsze, głownie w niższym zakresie obrotów. Można mówić co się chce ale wykres mówi swoje. Pod koniec obrotomierza 2,0 odrabia stratę, ale różnice w osiągach między tymi autami są marginalne. Te wspomniane 8 KM to różnica w mocy maksymalnej - ciężko mówić o elastyczności i na jej dowód wskazywać dodatkową moc przy końcu obrotomierza, nieprawdaż?

2.0 może i nie ma trzech pasków, ale najpierw trzeba trzy paski zdjąć (jeśli mamy klimę) żeby dwa paski wymienić. Owszem, na wariator zmiennych faz nie wydajemy ale i tak serwis jest upierdliwy i wcale nie tani jeśli nie robimy tego sami tylko oddajemy do warsztatu.

Osobiście brałbym to co byłoby by łatwiejsze do serwisowania w mojej okolicy.

A, i jeszcze jedno: 1.8 jest oszczędniejsze. Nie są to kolosalne różnice ale jest, szczególnie w jeździe miejskiej.


Na górę
PostDodany: 06 lip 2014, 14:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4597
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Też mi się wydaje, że skoro 2,0 16V zastąpiono 1,8 VVT to różnice w osiągach są raczej marginalne - mało kiedy producent zastępuje lepszy silnik gorszym ;)

Co prawda nie wiem jakie przełożenia ma Delta 1,6 16V, ale jeździłem troszkę ojca Bravą z tym silnikiem i różnica jest naprawdę spora.

1,6 16V przede wszystkim nie ma dołu, 1,8 VVT dzięki owemu słynnemu wariatorowi jak na zwykłą, niedoładowaną i generalnie wysokoobrotową "szesnastkę" moim zdaniem całkiem ładnie się zbiera z niższych obrotów.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 07 lip 2014, 18:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 21 maja 2013, 17:10
Posty: 10
Imię: Marcin
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Piszę o Lancia Delta 2.0
To jest kwestia tego czy ktoś wcześniej choć trochę dbał o auto.
A więc karoseria jak najbardziej 10/10 - ocynkowana blacha, rzadko pojawia się ruda.
Kosztowny jest na pewno termostat ok 300 zł, ponieważ nie kupi się samego wkładu, a trzeba całość.
Również oryginalny układ wydechowy jest kosztowny ok 700 zł, bo jest w jednej części od końca, aż do katalizatora.
Lecz to kwestia fachowców. U mnie za 350 zł udało się złożyć nowy wydech.
Trzeba na pewno zwrócić uwagę na wycieki oleju.
U mnie spalanie to 12-13 litrów gazu choć rzadko jeżdżę ekonomicznie. Nie wielka różnica między miastem, a trasą. U mnie w trasie 10 litrów, a po mieście jak pisałem ok 12-13.

_________________
Jest Lancia Delta 2.0 102 KW 1994
Były: CC 700, Honda Civic 1.6 125 KM, Mazda 626 1.8 105 KM


Na górę
PostDodany: 07 lip 2014, 22:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
No to jak o silnikach, to był jeszcze 1.8 8v. Ma moc taką samą jak 1.6 16v.
Zalety: moim zdaniem nie do zajechania. Mam drugą deltę z takim silnikiem i żadnych problemów.
Wady: stosowano ten silnik na początku produkcji, więc w najstarszych egzemplarzach.

A poza nadkolami warto również sprawdzić progi i podłogę na obecność rudej.
Nie upierał bym się natomiast przy spojlerze. Może się podobać, ale klapa jest przez niego dużo cięższa i potrzebuje dobrych sprężyn (a i te w mroźne dni nie zawsze dają radę).

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 08 lip 2014, 10:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4152
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Kwestia spoilera.Nigdy nie miałem problemów ze sprężynami podpierającymi klapę,natomiast zawsze miałem czystą tylną szybę.Mało nawet podczas opadów nie trzeba było używać wycieraczki.Druga sprawa że ze spoilerem delta wygląda dużo atrakcyjniej.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 08 lip 2014, 14:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Witam
Idąc po swoich doświadczeniach...uważam że ciężko kupić zdrowe 2.0 16V nikt normalny takim autem nie jeździ w sensie że nie przekracza 3 tys bo ten silnik swoim dźwiękiem prosi o więcej....jak poprzedni właściciel nie pilnował oleju aby był zawsze full...wymian regularnych....pałował na zimnym mogło to się niekorzystnie odbić na panewkach a to element newralgiczny w silnikach 2.0 DOHC ze stajni FIAT LANCIA....pozatym paski,rozrząd napinacze trudny temat,nawet jak się kupi i zapyta sprzedawcy ile lat na magazynie leżał pasek to jest problem z odpowiedzią....uważam też że fajny silnik 2.0 8V 113km od dołu bardzo elastyczny:-)

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 08 lip 2014, 14:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Renegat... pisze:
uważam też że fajny silnik 2.0 8V 113km od dołu bardzo elastyczny:-)
Tylko nie wsadzali tego silnika do delty 2

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 08 lip 2014, 14:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
No tu racja ale używam takiego w tipo granturismo a to bliźniacze mocno konstrukcje....ale w deltach I były te 8 zaworówki..

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl