Jak to jest z tymi xenonami???

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
dawidson

Odp: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: dawidson » 22 sty 2014, 20:58

Michor pisze:Ale zestaw?
czy co? :)

W coupe są soczewki jeżeli dobrze pamiętam?
Tak, chodzi o zestaw. W Coupe są soczewki.

"... I guess it's just the way I'm wired."

www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 22 sty 2014, 21:17

Opcje są 2:)

1) kupujesz "kit" na h7 i trzymasz kciuki za dobrą partię z Chin :P - ogólnie będzie ok, odcięcie zostanie itp.

2) bawisz się na "grubiej" -> lampy out, wkładasz soczewki typowo xenon (zapewne masz lampy Valeo - da się znaleźć soczewy które będą pasowac bez żadnych przeróbek- tylko odkręcić/przykręcić- pewnie nawet bixenon) - to jakaś 100.
Do tego oemowe przetwornice (szt. przetwornicy helli 3gen z np. Opla Omegi w PL oscyluje w okolicach 50PLN szt = czyli 2 stówa.
Do tego zostają tylko palniki -> tutaj na pierwszy rzut mogą być D2S'y "jakieś" -> potem oemy - ale oemów para kosztuje ze 200-300 PLN.

a o efektach chyba nie muszę mówić jakie będą? :)

Anyhow- H7 w zwykłych też da jak najbardziej radę- tylko kwestia dorwania "dobrego" kita.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: dawidson » 22 sty 2014, 21:19

Kompletna przeróbka odpada. Gdy policja się czepi trzeba jakoś wrócić do serii.

"... I guess it's just the way I'm wired."

www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Borek » 12 kwie 2014, 13:00

Jaki jest problem z powrotem do serii? Wystarczy kupić drugie lampy do przeróbki i je przerobić i zamontować, a zdemontowane oryginalne halogeny wozić w bagażniku. W razie wtopy ilość pracy z przywróceniem halogenów zależy już od konstrukcji wozu - w Kappie to jakieś pół godziny na obie lampy. Instalacja zasilająca jest przecież ta sama, a nie ma przecież zakazu istnienia spryskiwaczy i samopoziomowania w halogenach.

Z drugiej strony czego miałaby się czepić policja, gdybyś miał wszystko profesjonalnie zrobione?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Toxic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2014, 15:17
Imię: Adam
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Toxic » 20 maja 2014, 14:50

Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 20 maja 2014, 15:16

Toxic pisze:Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).

Ok, ok, wszystko pięknie.
Pokaż mi niefabryczne lampy homologowane pod xenon:)

No i 3 tys V to mają palniki - poza większym poborem na "rozgrzewce" potem obciążenie dla instalacji jest niższe niż przy normalnej żarówce 55W.

(z takich ciekawostek, uzupełniając temat, ostatnio wymieniałem żarówkę w Touranie teścia. Normalne reflektory 2xH7 na odbłyśnikach. A na obudowie co? D/HC HR. I bądź tu mądry :D )
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 20 maja 2014, 15:21

Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

arhyy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 30 mar 2013, 12:28
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: arhyy » 20 maja 2014, 15:58

Mój ziomek miał podobny problem z elektryką w samochodzie za podobne pieniądze. Z tego co wiem, to nie udało mu się znaleźć przyczyny - ale samochodem nadal jeździ.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 20 maja 2014, 16:40

FXX pisze:Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.

Ja bym pewnie przełożył gdyby były spełnione 2 warunki powiązane ze sobą:
1) dostępność części
2) ich cena


Bardzo chętnie bym założył do kappy oryginalne xeny, razem z poziomowaniem, ale znajdź mi za normalne pieniądze :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 20 maja 2014, 16:50

I o tym właśnie mówię. Nikt nie będzie zakładał zestawu, który łącznie będzie wart więcej niż połowa samochodu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Dudi » 20 maja 2014, 17:09

Panowie, gość wrzucił tekst przekopiowany z jakiejś encyklopedii, żeby mądrze wyglądało, a tak poza tym jest spamerem i robi sobie reklamę za darmo. Coraz więcej tego na forum teraz, prośba do modów o usuwanie tego typy postów z automatu. Tymczasem usuwam mu podpis.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”