Delta II 2.0 16vT - identyfikacja komputera

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Delta II 2.0 16vT - identyfikacja komputera

Post autor: Renegat... » 13 gru 2013, 10:27

Witam,zdobyłem inny komputer tak na wszelki wielki...bo widziałem że u mnie było coś tam majstrowane czy koledzy pomogli by zidentyfikować od czego on jest dokładnie: delta dedra a może FC

Numery z komputera:

IAW 4WB
287 93
6160019604 46405427Z12V=
KOD KRESKOWY
836 2.0 T/C 16V P8/PUP_HC

Od razu pytanie dodatkowe:
U mnie komp leży sobie na dywaniku bo ktoś przy nim grzebał i pytanie jak on powinien siedzieć wiąchą do podszybia czy wiąchą z nań wychodzącą w stronę podłogi?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, 11:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Odp: Delta II 2.0 16vT - identyfikacja komputera

Post autor: dawidson » 13 gru 2013, 15:19

To jest ECU z Delty HF.

W gruncie rzeczy jest to ten sam sterownik co w Coupe 16v turbo. Wrócę rano do domu to odczytam numer z Fiata. Być może mam gdzieś zdjęcia mojego ecu z Delty to będziesz mógł porównać.

Z Dedry to napewno nie jest bo tam nigdy nie montowano tego silnika, były jedynie 8v turbo. W Kappie i 155Q4 pracował wtrysk Bosch. Zatem drogą eliminacji... ;)

Fabrycznie ECU siedzi po stronie pasażera, pod schowkiem wiązką w dół. Zakrywa go czarna plastikowa osłona mocowana na dwie śruby.
Czy przy ECU było coś robione sprawdzić łatwo. Fabrycznie są plomby na śrubach trzymających obudowę. Jedyną rzeczą jaką można tam "majstrować" jest wymiana kości. Proces sam w sobie bezinwazyjny i odwracalny.

Jeszcze małe info: jeśli ECU pochodzi z auta z immo to potrzebujesz albo wyłączyć immo modyfikujac oprogramowanie albo musisz mieć pasujący kluczyk i stacyjkę - inaczej auto nie zapali.
Do '96 roku w Coupe seryjnie NIE montowano immo. Dotyczy to również wersji wyposażonych w centralny zamek i alarm sterowane pilotem na podczerwień. Czy dało się dla Coupe zamówić immo jako opcję nie wiem. W katalogu dodatków nie widziałem tej opcji. Po '96 silnik wycofano i zastąpiono go 20vT.

W wypadku Delty po '96 zmieniono moc silnika (ze 186 na 193KM). Zmiana była kosmetyczna (bo Coupe, Delta przed '96 i po '96 miały te same ECU i podawaną moc 186, 190 i 193 KM) bo w gruncie rzeczy chodziło o zmianę klasy emisji spalin. Coupe i Delta do '96 były w klasie Euro1, Delta po '96 była w klasie Euro2. Na rynkach gdzie podatek był liczony w oparciu o te normy oznaczało to spore oszczędności. W wypadku Delty jest to (obecnie) 148 euro rocznie za modele z Euro2 i 303 euro za modele z Euro1. Różnice w.mocy i osiągach są minimalne i wynikają z innych skrzyń biegów.

W modelach do '96 immo seryjnie nie było ale o ile się nie mylę było jako opcja. Po '96 napewno było dostępne jako opcja. Po '98 każda HF którą widziałem miała immo w serii.



Na zdjęciu wnętrze ECU z Delty z fabrycznym chipem sterującym:
Obrazek

Dodatkowo do oznaczeń z kodu kreskowego:
"836" to oznaczenie kodowe (wewnętrzne nazewnictwo producenta) Delty II.
Dedra to "835".
Delta I to "831".
Coupe to "FA175".

Te oznaczenia są również w kodach VIN. Np VIN w Delcie II zawsze zaczyna się od "ZLA836..." itd ;)


"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - identyfikacja komputera

Post autor: Renegat... » 13 gru 2013, 21:21

Będe mieć chwile to sprawdzę te plomby,ten co kupiłem 2 ma śrubki ładnie zaplombowane.Ten co mam w samochodzie sprawdzę jak będę mieć chwilę na Lancie:-)
Z tego co widzę trzeba byłoby mieć pecha aby trafić na wersje z immo. U mnie w Lancii widać że wiele było sprawdzane....bo podobno silnik chodził nierówno, ale powodem finalnie okazały się mikropęknięcia w głowicy....pomału pomału wszystko się zrobi...mam w domu zestaw do diagnozy Fiata EUROSCAN i wiem że kompy IAW spokojnie czyta....(mam taki w Tipo)
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - identyfikacja komputera

Post autor: Renegat... » 17 gru 2013, 16:59

Witam
Wygląda na to, że zakupiony przeze mnie komputer to wersja bez immo,komputer był dziewiczy-były w sumie 4 plomby magneti-marelli 2 na jednym dekielku i 2 na drugim dekielku.Tak wygląda moje wnętrze.Jutro mam zamiar sprawdzić całą wiązkę od ECU do silnika...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”