Delta II - remont hamulców
Delta II - remont hamulców
Witam,
w najbliższym czasie planuję remont hamulców w delcinie. Chcialbym zrobić przód (tarcze i klocki) i tył bębny i szczęki. Posiadam wersję 1.6 16V z 1996 roku bez ABS. Dwa pytanka:
1. Czy do wszystkich delt są te same zestawy tarcz i klocków/bębnów i szczęk? Jeśli nie to które kupić?
2. Czy do demontażu bębna muszę odkręcać śrubę piasty i wyciągać łożysko?
Z góry dzięki za pomoc.
w najbliższym czasie planuję remont hamulców w delcinie. Chcialbym zrobić przód (tarcze i klocki) i tył bębny i szczęki. Posiadam wersję 1.6 16V z 1996 roku bez ABS. Dwa pytanka:
1. Czy do wszystkich delt są te same zestawy tarcz i klocków/bębnów i szczęk? Jeśli nie to które kupić?
2. Czy do demontażu bębna muszę odkręcać śrubę piasty i wyciągać łożysko?
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Delta II - remont hamulców
W zależności od rocznika i pojemności są różne klocki i tarcze ze względu na różne zaciski. W początkowych modelach, np. 1.6 8v, 1.8 8v są zaciski z klockiem o mniejszej powierzchni styku z tarczą, sam zacisk jest taki jak w starszych fiatach, lanciach, tarcza 257mm. W Twojej Delcie z tego co widzę w Eperze masz zaciski hamulcowe takie jak np. w Fiacie Bravo,Marea 1.6 16v, czyli nowszego typu, z innym klockiem. Tarcza również 257mm. Były też Delty z zaciskiem na tarczę 284mm ale to w wersjach z mocniejszym silnikiem.
Tak więc, potrzebujesz klocki takie jak do Fiata Bravo,Marea, tarcza niewentylowana 257mm. Wybór producentów tych częsci jest ogromny, kup coś markowego i będzie dobrze. Bębny w Deltach były identyczne w każdej wersji (o ile były, większość jednak ma tarcze hamulcowe z tyłu), średnica 180mm (takie jak np. w Fiacie Punto, Tipo, Tempra), szczęki również w tym modelu niezależnie od wersji są te same. Przy kupnie bębnów uważaj na średnice. O ile tarcze i zaciski przednie z Bravo,Brava,Marea pasują, to bębny np. w Marei 1.6 16v są inne - mają średnice 203mm.
Zabierając się za remont hamulców dokładnie przejrzyj przewody hamulcowe, zarówno sztywne jak i elastyczne. Nie bez znaczenia jest też działanie korektora siły hamowania (znajdziesz go na tylnej belce, przy lewym kole). Często jego dźwignia zostaje w jednej pozycji z powodu korozji, a sprężyna sterująca dźwignią pęka. Jego naprawa może ograniczyć się do przesmarowania dźwigni i wymiany sprężynki (koszt ok 20zł). Bez sprawnego korektora siły hamowania tylne hamulce pracują albo zbyt słabo albo zbyt mocno, powodując blokowanie tylnych kół przy śliskiej nawierzchni. Do demontażu bębna nie musisz odkręcać piasty.
Tak więc, potrzebujesz klocki takie jak do Fiata Bravo,Marea, tarcza niewentylowana 257mm. Wybór producentów tych częsci jest ogromny, kup coś markowego i będzie dobrze. Bębny w Deltach były identyczne w każdej wersji (o ile były, większość jednak ma tarcze hamulcowe z tyłu), średnica 180mm (takie jak np. w Fiacie Punto, Tipo, Tempra), szczęki również w tym modelu niezależnie od wersji są te same. Przy kupnie bębnów uważaj na średnice. O ile tarcze i zaciski przednie z Bravo,Brava,Marea pasują, to bębny np. w Marei 1.6 16v są inne - mają średnice 203mm.
Zabierając się za remont hamulców dokładnie przejrzyj przewody hamulcowe, zarówno sztywne jak i elastyczne. Nie bez znaczenia jest też działanie korektora siły hamowania (znajdziesz go na tylnej belce, przy lewym kole). Często jego dźwignia zostaje w jednej pozycji z powodu korozji, a sprężyna sterująca dźwignią pęka. Jego naprawa może ograniczyć się do przesmarowania dźwigni i wymiany sprężynki (koszt ok 20zł). Bez sprawnego korektora siły hamowania tylne hamulce pracują albo zbyt słabo albo zbyt mocno, powodując blokowanie tylnych kół przy śliskiej nawierzchni. Do demontażu bębna nie musisz odkręcać piasty.
Re: Delta II - remont hamulców
Witam,
mam kolejne pytanie odnośnie hamulców, a konkretnie ręcznego. Zaciągnięty hamulec trzyma mocno na jedno koło, a na drugie już słabo. Do dźwigni ręcznego przyczepiona jest jedna linka, która pod autem łączy się z linkami do kół poprzez metalowy element. I z tego co widziałem pod autem to ten element jest krzywo. Czy tak ma być?
mam kolejne pytanie odnośnie hamulców, a konkretnie ręcznego. Zaciągnięty hamulec trzyma mocno na jedno koło, a na drugie już słabo. Do dźwigni ręcznego przyczepiona jest jedna linka, która pod autem łączy się z linkami do kół poprzez metalowy element. I z tego co widziałem pod autem to ten element jest krzywo. Czy tak ma być?
Odp: Delta II - remont hamulców
Nie. Zapewne jedna z linek się wyciągła.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: Delta II - remont hamulców
Czyli wymienić tą, która jest słabiej naciągnięta, czy obie?
Odp: Delta II - remont hamulców
Osobiście wymienił bym jedną a jak nie pomoże to drugą.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: Delta II - remont hamulców
Zobacz czy prawidłowo działa samoregulator w bębnie. Czasami potrafi się zaciąć i po jakimś czasie jest słaby ręczny.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander