Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: MacioBA » 15 wrz 2013, 17:12

Ja już też mam tylko benzynowe jednostki napędowe... ale diesel power w wykonaniu Ramzesa jednak kusi ;-)

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Odp: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: grigor » 15 wrz 2013, 18:04

Ramzes_II pisze: Zawsze mozesz wyslac mi sterownik...
W moim przypadku wysyłka sterownika = uziemienie auta na kilka dni. A niestety bez auta jak bez nogi : beczy : .
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 18:05 przez grigor, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

dawidson

Odp: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: dawidson » 15 wrz 2013, 18:04

MacioBA pisze:Ja już też mam tylko benzynowe jednostki napędowe... ale diesel power w wykonaniu Ramzesa jednak kusi ;-)
A mnie nie. Turbo benzyna :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: aro » 15 wrz 2013, 19:05

grigor pisze:
aro pisze:Że się tak zapytam co ta za nowoczesna forma e-mailowego "czips-tjuningu" bez pomiaru mocy/momentu przed jaki i po wykonanej operacji?
A skąd wiesz, że samochód nie był na hamowni ;)
Tak przy okazji "zdalnego chiptuningu". Wpadłem na pomysł aby zorganizować akcję zdalnego tuningu. Pewnie znalazłoby się sporo osób które mają do kolegi Ramzes_II daleko a są zainteresowane zabiegiem.
Tylko nie mogę sobie wyobrazić jak technicznie rozwiązać taki zdalny tuning. Np. kwestia programatora, każdy zainteresowany musiałby posiadać własny. Oczywiście można kombinować. Chociażby rzucić się na jeden forumowy a potem tuningować w ramach akcji "pass around".
Tylko ciekawe czy Ramzes_II się na coś takiego zgodzi i czy rzeczywiście byliby chętni? :)
Skąd wiem, że samochód nie był na hamowni? Pytanie retoryczne. Jak sam użytkownik po tzw. e-chipie pisze ze ma ok. 140km bo takie ma odczucia po jezdzie z nowym softem to ja nie mam więcej pytań, a takich wpisów ostatnio jest jak grzybów na forum - "myśle iż teraz ma 140, a równie dobrze może miec 120 i poskakany wykres momentu, gdyż tego się raczej z samych logów nie dowiemy. Nie wiemy równiez jak wygląda sam wykres mocy/momentu i w którym miejscu są konkretne i jakie dokładnie wartości co ma znaczący wpływ na żywotność zespołu przeniesienia napędu.
Przez to ja na przyszły rok szykuje się z wymianą sprzegła + dwumasa (narazie ma się dobrze i szkoda wywalać), dopiero później wybieram się do Cinka na konkretny plan.
Nie interesują mnie inne półśrodki.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: Ramzes_II » 15 wrz 2013, 19:26

aro pisze: Skąd wiem, że samochód nie był na hamowni? Pytanie retoryczne. Jak sam użytkownik po tzw. e-chipie pisze ze ma ok. 140km bo takie ma odczucia po jezdzie z nowym softem to ja nie mam więcej pytań, a takich wpisów ostatnio jest jak grzybów na forum - "myśle iż teraz ma 140, a równie dobrze może miec 120 i poskakany wykres momentu, gdyż tego się raczej z samych logów nie dowiemy. Nie wiemy równiez jak wygląda sam wykres mocy/momentu i w którym miejscu są konkretne i jakie dokładnie wartości co ma znaczący wpływ na żywotność zespołu przeniesienia napędu.
Przez to ja na przyszły rok szykuje się z wymianą sprzegła + dwumasa (narazie ma się dobrze i szkoda wywalać), dopiero później wybieram się do Cinka na konkretny plan.
Nie interesują mnie inne półśrodki.
To akurat można policzyć matematycznie, a z EDC16 wyrysować na podstawie mapy IQ to Nm.
poniżej wykres auta które robiłem a samochodu na oczy nie widziałem - Xantia 110 KM/250 Nm seria.
Strojone na podstawie logów z Lexia
Widzisz tu jakiś problem z rzeczami które opowiadasz ?
Wybacz, ale hamownia nie jest wyrocznią, ale jedynie potwierdzeniem zmian. I nie siej fermentu proszę.
milosz.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: aro » 16 wrz 2013, 19:39

Takie coś to se moge w Paint narysować. Każdy silnik jest inny i każdy może zareagowac różnie. Wybacz, ale ja tego nie kupuje, to moje zdanie, podobne mam odnośnie boxów z allegro, cudów za 250zł dodających paredziesiąt Nm i kM....

Rozumiem, że tylko delikatnie podnosisz moc/moment, bo jeżeli inaczej to jak mierzysz EGT nie majac samochodu na stanowisku? Ciekawe, czy wszystkie te programy to softy bezdymne. Pomijam już fakt braku pomiaru mocy/momentu na hamowni obciążeniowej, bo przecież kreski można fajnie matematycznie wyliczyć....

dawidson

Odp: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: dawidson » 16 wrz 2013, 20:02

Każdy silnik jest inny - ale tak naprawdę to jak wielkie są to różnice gdy mówimy o całkowicie seryjnym samochodzie?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: Ramzes_II » 16 wrz 2013, 20:07

aro pisze:Takie coś to se moge w piancie narysować. Każdy silnik jest innny i każdy może zareagowac różnie. Wybacz, ale ja tego nie kupuje, to moje zdanie, podobne mam odnośnie boxów z allegro, cudów za 250zł dodających paredziesiąt Nm i kM....

Rozumiem, że tylko delikatnie podnosisz moc/moment, bo jeżeli inaczej to jak mierzysz EGT nie majac samochodu na stanowisku? Ciekawe, czy wszystkie te programy to softy bezdymne. Pomijam już fakt braku pomiaru mocy/momentu na hamowni obciążeniowej, bo przecież kreski można fajnie matematycznie wyliczyć....
Masz załączony przecież wykres z hamowni. Soft bezdymny. Delikatnie ? 350 Nm z 250 Mm ?i 139KM z 110 ? 40KM mocy przyrostu i 100Nm momentu to delikatnie ?

Ja Ciebie przekonywać nie zamierzam i dyskusji również.
Tylko po prostu nie wypowiadaj się na tematy o których masz blade pojęcie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Odp: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: aro » 16 wrz 2013, 20:16

dawidson pisze:Każdy silnik jest inny - ale tak naprawdę to jak wielkie są to różnice gdy mówimy o całkowicie seryjnym samochodzie?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
Akurat moja sugestia opierała się na jednostkach jtd. Widziałem już troche tego w życiu, gdyż przy siedziałem najwiecej, to dwa te same samochody, z tymi samymi silnikami i mocami wg. producenta wykazywały zupełnie inną charakterystyke po rundzie na hamowni. Mimo iż jtd z reguły miewały jakies gifty od fabryki w postaci paru nm i km więcej, to własciciel samochodu w którym z 116km seryjnych zostało 107km, nie zauważył owego ubytku, a jednoczesnie udał się na wgranie nowego softu, różnice zauwazył dopiero po jezdzi zdrowym i seryjnym jtd 116km.
Nie wiem jak to nazwac, ale był wyczuwalny większy muł w górnym zakresie obrotów. Mimo to żadna lampka awarii się nie zaświeciła.
Wiadomo do tego dochodzi też przebieg, a jak wiadomo u nas średnia "allegrowa" to 150tkm:)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: aro » 16 wrz 2013, 20:19

Ramzes_II pisze:
aro pisze:Takie coś to se moge w piancie narysować. Każdy silnik jest innny i każdy może zareagowac różnie. Wybacz, ale ja tego nie kupuje, to moje zdanie, podobne mam odnośnie boxów z allegro, cudów za 250zł dodających paredziesiąt Nm i kM....

Rozumiem, że tylko delikatnie podnosisz moc/moment, bo jeżeli inaczej to jak mierzysz EGT nie majac samochodu na stanowisku? Ciekawe, czy wszystkie te programy to softy bezdymne. Pomijam już fakt braku pomiaru mocy/momentu na hamowni obciążeniowej, bo przecież kreski można fajnie matematycznie wyliczyć....
Masz załączony przecież wykres z hamowni. Soft bezdymny. Delikatnie ? 350 Nm z 250 Mm ?i 139KM z 110 ? 40KM mocy przyrostu i 100Nm momentu to delikatnie ?

Ja Ciebie przekonywać nie zamierzam i dyskusji również.
Tylko po prostu nie wypowiadaj się na tematy o których masz blade pojęcie.
Chciałbym widziec to auto po 30tkm czy nadal będzie trzymało parametry:) Pojęcia nie mam, ale to wg. ciebie znawco e-czipów.... Każdy szanujący się tuner parsknie smiechem jak usłyszy hasełko "e-czip":) No ale to twój interes, ja w to nie wchodze. jak już coś robic to od deski do deski, a nie po łebkach.
Spoko działaj dalej.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: Dudi » 16 wrz 2013, 20:33

aro pisze:Każdy szanujący się tuner parsknie smiechem jak usłyszy hasełko "e-czip":)
Po dalsze porady zapraszamy zatem do tych tunerów :!:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: aro » 16 wrz 2013, 20:38

Dudi pisze:
aro pisze:Każdy szanujący się tuner parsknie smiechem jak usłyszy hasełko "e-czip":)
Po dalsze porady zapraszamy zatem do tych tunerów :!:
kółko wzajemnej adoracji 8-O czy co? Może ban odrazu?

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: kaeres » 16 wrz 2013, 20:47

Jak tam moje logi Ramzes ?
Czy coś udało się wyczytać o tej "czwórce" ?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: Ramzes_II » 16 wrz 2013, 20:53

aro pisze:
Dudi pisze:
aro pisze:Każdy szanujący się tuner parsknie smiechem jak usłyszy hasełko "e-czip":)
Po dalsze porady zapraszamy zatem do tych tunerów :!:
kółko wzajemnej adoracji 8-O czy co? Może ban odrazu?
A ja parskam smiechem widząc czasem pracę "po łebkach" szanujących się tunerów których w Polsce niemało.
Duracja w górę, doładowanie w górę, limitery nie tknięte, auto się loguje jakby było serią, a mapy kalibracyjne wtrysków wyjechane po +20%. I robią to duże znane firmy. Ale klient ma hamowanie auta przed i po, wiec jest radość :)
kaeres pisze:Jak tam moje logi Ramzes ?
Czy coś udało się wyczytać o tej "czwórce" ?
Przekręce tel. jutro do Ciebie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - świetne osiągi - mam chipsa?

Post autor: FXX » 16 wrz 2013, 20:58

Dajcie sobie na wstrzymanie, bo ta przepychanka raczej nie ma sensu.

Kolego Aro, Ty masz Lybrę czy Alfę 156 (jakoś tak mi się kojarzy AR, ale może mi się pokiełbasiło coś...)? Zasadniczo to obojętnie co masz, ale warto zajrzeć na forum Alfaholików, tam od czasu do czasu są zapisy na grupowy tuning u Cinka, co skutkuje nieco niższą ceną - myślę, że warto się zakręcić jeśli chcesz to robić na Śląsku w Cinsoft, a nie u Ramzesa ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”