Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
witam
czy można bez większego problemu włożyć do kappy silnik 2.0 16v turbo z fiata coupe? tzn podmienić goły silnik i zamontować osprzęt ze starego silnika? padła mi panewka już 2 raz w historii po przejechaniu 35 tys km i nie wróżę już żywota staremu silnikowi i najchętniej zmieniłbym go na inny a mam okazję kupić z fiata coupe
pozdrawiam
czy można bez większego problemu włożyć do kappy silnik 2.0 16v turbo z fiata coupe? tzn podmienić goły silnik i zamontować osprzęt ze starego silnika? padła mi panewka już 2 raz w historii po przejechaniu 35 tys km i nie wróżę już żywota staremu silnikowi i najchętniej zmieniłbym go na inny a mam okazję kupić z fiata coupe
pozdrawiam
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
To znaczy że goły blok silnika i goła głowica są takie same. Reszta się różni. Osprzęt jest inny (całkiem inny dolot), inne jest też sterowanie silnikiem. Fiat Coupe jeździ na innym układzie wtryskowym niż Lancia Kappa.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
No to git, a mocowanie łap podchodzi tak samo?
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Nie wiem. Sprawdź zwyczajnie w Eper czy numery bloków są te same i będziesz wiedział.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Co wynika z innego wtrysku. Właśnie dlatego pisałem: goły blok i goła głowica.topcio1 pisze:Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Wałek wydechowy Fiata jest ssącym w Kappie a wydech trzeba wziąć ze starego silnika.
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny... Do tego w zestawie z tak samo łagodnym wałkiem na wydech?
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Trudno mówić o pewności, ale wiem, że gość wkładając silnik z Kappy do Fiata użył wałka ssącego a wydechowy zostawił u sprzedawcy, który potem trafił do mnie.dawidson pisze:Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny...
Edit
Wg eper wałek jest ten sam 7646086
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Kolejne pytanie. Czy różni się jakoś silnik uturbiony 16v od tego bez turbo? Mam tutaj na myśli że tak powiem hardware silnika w stylu wału, korbowodów itp.?
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Blok jest inny, ale różnice są małe i wynikają tylko z takich rzeczy jak np czujnik spalania stukowego. Bez większych problemów da się je wymieniać.
Wał jest taki sam w silnikach 2,0: 8v/8vT/16v/16vT.
Korby są takie same w 16v i 16vT.
Tłoki w 16v i 16vT są inne co wynika z innego CR.
Głowice są takie same.
Turbo ma inne zawory wydechowe (wypełnione sodem - "sodium filled").
Turbo ma inne wałki rozrządu.
Turbo ma inny kolektor ssący (różnice wynikają z innych czujników). Zależnie od tego do jakiego auta szedł silnik występowały różne kolektory: Integrale, Thema Turbo, Coupe/Delta Turbo, Thema VIS, Coupe/Delta NA.
Turbo najprawdopodobniej ma inną pompę oleju a NAPEWNO ma podaną inną specyfikację minimalnego dopuszczalnego ciśnienia oleju przy 100st.C.: 1,1bar/idle i 5,5bar/4000RPM. W wypadku silnika NA jest to 0,8 i 4. Zaznaczam, że wartości przy 4000 nie jestem pewien. Tych dla wolnych obrotów jestem.
Naturalnie może być tak, że zwyczajnie są dopuszczalne różne stopniowo graniczne minimalnego ciśnienia wynikającego z fizycznego zużycia pompy a same pompy są z obu wypadkach identyczne.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
Wał jest taki sam w silnikach 2,0: 8v/8vT/16v/16vT.
Korby są takie same w 16v i 16vT.
Tłoki w 16v i 16vT są inne co wynika z innego CR.
Głowice są takie same.
Turbo ma inne zawory wydechowe (wypełnione sodem - "sodium filled").
Turbo ma inne wałki rozrządu.
Turbo ma inny kolektor ssący (różnice wynikają z innych czujników). Zależnie od tego do jakiego auta szedł silnik występowały różne kolektory: Integrale, Thema Turbo, Coupe/Delta Turbo, Thema VIS, Coupe/Delta NA.
Turbo najprawdopodobniej ma inną pompę oleju a NAPEWNO ma podaną inną specyfikację minimalnego dopuszczalnego ciśnienia oleju przy 100st.C.: 1,1bar/idle i 5,5bar/4000RPM. W wypadku silnika NA jest to 0,8 i 4. Zaznaczam, że wartości przy 4000 nie jestem pewien. Tych dla wolnych obrotów jestem.
Naturalnie może być tak, że zwyczajnie są dopuszczalne różne stopniowo graniczne minimalnego ciśnienia wynikającego z fizycznego zużycia pompy a same pompy są z obu wypadkach identyczne.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Strach kupowac auto z turbo.
Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia
Bo?carincton pisze:Strach kupowac auto z turbo.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com