Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: herakles » 02 wrz 2013, 20:18

witam
czy można bez większego problemu włożyć do kappy silnik 2.0 16v turbo z fiata coupe? tzn podmienić goły silnik i zamontować osprzęt ze starego silnika? padła mi panewka już 2 raz w historii po przejechaniu 35 tys km i nie wróżę już żywota staremu silnikowi i najchętniej zmieniłbym go na inny a mam okazję kupić z fiata coupe
pozdrawiam

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 02 wrz 2013, 21:45

Słupki ma te same.

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: herakles » 04 wrz 2013, 0:32

to znaczy?

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 04 wrz 2013, 0:38

To znaczy że goły blok silnika i goła głowica są takie same. Reszta się różni. Osprzęt jest inny (całkiem inny dolot), inne jest też sterowanie silnikiem. Fiat Coupe jeździ na innym układzie wtryskowym niż Lancia Kappa.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: herakles » 04 wrz 2013, 0:56

No to git, a mocowanie łap podchodzi tak samo?

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 04 wrz 2013, 1:05

Nie wiem. Sprawdź zwyczajnie w Eper czy numery bloków są te same i będziesz wiedział.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12049
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: topcio » 04 wrz 2013, 6:12

Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 04 wrz 2013, 7:20

topcio1 pisze:Różne są wałki rozrządu, w jednym czujnik Halla jest na ssaniu a w drugim na wydechu.
Co wynika z innego wtrysku. Właśnie dlatego pisałem: goły blok i goła głowica.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12049
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: topcio » 04 wrz 2013, 9:21

Wałek wydechowy Fiata jest ssącym w Kappie a wydech trzeba wziąć ze starego silnika.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 04 wrz 2013, 10:03

Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny... Do tego w zestawie z tak samo łagodnym wałkiem na wydech?
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12049
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: topcio » 04 wrz 2013, 10:07

dawidson pisze:Jesteś pewien? Wałek wydechowy z coupe turbo raczej dość łagodny jest. Na dolotowy wręcz zbyt łagodny...
Trudno mówić o pewności, ale wiem, że gość wkładając silnik z Kappy do Fiata użył wałka ssącego a wydechowy zostawił u sprzedawcy, który potem trafił do mnie.

Edit
Wg eper wałek jest ten sam 7646086
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: herakles » 13 lis 2013, 0:34

Kolejne pytanie. Czy różni się jakoś silnik uturbiony 16v od tego bez turbo? Mam tutaj na myśli że tak powiem hardware silnika w stylu wału, korbowodów itp.?

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 13 lis 2013, 1:33

Blok jest inny, ale różnice są małe i wynikają tylko z takich rzeczy jak np czujnik spalania stukowego. Bez większych problemów da się je wymieniać.

Wał jest taki sam w silnikach 2,0: 8v/8vT/16v/16vT.

Korby są takie same w 16v i 16vT.

Tłoki w 16v i 16vT są inne co wynika z innego CR.

Głowice są takie same.

Turbo ma inne zawory wydechowe (wypełnione sodem - "sodium filled").

Turbo ma inne wałki rozrządu.

Turbo ma inny kolektor ssący (różnice wynikają z innych czujników). Zależnie od tego do jakiego auta szedł silnik występowały różne kolektory: Integrale, Thema Turbo, Coupe/Delta Turbo, Thema VIS, Coupe/Delta NA.

Turbo najprawdopodobniej ma inną pompę oleju a NAPEWNO ma podaną inną specyfikację minimalnego dopuszczalnego ciśnienia oleju przy 100st.C.: 1,1bar/idle i 5,5bar/4000RPM. W wypadku silnika NA jest to 0,8 i 4. Zaznaczam, że wartości przy 4000 nie jestem pewien. Tych dla wolnych obrotów jestem.
Naturalnie może być tak, że zwyczajnie są dopuszczalne różne stopniowo graniczne minimalnego ciśnienia wynikającego z fizycznego zużycia pompy a same pompy są z obu wypadkach identyczne.



"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: carincton » 13 lis 2013, 9:44

Strach kupowac auto z turbo.

dawidson

Odp: Turbo benzyna - różnice w silnikach Fiat i Lancia

Post autor: dawidson » 13 lis 2013, 9:45

carincton pisze:Strach kupowac auto z turbo.
Bo?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”