Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1128
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: kornel_95 » 17 cze 2013, 0:49

Witam czy mógł by ktoś mi trochę pomóc i podpowiedzieć jak podłączyć fotele elektryczne z grzaniem i pamięcią do Kappy gdzie oryginalnie są zwykle fotele i nie ma instalacji ...
Fotele mam od kappy przedliftowej Bez poduszek a montowane mają być do naszej SW poliftowej.
Fotel kierowcy 4 kostki
Fotel pasażera 2 kostki
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: momo1234/momo11 » 26 cze 2013, 21:40

Wiązkę całą masz ?

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 15 sie 2013, 21:12

Wiązki na pewno nie ma.

W sumie mnie też temat interesuje bo dzisiaj zakupiłem ładne fotele na guziki do kapiszona (właściwie za grosze) i chciałbym to jakoś podłączyć.

Co prawda jest jeszcze szansa, że załatwię sobie całą wiązkę do foteli, ale temat i tak na razie mnie dotyczy.

Z tego co widzę trzeba będzie rzeźbić właściwie całość od akumulatora. Przydałby się też przekaźnik który wyłączałby układ po wyłączeniu stacyjki no i jakiś bezpiecznik. Wypatrzyłem też że cały moduł odpowiedzialny za pamięć jest pod fotelem więc na moje oko potrzebne jest tam tylko napięcie odpowiednio zabezpieczone i sterowane. Może ktoś już to przerabiał i jest w stanie pomóc, ew. ma ktoś jakieś schematy co i jak.

Heheh - dopiero teraz zauważyłem że nieco "odśnieżyłem" temat, no nic w sumie problem nie rozwiązany a mam podobny więc się podepnę :)
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: MariuszKRK » 15 sie 2013, 22:54

jakby któryś z was chciał jakieś drobiazgi z foteli elel. to oddam za friko bo wolałem przełożyć obicia niż bawić się w dokładanie silniczków.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 15 sie 2013, 23:17

MariuszKRK pisze:jakby któryś z was chciał jakieś drobiazgi z foteli elel. to oddam za friko bo wolałem przełożyć obicia niż bawić się w dokładanie silniczków.
Tzn jakie drobiazgi?
Może coś będę potrzebował ;)
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: MariuszKRK » 16 sie 2013, 7:44

mam szyny z silniczkami,przekaznikami,modułami itd...sprawne:-P a dlaczego nie zakładałem? jak wyżej;p brakowało mi obu fotelach silniczka od jazdy przód tył(jeden znalazłem a to znów nie chciało się mi tego zakładać itd).
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 16 sie 2013, 13:09

pio075 pisze:W sumie mnie też temat interesuje bo dzisiaj zakupiłem ładne fotele na guziki do kapiszona (właściwie za grosze) i chciałbym to jakoś podłączyć.
Ja też jestem szprytny :roll: Zapomniałem że mam serwisówkę do Kapiszona :)

Generalnie samo podłączenie elektrycznej regulacji to banał.
Potrzebne jest nam +12V i jakiś kabelek w którym napięcie pojawi się po przekręceniu stacyjki. Do tego dwa bezpieczniki 30A i standardowy przekaźnik włącz wyłącz (sterowany sygnałem ze stacyjki).
Do kostki (czarna dwa piny) puszczamy + z przekaźnika, masę łapiemy z karoserii i finito.
Sprawa komplikuje się z podgrzewaniem (no i nie dopatrzyłem jeszcze pamięci ustawień czy samo podpięcie zasilania regulacji steruje też pamięcią - trochę niewyraźny mam ten schemat :) ) bo tam potrzebujemy dodatkowego przekaźnika który będzie włącznikiem termicznym i kabla do zestawu wskaźników który uruchomi kontrolkę, przekaźnika do włączania układu (analogicznie do elektrycznej regulacji) i dwóch bezpieczników.

Jeśli nie dostanę wiązki do foteli to spróbuję to rozpracować na własną rękę wg. schematu.
Gdybym to robił to oczywiście podzielę się wiedzą :)
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: stabraf » 16 sie 2013, 14:48

W matach jest wyłącznik termiczny wbudowany ;)

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 16 sie 2013, 19:46

O widzisz, dzięki :)

A jest może ktoś kto mógłby mi sprawdzić (i przede wszystkim ktoś komu by się chciało :) ) co i jak powinno być w 3pinowej czarnej kostce lewego fotela (taka z mostkiem między pierwszym a trzecim pinem)? Podłączyłem dzisiaj fotele na pająka pod prostownik i w prawym wsio śmiga i reguluje, w lewym natomiast tyka jakiś przekaźnik w module i cisza. Jak mniemam brakuje mu gdzieś zasilania dla tego przekaźnika, które musi iść tą kostką (biała 4pin to maty, biała 3pin z dwoma pinami to kontrolka pasów - zostaje tylko ta).
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 19 sie 2013, 14:04

Up.

Może ktoś ma jakieś pomysły, lub wie co powinno dochodzić do tej kostki o której wspomniałem :)
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

Awatar użytkownika
Milczar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 14 paź 2009, 17:36
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: Milczar » 19 sie 2013, 22:06

Jak już jesteśmy przy elektryce foteli to wiecie może co odpowiada w k Coupe za powrót fotela na swoje poprzednie miejsce po opuszczeniu oparcia ? Czasem wraca a czasem tylko kawałek się przesunie i staje. Czy to ten silniczek do wymiany co siedzi pod fotelem czy tam jest jeszcze jakiś przekaźnik gdzieś schowany, który tym steruje?

pio075
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych

Post autor: pio075 » 20 sie 2013, 22:23

Nie wiem jak to wygląda w Coupe, ale jeśli przyciskami możesz regulować normalnie, to stawiałbym na jakiś przekaźnik (ew. coś w tym cudacznym module pod fotelem - choć nawet nie wiem co w tym jest :D ).

Generalnie załatwiłem sobie całą wiązkę foteli, więc może jakoś uda mi się to spiąć do kupy :)
Kiedy już to jakoś ulepię, to z pewnością podzielę się wiedzą co i jak :)
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”