Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Witam czy mógł by ktoś mi trochę pomóc i podpowiedzieć jak podłączyć fotele elektryczne z grzaniem i pamięcią do Kappy gdzie oryginalnie są zwykle fotele i nie ma instalacji ...
Fotele mam od kappy przedliftowej Bez poduszek a montowane mają być do naszej SW poliftowej.
Fotel kierowcy 4 kostki
Fotel pasażera 2 kostki
Fotele mam od kappy przedliftowej Bez poduszek a montowane mają być do naszej SW poliftowej.
Fotel kierowcy 4 kostki
Fotel pasażera 2 kostki
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
- momo1234/momo11
- Forumowicz/ka
- Posty: 792
- Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
- Skype: adrian.molasy3
- Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
- Kontakt:
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Wiązkę całą masz ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Wiązki na pewno nie ma.
W sumie mnie też temat interesuje bo dzisiaj zakupiłem ładne fotele na guziki do kapiszona (właściwie za grosze) i chciałbym to jakoś podłączyć.
Co prawda jest jeszcze szansa, że załatwię sobie całą wiązkę do foteli, ale temat i tak na razie mnie dotyczy.
Z tego co widzę trzeba będzie rzeźbić właściwie całość od akumulatora. Przydałby się też przekaźnik który wyłączałby układ po wyłączeniu stacyjki no i jakiś bezpiecznik. Wypatrzyłem też że cały moduł odpowiedzialny za pamięć jest pod fotelem więc na moje oko potrzebne jest tam tylko napięcie odpowiednio zabezpieczone i sterowane. Może ktoś już to przerabiał i jest w stanie pomóc, ew. ma ktoś jakieś schematy co i jak.
Heheh - dopiero teraz zauważyłem że nieco "odśnieżyłem" temat, no nic w sumie problem nie rozwiązany a mam podobny więc się podepnę
W sumie mnie też temat interesuje bo dzisiaj zakupiłem ładne fotele na guziki do kapiszona (właściwie za grosze) i chciałbym to jakoś podłączyć.
Co prawda jest jeszcze szansa, że załatwię sobie całą wiązkę do foteli, ale temat i tak na razie mnie dotyczy.
Z tego co widzę trzeba będzie rzeźbić właściwie całość od akumulatora. Przydałby się też przekaźnik który wyłączałby układ po wyłączeniu stacyjki no i jakiś bezpiecznik. Wypatrzyłem też że cały moduł odpowiedzialny za pamięć jest pod fotelem więc na moje oko potrzebne jest tam tylko napięcie odpowiednio zabezpieczone i sterowane. Może ktoś już to przerabiał i jest w stanie pomóc, ew. ma ktoś jakieś schematy co i jak.
Heheh - dopiero teraz zauważyłem że nieco "odśnieżyłem" temat, no nic w sumie problem nie rozwiązany a mam podobny więc się podepnę
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.
- MariuszKRK
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
- Imię: Maniek
- Lokalizacja: Krakow i okolice
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
jakby któryś z was chciał jakieś drobiazgi z foteli elel. to oddam za friko bo wolałem przełożyć obicia niż bawić się w dokładanie silniczków.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Tzn jakie drobiazgi?MariuszKRK pisze:jakby któryś z was chciał jakieś drobiazgi z foteli elel. to oddam za friko bo wolałem przełożyć obicia niż bawić się w dokładanie silniczków.
Może coś będę potrzebował
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.
- MariuszKRK
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
- Imię: Maniek
- Lokalizacja: Krakow i okolice
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
mam szyny z silniczkami,przekaznikami,modułami itd...sprawne:-P a dlaczego nie zakładałem? jak wyżej;p brakowało mi obu fotelach silniczka od jazdy przód tył(jeden znalazłem a to znów nie chciało się mi tego zakładać itd).
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Ja też jestem szprytny Zapomniałem że mam serwisówkę do Kapiszonapio075 pisze:W sumie mnie też temat interesuje bo dzisiaj zakupiłem ładne fotele na guziki do kapiszona (właściwie za grosze) i chciałbym to jakoś podłączyć.
Generalnie samo podłączenie elektrycznej regulacji to banał.
Potrzebne jest nam +12V i jakiś kabelek w którym napięcie pojawi się po przekręceniu stacyjki. Do tego dwa bezpieczniki 30A i standardowy przekaźnik włącz wyłącz (sterowany sygnałem ze stacyjki).
Do kostki (czarna dwa piny) puszczamy + z przekaźnika, masę łapiemy z karoserii i finito.
Sprawa komplikuje się z podgrzewaniem (no i nie dopatrzyłem jeszcze pamięci ustawień czy samo podpięcie zasilania regulacji steruje też pamięcią - trochę niewyraźny mam ten schemat ) bo tam potrzebujemy dodatkowego przekaźnika który będzie włącznikiem termicznym i kabla do zestawu wskaźników który uruchomi kontrolkę, przekaźnika do włączania układu (analogicznie do elektrycznej regulacji) i dwóch bezpieczników.
Jeśli nie dostanę wiązki do foteli to spróbuję to rozpracować na własną rękę wg. schematu.
Gdybym to robił to oczywiście podzielę się wiedzą
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
W matach jest wyłącznik termiczny wbudowany
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
O widzisz, dzięki
A jest może ktoś kto mógłby mi sprawdzić (i przede wszystkim ktoś komu by się chciało ) co i jak powinno być w 3pinowej czarnej kostce lewego fotela (taka z mostkiem między pierwszym a trzecim pinem)? Podłączyłem dzisiaj fotele na pająka pod prostownik i w prawym wsio śmiga i reguluje, w lewym natomiast tyka jakiś przekaźnik w module i cisza. Jak mniemam brakuje mu gdzieś zasilania dla tego przekaźnika, które musi iść tą kostką (biała 4pin to maty, biała 3pin z dwoma pinami to kontrolka pasów - zostaje tylko ta).
A jest może ktoś kto mógłby mi sprawdzić (i przede wszystkim ktoś komu by się chciało ) co i jak powinno być w 3pinowej czarnej kostce lewego fotela (taka z mostkiem między pierwszym a trzecim pinem)? Podłączyłem dzisiaj fotele na pająka pod prostownik i w prawym wsio śmiga i reguluje, w lewym natomiast tyka jakiś przekaźnik w module i cisza. Jak mniemam brakuje mu gdzieś zasilania dla tego przekaźnika, które musi iść tą kostką (biała 4pin to maty, biała 3pin z dwoma pinami to kontrolka pasów - zostaje tylko ta).
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Up.
Może ktoś ma jakieś pomysły, lub wie co powinno dochodzić do tej kostki o której wspomniałem
Może ktoś ma jakieś pomysły, lub wie co powinno dochodzić do tej kostki o której wspomniałem
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Jak już jesteśmy przy elektryce foteli to wiecie może co odpowiada w k Coupe za powrót fotela na swoje poprzednie miejsce po opuszczeniu oparcia ? Czasem wraca a czasem tylko kawałek się przesunie i staje. Czy to ten silniczek do wymiany co siedzi pod fotelem czy tam jest jeszcze jakiś przekaźnik gdzieś schowany, który tym steruje?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 maja 2013, 10:39
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kappa - podłączenie foteli elektrycznych
Nie wiem jak to wygląda w Coupe, ale jeśli przyciskami możesz regulować normalnie, to stawiałbym na jakiś przekaźnik (ew. coś w tym cudacznym module pod fotelem - choć nawet nie wiem co w tym jest ).
Generalnie załatwiłem sobie całą wiązkę foteli, więc może jakoś uda mi się to spiąć do kupy
Kiedy już to jakoś ulepię, to z pewnością podzielę się wiedzą co i jak
Generalnie załatwiłem sobie całą wiązkę foteli, więc może jakoś uda mi się to spiąć do kupy
Kiedy już to jakoś ulepię, to z pewnością podzielę się wiedzą co i jak
Aktualnie - przywracana do normalnego stanu Kappa 2.0 20V V.I.S.