Po prostu pytanie.
Jaki jest sens (bo może jakiś jest zalety czy coś), zakłądania tarcz, które poza tym że są wentylowane, to są dodatkowa nawiercane/nacinane (typu tarcze Mikoda,EBC)
Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Zalet jest kilka:
Przy nacinanych wskaźnik zużycia (nie widać nacięć - tarcza zużyta - ma grubość minimalną).
Lepsze odprowadzanie mgły wodnej przy hamowaniu w mokrych warunkach.
Lepsze chłodzenie.
Nieczuła na syf.
Większa sprawność hamowania - ale z dobrej klasy klockami.
Pozdrawiam.
Przy nacinanych wskaźnik zużycia (nie widać nacięć - tarcza zużyta - ma grubość minimalną).
Lepsze odprowadzanie mgły wodnej przy hamowaniu w mokrych warunkach.
Lepsze chłodzenie.
Nieczuła na syf.
Większa sprawność hamowania - ale z dobrej klasy klockami.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Czyli teoretycznie, jak się lata w trasy i jeździ szybko to można by to zamontować, jak się skończą obecne.
Odp: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Powoli, powoli bo trochę za daleko wybiegasz myśląbassman pisze:Zalet jest kilka:
Przy nacinanych wskaźnik zużycia (nie widać nacięć - tarcza zużyta - ma grubość minimalną).
Lepsze odprowadzanie mgły wodnej przy hamowaniu w mokrych warunkach.
Lepsze chłodzenie.
Nieczuła na syf.
Większa sprawność hamowania - ale z dobrej klasy klockami.
Pozdrawiam.
Tarcze wyposażone w nacięcia mają jedną zaletę - tną klocki na bierzaco usuwając tę warstwę która jest najbardziej podatna na zeszklenie pod wpływem wysokiej temperatury.
Nacięcia w żaden sposób nie poprawiają chłodzenia - no, nie licząc minimalnego zwiększenia powierzchni
I na tym zalety się kończą.
Minusy to hałas i szybsze zużycie klocków w stosunku do gładkich tarcz.
Tarcze nawiercane posiadają otwóry które mają służyć doprowadzeniu ewentualnych gazów jakie mogą powstać pomiędzy tarczą i klockiem w czasie hamowania. Moim zdaniem przydatne jeśli ktoś ma klocki takiej wielkości że zasłaniają pół tarczy.
Minusy to podatność na pękanie w okolicy otworów.
Szukając zestawu na trasę szukałbym czegoś co hamuje natychmiast, bez konieczności rozgrzewania. Na trasie z zasady hamuje się dość mocno ale stosunkowo rzadko.
Ze swojej strony proponuję ten zestaw który miałem w Lancii: tarcze Brembo+klocki Ferodo DS2000 ewentualnie to co mam z Hondzie czyli tarcze Brembo i klocki ATE.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Odp: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Też mogę polecić tarcze Brembo + jakieś dobre klocki, moja SW hamuje jak żadna z poprzednichdawidson pisze: Ze swojej strony proponuję ten zestaw który miałem w Lancii: tarcze Brembo+klocki Ferodo DS2000 ewentualnie to co mam z Hondzie czyli tarcze Brembo i klocki ATE.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane
Miałem jakieś nacinane tarcze Brembo - pierwszy i ostatni raz.
Ostatnio auto miało już ostatnio problem z zablokowaniem kół, na stanowisku pomiarowym na przeglądzie trzeba było nieźle się zaprzeć, żeby auto wyjechało przednimi kołami z rolek, tylnymi nie było w ogóle o tym mowy.
Założyłem "normalne" tarcze TRW na przód i ATE na tył oraz klocki Boscha na obie osie i auto ma kilka razy lepsze heble niż na tych nacinanych badziewiach.
Ostatnio auto miało już ostatnio problem z zablokowaniem kół, na stanowisku pomiarowym na przeglądzie trzeba było nieźle się zaprzeć, żeby auto wyjechało przednimi kołami z rolek, tylnymi nie było w ogóle o tym mowy.
Założyłem "normalne" tarcze TRW na przód i ATE na tył oraz klocki Boscha na obie osie i auto ma kilka razy lepsze heble niż na tych nacinanych badziewiach.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205