Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

dibo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dibo » 08 lip 2013, 23:15

Witam wszystkich i pozdrawiam z bravo forum.posiadam bravo hgt 2.0 20v.

1.5 roku temu zrobilem maly remont silnika.pierscienie glowica i inne bajery.

zalozylem miedzy innymi glowice z 20vt wieksze zawory i troche ja rozszlifowalem i splanowalem.po dotarciu hgt zaczelo sie dosc zwawiej odpychac niz seria.

https://www.youtube.com/watch?v=JphdQA4EYtw <-- maly filmik pogladowy.

Niestety ostatnio musialem wyprzedzic dosc mocno na zimnym silniku i zaczela klepac panewka.jako ze musze wyciagnac silnik chce kupic
slupek z 2.4.

plan jest taki.

Slupek z 2.4 plus moja glowica z 2.0 turbo.
i cala reszta osprzetu z 2.0

z tego co zauwazylem wizualnie niby miska sie troche rozni.
z tego co wyczytalem niby pasek jest inny.niewazne i tak zrobie rozrzad

kwestia tlyko jest taka czy uzbroje blok 2.4 w moj osprzet i elektronike z 2.0.skrzynia wiadomo pasi.pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
I jak myslicie wypluje troche wiecej niz serja?:)
i czy roznica miedyz 2.4 a 2.0 w mocy jest spora?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 6:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 09 lip 2013, 8:36

2,4 ma 175km i 230 nm przy 3750RPM

Bardziej dołem idzie niż 2.0, ale zasadniczo to mechanicznie powinno być wszystko to samo (paski, miska, wydech itp itd) :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 09 lip 2013, 9:14

osprzęt z 2.4 jest identyczny a wiec możesz być spokojny
motor Twój nie padł od zimnego silnika jak piszesz lecz od zużycia :D to nie zima hehe
sparawdx koła rozrządu czy sa identyczne z 2.0 20t żeby pasiło :D
mozesz też sprawdzić różnice wysokości krzywek wałków 2.4 a 2.0 t i jeśli 2.4 ma wyższe to skusił bym się na ich założenie :D i ustawienie według blokad 2.4 :D a jeśli dalelej byś chciał sie pobawić :D do małe turbo od Zety i wtedy zabawa na 102 :D pozdrawiam
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Cromik » 09 lip 2013, 9:26

no to ja robiłem na odwrót. Moje Stilo Abarth jeździ teraz na silniku 2,0 20V z Fiata Marea. Odnośnie budowy silnika to różnią się wysokością bloku, stąd różnica w pojemności. Pasek rozrządu jest krótszy w 2,0 Miska może różnić się wejsciem na czujnik temperatury oleju. Albo jest wejście albo nie ma. Wiecej różnic nie było. Pasują zamiennie. Obecnie w 2,0 jest miska od 2,4. Pozostały osprzęt, począwszy od obudowy klawiatur, poprzez przepustnice, wtryski, kolektory itd jest plug&play. Skrzynia pozostała ta sama, mój ulubiony Selespeed ;)
Odnosnie różnic w wolnossącym 2,4 i 2.0 na osprzęcie z 2,4 - jest delikatnie słabszy. Lepiej za to ciągnie przy wyższych obrotach.

P.S. kółka rozrządu są zamienne w wolnossącym 2,0 i 2,4, natomiast same wałki były inne turbo będzie miało jeszcze inne.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 09 lip 2013, 9:30

Wałki sa inne i w 2.0 145ps i w 155ps i fiatoskie też sa inne jak piszesz ale osadzenia jest to samo i trzeba by jeszcze sprawdzić popychacze bo też sa różnice
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 09 lip 2013, 9:35

jakoś mi się nie chce wierzyć w ten pasek...
Jak robiłem rozrząd to dalco miało ten sam numer do 2.0 twinsparka i do 2.4 20v- nie rozumiem dlaczego miałby być inny w takim razie w 2,4 i 2,0? :) różnica w wysokości bloku to nie jest 20 cm:P
Dodatkowa pojemność wynika z trochę większych tłoków, a przede wszystkim innego wału z większym skokiem.
Większy blok to tylko pochodna wału z większym skokiem.

2.4 zdecydowanie lepiej idzie dołem niż 2.0 (patrz -> wał z większym skokiem)
(górą też idzie lepiej niż 2.0 - tylko przez to że 2.0 ma słaby dół, wydaje się że góra jest lepsza)

Dane 2.0 stare, 2.0 nowe, 2,4

2.0 20v nowe
155KM@6500 RPM
186Nm@4000 RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 10,4:1

2.0 20V "stare"

145KM@6100 RPM
185Nm@4500 RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 10:1


2.4 20V
175KM@6100 RPM
230Nm@3750 RPM
83mm x 90,4mm
stopień sprężania 10:1

Wznios wałka -> 8 vs 8,75 (w 2,4 jest większy wznios)

Wałki-kąty (dla 2.0 stare, 2.0 nowe, 2,4) (daje dane bez i z działaniem wariatora - wiarator wyprzedza wałek o 18deg pod obciążeniem)

2.0 stare,
dolot:
otwarcie BTDC - 15 deg po TDC/ 3 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 44 deg/26 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 27 deg
Zamknięćie ATDC- 2 deg

2.0 nowe:
dolot:
otwarcie BTDC - 9 deg po TDC/ 9 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 49 deg/31 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 40 deg
Zamknięćie ATDC- 0 deg

2.4
dolot:
otwarcie BTDC - 1 deg po TDC/ 17 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 47 deg/29 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 44 deg
Zamknięćie ATDC- 2 deg

Cała reszta dot. wałków (wg serwisówki) to jest to samo- średnica, wymiary i popychacze (też są te same).

Tylko zawory...
2.0 ma 30mm na dolocie - 2,4 ma 33,5mm
2.0 ma 26mm na wydechu - 2,4 ma 28mm

Może warto czapkę zmienić na 2,4?:)

Zaraz poszukam coś o 20VT

EDIT:
20VT
220KM@5750RPM
310Nm@2500RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 8:1

Wałki i zawory:
1) zawory są takie same jak w 2.0 20V N/A - średnice.
2) wznios wałka turbo na dolocie to 9,3, na wydechu 9
3) inne (bardziej miękkie) wewnętrzne sprężyny zaworowe / zewnętrzne są takie same

Jest jakaś różnica w ułożyskowaniu wałka którą nie do końca rozumiem bo średnice łożysk są te same - ale jest drugi parametr to chyba szerokość łożysk - w 2.0/2.4 jest podane 19,250-26,015, dla 20VT 19,250-19,330

Kąty:
dolot:
otwarcie BTDC - 8 deg po TDC/ 10 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 54 deg/36 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 40 deg
Zamknięćie ATDC- 0 deg
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 10:30 przez Michor, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dawidson » 09 lip 2013, 10:22

Nie prościej złożyć 2,4t?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: topcio » 09 lip 2013, 10:35

dawidson pisze:Nie prościej złożyć 2,4t?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
W pełni popieram taki pomysł :)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 09 lip 2013, 10:39

Tylko że:
1) 2,4t na bezpiecznie to będzie raczej soft turbo
2) z 2,4 na soft turbo wytarga się te 220 km (tyle samo co z 20vt)
3) większy skok wału przy doładowaniu (moim zdaniem) zwiększa ryzyko awaryjności...

To nie lepiej 2.0 20VT już do końca?
Moc podobna będzie (jak nie ta sama) w serii - a zdecydowanie bardziej wytrzymałe będzie...

Pomijam przypadek zamówienia tłoków do 2,4 pod turbo i kutych korb - bo wtedy dobrym holsetem można i 400 wydmuchać:)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Cromik » 09 lip 2013, 10:39

Dokładnie, najlepej zrobić 2,4 turbo ;)
Co do lepszej góry w 2,0 to tez może to być moje subiektywne odczucie.
Pasek sprawdzałem i liczyłem kilka razy w N/A 2.0 i 2.4 jest inny. Blok jast niższy. Poza tym może być niższy o 5mm i będzie zmiana. co ma 2.0 TS do 2.0 20V ?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 09 lip 2013, 10:52

Co ma 2.0 TS do 2.0 20v? :)
To samo co 2,4 JTD to 1.8 TS.

To ta sama rodzina silników modularnych fiata.

moge Ci wkleić listę:
Spoiler:
Ale rzeczywiście 2.0 20v nie ma :)

2,4 20v- 168x24
2,0 20v -167x24.

Jeden ząb mniej.

EDIT:

A tak "wogle" to nie 2,4 turbo tylko 2,4 supercharged :D
Takie coś mi się widzi.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Cromik » 09 lip 2013, 11:25

Te zęby liczyłem kilka razy.
no właśnie 2.0 20V jest lekko inne ;) Zresztą widać. Dziwią mnie te wałki. Bo mój 2.0 ma inne niż 2,4. Blokady nie pasowały zamiennie. hmmmm

P.S. a już wiem :D
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 09 lip 2013, 11:28

No bo są inne krzywki - masz inny wznios wałka i blokada będąc "kształtem" krzywki, nie wejdzie Ci z 2.0 do 2.4
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Cromik » 09 lip 2013, 11:38

tak, tak wiem ;)
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 09 lip 2013, 14:37

Bravo z dołem od stilo wypluło 180km i coś pod 250Nm, odprężone stilo 2,4 z suszarą cos pod 300km
co do bravo: http://bbtp.pl/topics56/24-hgt-vt34589.htm
w brawo tylko i wyłącznie dół z 2,4 chodź można powiedzieć że głowica też, bo jest identyczna jak w 2.0
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”