Jeździłem kiedyś autem z dźwignią przy kierownicy w pewnym okresie dość popularnym . Nawiasem mówiąc bardzo mi się podobało to umiejscowienie"schab" pisze:I tu się z tobą nie zgodzę ! W każdym aucie - przeważnie między siedzeniami - jest taka dźwignia , którą porusza się do przodu i do tyłu , oraz trochę na boki . I użycie jej powoduje , że auto zaczyna jechać nawet z małej prędkości i nawet pod górę .
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
Moderator: stabraf
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
605-365-315 od świtu do zmierzchu
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
E... wg mnie przesada. To niby autem tak się rusza do zasprzęgla się jak ma tysiąc obrotów a potem delikatnie gaz? I co do 2,500 obr/min i 2-ka, tak? Tak się jęździ? Wszystkie Dedry/Delty objąda każde głowno jak Tico czy sej... no nie przesadzajcie."Jeremy McFee" pisze: Taaaa.... a motor się grzeje na potęgę przed semaforem, bo wentylator się nie wyrabia...
Kilka tygodni takiej jazdy i:
- sprzęgło na złom;
- przegrzany motor na złom;
- opony na szrot;
pomijając fakt, że zużycie paliwka wzrośnie spokojnie do 20 literków na 100
No, ale będziesz dumny, że nie dałeś się cieniasowi, co?
Pozdrawiam
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
"Michaelll" pisze:E... wg mnie przesada. To niby autem tak się rusza do zasprzęgla się jak ma tysiąc obrotów a potem delikatnie gaz? I co do 2,500 obr/min i 2-ka, tak? Tak się jęździ? Wszystkie Dedry/Delty objąda każde głowno jak Tico czy sej... no nie przesadzajcie."Jeremy McFee" pisze: Taaaa.... a motor się grzeje na potęgę przed semaforem, bo wentylator się nie wyrabia...
Kilka tygodni takiej jazdy i:
- sprzęgło na złom;
- przegrzany motor na złom;
- opony na szrot;
pomijając fakt, że zużycie paliwka wzrośnie spokojnie do 20 literków na 100
No, ale będziesz dumny, że nie dałeś się cieniasowi, co?
Pozdrawiam
Pew wie, co mówi...i teraz rozczaruję Cię - na skrzyżowaniu może i z CC powalczysz, ale takie Tico czy Matiz zje Cię w skarpetkach
Jak nie wierzysz, to sprawdź zanim kupisz - pojedź ze sprzedającym na krzyżówkę i spróbuj sił - już widzę, jak ci szczena opada
A co do ruszania - tak jak napisałem - spalić sprzęgło w turbo jest sprawą baaaardzo prostą
J. McFee
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
No właśnie! Sprzęgło, to bardzo delikatny element.
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
No to co do ku-wy nedzy? Alfa 164 3.0? Zarówno ta 12V jak i 24V... co sadzicie na ten temat? Skoro Dedra nie..."Jeremy McFee" pisze: A co do ruszania - tak jak napisałem - spalić sprzęgło w turbo jest sprawą baaaardzo prostą
Pozdrawiam
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
Niepisz tak wulgarnie! Bo admini i moderzy są wraźliwi na to"Michaelll" pisze:
No to co do ku-wy nedzy? Alfa 164 3.0? Zarówno ta 12V jak i 24V... co sadzicie na ten temat? Skoro Dedra nie...
Pozdrawiam
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
Sorry, ale poprostu myslalem ze bedzie bardziej rozowo Ze przeczytam np ze to zajefajnie trwaly silnik a jego twalosc mozna latwo zwiekszyc zapodajac chipa do 200 KM wtedy dozyje miliona bez wymiany oleju."aro" pisze:Niepisz tak wulgarnie! Bo admini i moderzy są wraźliwi na to"Michaelll" pisze:
No to co do ku-wy nedzy? Alfa 164 3.0? Zarówno ta 12V jak i 24V... co sadzicie na ten temat? Skoro Dedra nie...
Pozdrawiam
Zdravim
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
3.0, hehehe, Alfa, hehehe - no dobra, silnik jest rzeczywiście dobry, ale miliona nawet bez chipa nie dożyje, natomiast lubi wychlać (do 20 litrów, a może i więcej) - ale dla ciebie to rybka, nie?"Michaelll" pisze:Sorry, ale poprostu myslalem ze bedzie bardziej rozowo Ze przeczytam np ze to zajefajnie trwaly silnik a jego twalosc mozna latwo zwiekszyc zapodajac chipa do 200 KM wtedy dozyje miliona bez wymiany oleju."aro" pisze:Niepisz tak wulgarnie! Bo admini i moderzy są wraźliwi na to"Michaelll" pisze:
No to co do ku-wy nedzy? Alfa 164 3.0? Zarówno ta 12V jak i 24V... co sadzicie na ten temat? Skoro Dedra nie...
Pozdrawiam
Zdravim
Zresztą - co się będziesz rozdrabniał - jak szaleć, to szaleć - poszukaj od razu jakieś V8 - Camaro, Corvette, no może być i Mustang 5.0 - to ci nawet Alfa 3.0 na skrzyżowaniu nie podskoczy!
J. McFee
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
spokojnie ... silnik 3.0 to zupełnie co innego - ten o którym mówimy to dwulitrowe 8v z doczepioną turbiną i ma moc 125KM + 40 KM turbinka - a te 40 koni dostajesz od 2800 obrotów dopiero ... nie wiem - nie mówię że nie wyprzedzisz tico a nawet jak się bardzo zepniesz Uno 1.4 (mistrz skrzyżowania) ale będzie tak jak mówi Jeremy - wir w baku i przyspieszone zużycie silnika i turbiny - bawiłem się tak przez pierwszy rok ale wtedy po pierwsze benzyna kosztowała grubo poniżej 2 złotych a po drugie w końcu przekręciłem panewkę (sprzęgło bez problemu wytrzymało, rozwalił je dopiero później mój brat ucząc się jeździć )
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
No dobra, wracając od szczegółów technicznych, które Pepe wyłuszczył powyzej, do ogółu czyli Twojego początkowego pytania napisze tak: zrób jak uważasz, ale osobiście odradzałbym ci to auto."Michaelll" pisze:
Będę wykorzystywał to auto w dalekie trasy po Polsce; jestem skłonny dać kilka tyś. na naprawy żeby jeździło niezawodnie.
Potrzebuje samochodu do którego wsiądę, przejadę pół Polski, wieczorem wrócę i żeby za bardzo się nie martwić że coś nagle mi nawal na drodze; północ i jestem 300 km od domu na odludziu .
Rocznik 92, przebieg wg licznika 190.000km, w rzeczywistości raczej więcej;
Cena: prawie 6000
poprzednie auto: Escort 1.4 8v
Bo:
1. Z Twoich wypowiedzi nie wynika, bys lubil sie grzebac w aucie- wersja tańsza (lub wydawac sporo na mechaniorów- wersja droższa), by zapewnić autu niezawodność.
2. Opisywany przez Ciebie styl jazdy gwarantuje raczej krótszą zywotność niż dłuższą.
3. Nie znasz stanu auta- jest ono gdzieś na drugim końcu kraju. Byc może należało do pasjonata i jest "igła" choć prawdopodone wycieki oleju
(chyba że wszystko przepala) o tym nie swiadczą. Znajac jednak tradycyjny na naszym rynku stan kilkunastoletnich aut turbo (i to z przebiegiem ćwierć miliona km) nalezy domniemywac, ze jest średni.
4. Cena nie jest jakąś wielką okazją.
Podsumowując: odpowiedź na pytanie zadane w tytule posta brzmi TAK, odpowiedź na pytanie, czy auto o którym piszesz na pewno spełni potrzeby o których piszesz brzmi: prawdopodobnie nie.
BTW: uzupełnij profil o nazwę miejscowosci: jest to wymóg na tym forum. No i warto, bo łatwiej znajdziesz ewentualna "pomocna dłoń".
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
dokładnie ... powiem inaczej - jeśli będziesz miał szczęście to silnik jest OK, ale przy wychowywaniu Tico na skrzyżowaniach (i przede wszystkim Panzerwagenów) za rok zacznie Ci się sypać - ten 8v to nie jest sportowa jednostka tylko średniej mocy silnik z doczepioną turbinką i do sportowej jazdy na co dzień się nie nadaje (ale do bezpiecznej już tak,na wyższych biegach ma bardzo dobre przyspieszenia) - chyba że masz sporo pieniędzy na benzynę i remonty (jeśli masz to dlaczego bierzesz wóz za 6000?) - tak jak mówiłem wcześniej, z tego co piszesz to lepszy byłby dla Ciebie 16v turbo - ma wszystkie wady 8v turbo ale jest zdecydowanie mocniejszy"Nat" pisze:Podsumowując: odpowiedź na pytanie zadane w tytule posta brzmi TAK, odpowiedź na pytanie, czy auto o którym piszesz na pewno spełni potrzeby o których piszesz brzmi: prawdopodobnie nie.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
... i jeszcze droższy w serwisie i eksploatacji"pew" pisze:... 16v turbo - ma wszystkie wady 8v turbo ale jest zdecydowanie mocniejszy
J. McFee
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
turbiaki do 10 tys. zł
Hmm... i którego szrota wybierasz?
1. Chrysler - poniżej 100 tys przebiegu (hehehehe) - SUPEROFERTA taniej niż DEDRA!
2. Alfa 155 - też 100 tys. najechane (hehehehe) - JEST COOL!!!
3. Corrado - pewnie z mechaniczną sprężarką G60 (nie ma turbodziury) - wygląda ślicznie! (hehehehe-naprawdę!!!)
4. Alfa 164 - tylko 3900 (na pewno do negocjacji!!!) - jak widać stan BARDZO DOBRY!!!!
Ja bym brał Chryslera! Pomalujesz go trochę i lasencje wymiękną, nie mówiąc o tym, że żadne tam TICO nawet się nie odważy na sam widok
Hmm... i którego szrota wybierasz?
1. Chrysler - poniżej 100 tys przebiegu (hehehehe) - SUPEROFERTA taniej niż DEDRA!
2. Alfa 155 - też 100 tys. najechane (hehehehe) - JEST COOL!!!
3. Corrado - pewnie z mechaniczną sprężarką G60 (nie ma turbodziury) - wygląda ślicznie! (hehehehe-naprawdę!!!)
4. Alfa 164 - tylko 3900 (na pewno do negocjacji!!!) - jak widać stan BARDZO DOBRY!!!!
Ja bym brał Chryslera! Pomalujesz go trochę i lasencje wymiękną, nie mówiąc o tym, że żadne tam TICO nawet się nie odważy na sam widok
J. McFee
Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
Jeremy już bez jaj - facet miał pmysł, spytał się - zrobi jak zechce
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Re: Dedra 2,0 T - czy to może być niezawodne auto?
Hmm... a gdybym miał do wyboru Dedra Turbo a BMW 735i (nie automat) to co polecacie? Czy BMka też będzie miała problem ze startem spod świateł z Tico?"pew" pisze: dokładnie ... powiem inaczej - jeśli będziesz miał szczęście to silnik jest OK, ale przy wychowywaniu Tico na skrzyżowaniach (i przede wszystkim Panzerwagenów) za rok zacznie Ci się sypać - ten 8v to nie jest sportowa jednostka tylko średniej mocy silnik z doczepioną turbinką i do sportowej jazdy na co dzień się nie nadaje (ale do bezpiecznej już tak,na wyższych biegach ma bardzo dobre przyspieszenia) - chyba że masz sporo pieniędzy na benzynę i remonty (jeśli masz to dlaczego bierzesz wóz za 6000?) - tak jak mówiłem wcześniej, z tego co piszesz to lepszy byłby dla Ciebie 16v turbo - ma wszystkie wady 8v turbo ale jest zdecydowanie mocniejszy
Ogólnie to na początku chciałem kupić taką właśnie Bawarke... ale poniżej jakiś 10k to egzemplarze pozostawiały wiele do życzenia (zwłaszcza blacharsko); a Lalka wygląd ma jak sama nazwa na to wskazuje
Ale fura!
Serce aż mi szybciej wali (kawa nie potrzebna )
Pozdrawiam