Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Jak w temacie...
Zachęcony radą z forum AR postanowiłem pozbyć się regulacji wysokości fotela kierowcy. Wszystko po to aby fotel kierowcy znalazł się niżej niż fabrycznie.
Całość jest dość prosta wykonania - z jednym "ale" o którym za chwilę. Otóż fotel składa się z trzech poziomów:
1. szyny odpowiedzialne za przesuwanie fotela "przód-tył"
2. stelaż odpowiedzialny za przesuwanie fotela "góra-dół"
3. sam fotel.
Poszczególne elementy są ze sobą skręcone. Po rozkręceniu fotela na części pierwsze okazuje się, że można przykręcić szyny bezpośrednio do fotela. To rzeczywiście opuszcza go w dół o dobre 4-5 centymetrów. Zmienia to diametralnie pozycję za kółkiem. Wreszcie przestajemy siedzieć "jak na stołku". Jednym słowem bajka. Problemem za to jest to, że oryginalnie klamra pasa bezpieczeństwa jest przykręcona właśnie do stelaża odpowiedzialnego za regulacje wysokości. Po jego usunięciu nie mamy do czego przykręcić pasa. W fotelu pasażera rozwiązano to poprzez przyspawanie do fotela (bezpośrednio do fotela) uchwytu pasa. Orientuje się ktoś czy jest jakaś inna możliwość? Ktoś już w ogóle trenował temat w lancii czy jestem prekursorem?
Zachęcony radą z forum AR postanowiłem pozbyć się regulacji wysokości fotela kierowcy. Wszystko po to aby fotel kierowcy znalazł się niżej niż fabrycznie.
Całość jest dość prosta wykonania - z jednym "ale" o którym za chwilę. Otóż fotel składa się z trzech poziomów:
1. szyny odpowiedzialne za przesuwanie fotela "przód-tył"
2. stelaż odpowiedzialny za przesuwanie fotela "góra-dół"
3. sam fotel.
Poszczególne elementy są ze sobą skręcone. Po rozkręceniu fotela na części pierwsze okazuje się, że można przykręcić szyny bezpośrednio do fotela. To rzeczywiście opuszcza go w dół o dobre 4-5 centymetrów. Zmienia to diametralnie pozycję za kółkiem. Wreszcie przestajemy siedzieć "jak na stołku". Jednym słowem bajka. Problemem za to jest to, że oryginalnie klamra pasa bezpieczeństwa jest przykręcona właśnie do stelaża odpowiedzialnego za regulacje wysokości. Po jego usunięciu nie mamy do czego przykręcić pasa. W fotelu pasażera rozwiązano to poprzez przyspawanie do fotela (bezpośrednio do fotela) uchwytu pasa. Orientuje się ktoś czy jest jakaś inna możliwość? Ktoś już w ogóle trenował temat w lancii czy jestem prekursorem?
Re: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Przydałby się jakiś foto-tutorial Po zmianie foteli (wcześniej miałem bez regulacji wysokości) każdy kto wsiądzie za kierownice od razu mówi - yyyy a co tu tak wysoko się siedzi? Osobiście mi to jakoś strasznie nie przeszkadza ale zostawiłem stary fotel bez regulacji na składowisku gratów do delty.
Re: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Możesz mi zrobić zdjęcia jak spodu? Gdzie tam jest montowana klamra pasa? miałeś 3 czy 5D?GrimlocK pisze:Przydałby się jakiś foto-tutorial Po zmianie foteli (wcześniej miałem bez regulacji wysokości) każdy kto wsiądzie za kierownice od razu mówi - yyyy a co tu tak wysoko się siedzi? Osobiście mi to jakoś strasznie nie przeszkadza ale zostawiłem stary fotel bez regulacji na składowisku gratów do delty.
Postaram się jutro zrobić zdjęcia i to wszystko opisać - chociaż tak naprawdę każdy kto lubi majsterkowanie rozgryzie to sam gdy sobie weźmie fotel "na stół".
Re: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Oba fotele od wersji 5D. W sumie nie myślałem o modyfikacji wysokości fotela ale jak to jest na tyle proste, że nie zajmie zbyt wiele czasu to przy wyciąganiu fotela do prania pewnie się za to wezmę. Mógłbym zrobić zdjęcie starego fotela ale to za kilka dni - moje mini złomowisko mam oddalone pare km od domu
Re: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
Jak będziesz miał fotel na stole to idzie szybko. Najpierw musisz odkręcić plastiki. Pokrętła są "na wcisk". Następnie plastiki na łączeniu oparcia i siedziska są "na wcisk" - zalecam wyczucie. Plastik wokół siedziska jest na śrubkach. Wtedy odsłoni Ci się wszystko. regulacja wysokości jest przykręcona do fotela czterema śrubami "13" . Szyny są przykręcone do regulacji wysokości za pomocą 4 śrub TORX "30" o ile mnie pamięć nie myli, aby zobaczyć wszystkie cztery musisz najpierw wysunąć szyny maksymalnie w przód a później maksymalnie w tył.GrimlocK pisze:Oba fotele od wersji 5D. W sumie nie myślałem o modyfikacji wysokości fotela ale jak to jest na tyle proste, że nie zajmie zbyt wiele czasu to przy wyciąganiu fotela do prania pewnie się za to wezmę. Mógłbym zrobić zdjęcie starego fotela ale to za kilka dni - moje mini złomowisko mam oddalone pare km od domu
Tak jest przynajmniej w 3D.
Postaram się jutro zrobić zdjęcia.
Odp: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
To po kolei, na bieżąco że tak powiem. Zakładam że fotele z auta każdy sobie wykręci sam.
W pierwszej kolejności musimy się pozbyć plastików które otaczają dół fotela. Zaczynamy od pokrętła służącego do regulacji oparcia. Zaślepka jest "na wcisk".
Następnie pokrętło, ono też jest wciskane.
Później plastik. Uwaga, te trzy "kropki" to kółki rozporowe które go mocują. Dają się wypchnąć śrubokrętem "od spodu" gdy damy oparcie max do przodu, jak przy składaniu fotela gdy ktoś wsiada.
Następnie dolny plastik. Siedzi na 4 śrubkach. Jedna jest od spodu, w przodzie. Widać ją gdy fotel stoi "na głowie". Pozostałe 3 są z boku.
Drugą stronę rozbieramy analogicznie.
Uwaga, nie ruszamy wajchy do regulacji wysokości, to zbędne.
Gdy już pozbędziemy się osłon pora zabrać się za właściwą część.
Fotel składa się z trzech części:
1. Szyn do przesuwania
2. Regulacji wysokości
3. Fotel
W pierwszej kolejności trzeba odkręcić szyny. To i śruby TORX. Widać je gdy przesuniemy szyny maksymalnie do przodu i do tyłu:
Ok, szyny mamy obok.
Regulacja wysokości to kolejne cztery śruby. Potrzebny będzie klucz 13. Śruby widać po bokach fotela, tuż pod siedziskiem.
Dobra, regulacja wysokości ląduje obok.
"Goły" fotel:
Ważna sprawa, klamra pasa jest przykręcona do regulacji wysokości.
Do tego punktu wrócimy
Teraz trzeba przykręcić szyny bezpośrednio do fotela. Ja do tego użyłem psuć TORX którym były przykręcone szyny.
Wszystko fajnie, ale co z pasem?
Postanowiłem zobaczyć jak to jest po stronie pasażera. I to co ujrzałem:
Pas jest przykręcony do kawałka blachy która jest przyspawana bezpośrednio do fotela.
Dlatego też zamierzam odciąć od regulacji wysokości tą część do której jest przykręcony pas i przyspawać do fotela. Czekam właśnie na kolegę który ma spawarkę.
Uwaga, żeby zamontować później fotel w samochodzie trzeba całkiem zdjąć plastikowe osłony z dołu lub je odpowiednio podciąć.
"... I guess it's just the way I'm wired."
W pierwszej kolejności musimy się pozbyć plastików które otaczają dół fotela. Zaczynamy od pokrętła służącego do regulacji oparcia. Zaślepka jest "na wcisk".
Następnie pokrętło, ono też jest wciskane.
Później plastik. Uwaga, te trzy "kropki" to kółki rozporowe które go mocują. Dają się wypchnąć śrubokrętem "od spodu" gdy damy oparcie max do przodu, jak przy składaniu fotela gdy ktoś wsiada.
Następnie dolny plastik. Siedzi na 4 śrubkach. Jedna jest od spodu, w przodzie. Widać ją gdy fotel stoi "na głowie". Pozostałe 3 są z boku.
Drugą stronę rozbieramy analogicznie.
Uwaga, nie ruszamy wajchy do regulacji wysokości, to zbędne.
Gdy już pozbędziemy się osłon pora zabrać się za właściwą część.
Fotel składa się z trzech części:
1. Szyn do przesuwania
2. Regulacji wysokości
3. Fotel
W pierwszej kolejności trzeba odkręcić szyny. To i śruby TORX. Widać je gdy przesuniemy szyny maksymalnie do przodu i do tyłu:
Ok, szyny mamy obok.
Regulacja wysokości to kolejne cztery śruby. Potrzebny będzie klucz 13. Śruby widać po bokach fotela, tuż pod siedziskiem.
Dobra, regulacja wysokości ląduje obok.
"Goły" fotel:
Ważna sprawa, klamra pasa jest przykręcona do regulacji wysokości.
Do tego punktu wrócimy
Teraz trzeba przykręcić szyny bezpośrednio do fotela. Ja do tego użyłem psuć TORX którym były przykręcone szyny.
Wszystko fajnie, ale co z pasem?
Postanowiłem zobaczyć jak to jest po stronie pasażera. I to co ujrzałem:
Pas jest przykręcony do kawałka blachy która jest przyspawana bezpośrednio do fotela.
Dlatego też zamierzam odciąć od regulacji wysokości tą część do której jest przykręcony pas i przyspawać do fotela. Czekam właśnie na kolegę który ma spawarkę.
Uwaga, żeby zamontować później fotel w samochodzie trzeba całkiem zdjąć plastikowe osłony z dołu lub je odpowiednio podciąć.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta II - demontaż regulacji wysokości fotela kierowcy
i ***. po zamontowaniu uchwytu na klamrę pasa nie ma dość miejsca aby przykręcić prawą tylną śrubę mocującą fotel do budy. Poza tym problemów brak.