Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
Proszę o opinię użytkowników, zdaje ten wynalazek egzamin?? Bo znajomek podsunął mi to pod nos jako tanią alternatywę dla szpery i chciałbym zaadaptować to do AR155.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 13:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Visco - jak to działa??
Działa, jeździ się zupełnie inaczej niż ze zwykłą skrzynią, dla mnie lepiej i po kilku razach jak dostaniesz kierownicą po łapach zawsze trzymasz 2 ręce na kierownicy. Należy jednak pamiętać, że ta skrzynia w większości inne, dłuższe przełożenia niż zwykłe z N/A.
Re: Visco - jak to działa??
Zastanawiam się czy nie da rady tego ożenić ze skrzynią 155, jak myślisz??
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Visco - jak to działa??
Tak da się. Niektóre silniki z tą skrzynią np. Delta turbo, Fiat Coupe 16vt mają sprzęgło "wyciągane" nie "wciskane". Zostaje zmiana sprzęgła lub przełożenie ze starej skrzyni wajchy od łożyska oporowego. Na dniach będę właśnie coś takiego robił, bo skrzynia leży nie używana więc będzie w aucie jeździć z silnikiem 2,0 8v.
Re: Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
A możesz zrobić fotki i opisać to?? Ja właśnie będę wkładał silnik 2.0 TS 8V w miejsce 1.8 i może przy okazji bym Visco dołożył. I pytanie, dlaczego trzeba sprzęgło wymieniać?? Na zdjęciu wygląda to tak jakby to Visco było na półosi. Wytłumacz mi to jeśli możesz
Odp: Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
Viscodrive fabrycznie występuje tylko w skrzynkach montowanych do turbo. Wszystkie te skrzynie różnią się od tych z silników N/A właśnie rodzajem sterowania sprzęgłem, przełożeniami i odbudową. Z tego co wiem Visco nie daje się zaadaptować do obudowy skrzyni z N/A. Ręki sobie za to jednak nie dam uciąć.
Co do działania samego mechanizmu to trzeba sobie zdawać sprawę, że to szpera wiskotyczna a nie cierna. To po pierwsze. Jak się jej nie użytkuje z głową to można ją zabić. To po drugie. Moim zdaniem warto ją mieć - ale i bez niej można dobrze żyć i szybko jeździć
"... I guess it's just the way I'm wired."
Co do działania samego mechanizmu to trzeba sobie zdawać sprawę, że to szpera wiskotyczna a nie cierna. To po pierwsze. Jak się jej nie użytkuje z głową to można ją zabić. To po drugie. Moim zdaniem warto ją mieć - ale i bez niej można dobrze żyć i szybko jeździć
"... I guess it's just the way I'm wired."
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
Wymieniamy całą skrzynię, nie dokładamy visko. Sprzęgło można zmienić, ale nie trzeba. Jeśli je zmienimy to nic innego nie przerabiamy. Sprzęgło różni się budową, w n/a jest słoneczko jest wciskane w turbo jest wyciągane przez łożysko oporowe. Można też z jednej skrzyni wyciągnąć element dzięki któremu porusza się łożysko i założyć do drugiej. Zdjęć nie mam, skrzynie mam jeszcze głęboko schowane na kupce. Oprócz skrzyni potrzebna jest długa półoś tzn jej kawałek do bloku.
Re: Delta II/Dedra - Visco - jak to działa?
W takim razie dam sobie siana w tym aucie, aż tyle nie chce mi się dłubać, myślałem że to prosta robótka.