Themie 8.32 - silnik i wydech

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: Cromik » 27 lis 2012, 22:42

Przepraszam bardzo ale porównywanie tu 8.32 do hondy to już jest w ogóle jakaś pomylka :lol: Wtedy auta byly robione inaczej. Teraz jest ekonomiczne i ekologiczne, kiedyś się robilo żeby palilo i dobrze jechalo.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: Tofik » 27 lis 2012, 23:09

Cromik, weź prosze przeczytaj sobie pare razy mojego ostatniego posta, moze wtedy zrozumiesz o co w nim chodzi, a jak dalej nie bedziesz rozumiał to poproś kogoś bardziej kumatego zeby Ci przeczytał i wytłumaczył.
To sa tylko litery, układaja się w wyrazy a wyrazy w zdania, trzeba to czytac po kolei zeby mialo sens a nie wyrywać z kontekstu po słowie i składać z tego farmazony typu "porównywanie 8.32 do Hondy"

a i jeszcze jedno. Dawid, zebyśmy się nie zrozumieli źle, ja mówiąc że silnik jest nie w te strone wstawiony mialem na myśli że aż sie prosi zeby takie fajne V8 posadzić wzdłuż i dać napęd po chrześcijańsku :) Wiem, ze wiazało by się to z kosztownymi zmianami konstrukcji napedu zupelnie nielogicznymi biorąc pod uwagę niewielką liczbę 8.32 jaka opusciła fabrykę, więc to moje "stwierdzenie" miało tylko i wyłącznie charakter " żalu" że taki wytwor nie powstal.
Swoją drogą tu przyznam Ci rację że ustawienie silnika wzdłużnie i zostawienie napedu na przód moglo by być kłopotliwe, zważywszy że cały zespół musiał by byc przesnięty maksymalnie do przodu zeby wyjscia półosi ze skrzyni byy mniej więcej w lini przednich kółek :) o tego naped przedni zabiera miejsce, cięzej upchnąc wydech itd. itd.
W tym wypadku tak jak mówisz nie ma to sensu tak jak i miejsca pod maską :)
Nie mniej jednak ja miałem na myśli zastosowanie napędu klasycznego a wtedy i łatwiej o mejsc pod maską :)
Pozdro

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: solarzmr » 28 lis 2012, 0:17

Tu na rysunku widać jak wygląda, przynajmniej częściowo kolektor wydechowy w 8.32.
Skoro Ferrari firmowało ten silnik, to raczej nie zgodziliby się na to żeby wpakować jakiś badziewny, czy słabo policzony kolektor wydechowy lub dolotowy ;)
832wydech.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dawidson

Odp: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: dawidson » 28 lis 2012, 0:43

uploadfromtaptalk1354059833462.jpg
"... I guess it's just the way I'm wired."
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: Cromik » 28 lis 2012, 8:25

Tofik pisze:Cromik, weź prosze przeczytaj sobie pare razy mojego ostatniego posta, moze wtedy zrozumiesz o co w nim chodzi, a jak dalej nie bedziesz rozumiał to poproś kogoś bardziej kumatego zeby Ci przeczytał i wytłumaczył.
To sa tylko litery, układaja się w wyrazy a wyrazy w zdania, trzeba to czytac po kolei zeby mialo sens a nie wyrywać z kontekstu po słowie i składać z tego farmazony typu "porównywanie 8.32 do Hondy"
Pozdro
Czytać umiem ze zrozumieniem w przeciwieństwioe do Ciebie. Śmieje się z tego że mówisz tu o Hondzie, którą można modyfikować w kazdym detalu. Był to przenośnia, pewnie coś Tobie nieznanego. Najpierw sobie sprawdź co jest w tym 8.32 potem mów co można dalej modyfikować.
To zdjęcie gratów 8.32 nawet wiem kogo :D
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

dawidson

Odp: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: dawidson » 28 lis 2012, 8:35

Cromik pisze: To zdjęcie gratów 8.32 nawet wiem kogo :D
Kogo? ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: Cromik » 28 lis 2012, 8:44

Alberto ;) srebrne 8.32
Lancia Thema Club Italia
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

dawidson

Odp: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: dawidson » 28 lis 2012, 9:08

Cromik pisze:Alberto ;) srebrne 8.32
Lancia Thema Club Italia
Celny strzał ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Lancia Thema 8.32 Ferrari - oldtimer999

Post autor: Tofik » 28 lis 2012, 9:45

Cromik, mógłbym podać za przykład Honde, Forda, Opla, Audi, Moskvicza a Ty byś nadal twierdził że porównuje je do Themy.
ja mówie o procesach produkcyjno/ekonomicznych podczas projektowania aut w koncernach a Ty że porównuje Honde do Lancii.
Weź się ogarnij.

No i patrząc na te zdjęcie kolektorów od 8.32, potwierdziły się moje przypuszczenia że są to normalne budżetowe żeliwiaki - najtańsze i najprostrze w produkcji.
Śmiało mogę przypuszcze że jeśli ten silnik był montowany w jakimś Ferrari to miał kolektory rurowe równoległościowe takie jak na tym rysunku silnika 8.32
Ostatnio zmieniony 28 lis 2012, 11:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Lancii!

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Silnik i wydech w Themie 8.32

Post autor: Cromik » 28 lis 2012, 10:13

Tofiku, nie denerwuj się. Ja poprostu nie cierpie hondy. Uważam te auta w 90% za przereklamowane badziewia, które powinny służyć do przemieszczania się z punktu A do punktu B.

Gdybyś porównał do Forda, czy Audi, to co innego ;)

Poza tym wg mnie kolektor wydechowy w 8.32 jest rurowy, a to srebrne co widzisz na zdjęciu jest osłoną aluminiową, a nie odlewem żeliwnym ;)

Obrazek
Wg mnie w Lanci w tamtych latach nie istniało pojęcie "niskobudżetowego produktu, czy tam ekonomicznego" W Fiacie tak, ale w Lanci nie.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Silnik i wydech w Themie 8.32

Post autor: mac1us » 28 lis 2012, 10:39

Tofik, dobierz się do wydechu w jakimkolwiek bmw i zobaczy czy będzie przyrost? Lancia w silniku 2,0 16v też robiła rurowy kolektor, w v8 też. Może Thema 8.32 nie jest najszybsza, najlepiej prowadząca się w klasie, ale jest klasą samą w sobie. Fakt ten potwierdzają ceny aut, za cenę themy niby kupisz inne "lepsze" auto, ale kupowali i kupują to auto ludzie, którzy wiedzą co chcą. Ty wolisz honde, czy coś innego inny lubi theme.

Co do porównani e36 ti 2,5 litra z Deltą turbo to trochę się nie zgodzę, bo mimo wszystko, ale bmw technologicznie przerosło Lancię i to przed 93 rokiem czyli początkiem Delty. BMW e36 zaczęto produkować w 90 roku, gdzie Lancia miała dalej delte 1, kilka lat później wprowadzono silnik 2,5 litra 170 koni. W roku 94 już m52b28 czyli 2,8 litra 193 konie gdzie spokojnie dawała radę dogonić czy wyprzedzić Lancię na prostej i zakrętach.

Prawda jest taka, że są znacznie lepsze auto od każdej Lancii, w każdym segmencie, ale od zawsze były to auto dla ludzi innych, zdecydowanych posiadać coś innego, spotykanego rzadziej.

dawidson

Re: Silnik i wydech w Themie 8.32

Post autor: dawidson » 28 lis 2012, 15:27

Cromik pisze: Wg mnie w Lanci w tamtych latach nie istniało pojęcie "niskobudżetowego produktu, czy tam ekonomicznego" W Fiacie tak, ale w Lanci nie.
Problem w tym, że wtedy Lancia to już był Fiat. Owszem, polany lukrem, podany na ładniejszym talerzu i przez ładniejszą kelnerkę ale to był już Fiat. Cena jaką wtedy zapłaciła Lancia za przetrwanie była unifikacja z innymi samochodami koncernu. A to wymusiło oszczędności przy projektowaniu. Czasy gdy budowano dla pojedynczego modelu silnik tylko dlatego żeby nie podnosić linii maski o kilka cm minęły.

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Themie 8.32 - silnik i wydech

Post autor: Tofik » 28 lis 2012, 16:13

Cromik, ja się nie spinam :) nie kazdy musi lubić honde, dla mnie osobiście jest zupełnie obojętna chodż do modzenia jest zupełnie genialna :) moje motoryzacyjne serce nie jest napewno na tamtym kontynencie ani też na europejskim :D
Na tym zdjęciu lepiej widac ten kolektor i faktycznie może tak być jak mówisz, na tamtym zdjęciu zlało się wszystko w jedno, do tego padające światło dało złudzenie zeliwnego kolektora. spox

mac1us to ze 8.32 jest klasą samą w sobie napisałem w pierwszysm swim poscie w tym temacie i zdania nie zmieniłem.
Nie przypominam sobie natomiast zebym gdziekolwiek porównał e36 do Delty T

Dawid - sama prawda :)

dawidson

Odp: Themie 8.32 - silnik i wydech

Post autor: dawidson » 28 lis 2012, 16:15

Tofik pisze:Cromik, ja się nie spinam :) nie kazdy musi lubić honde, dla mnie osobiście jest zupełnie obojętna chodż do modzenia jest zupełnie genialna :) moje motoryzacyjne serce nie jest napewno na tamtym kontynencie ani też na europejskim :D
Na tym zdjęciu lepiej widac ten kolektor i faktycznie może tak być jak mówisz, na tamtym zdjęciu zlało się wszystko w jedno, do tego padające światło dało złudzenie zeliwnego kolektora. spox

mac1us to ze 8.32 jest klasą samą w sobie napisałem w pierwszysm swim poscie w tym temacie i zdania nie zmieniłem.
Nie przypominam sobie natomiast zebym gdziekolwiek porównał e36 do Delty T

Dawid - sama prawda :)
E36 i Delta to moje porównanie - a dokładniej tłumaczenie ;)
Wisi na forum i na moim blogu.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Themie 8.32 - silnik i wydech

Post autor: Tofik » 28 lis 2012, 17:43

a to się niedogrzebałem jeszcze do tego, dlatego myślałem że to do mnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”