Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jest?
Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jest?
Witam,
Takie pytanie: co jest w bagażniku z tyłu?
1) przekaźniki foteli (sterowania i grzania)
2) otwieranie klapy
3) grzanie tylnej szyby
4) przekaźniki szyb (ale wszystkich? czy tylko przód/tył?)
...
Coś jeszcze?
(nie mam serwotronika)
Staram się obadać temat czy tam są jakieś połączenia stałego zasilania dużym prądem?
-szyby wiadomo - tylko w trakcie używania, w zasadzie przez kilka sekund.
-fotele -j.w.
O co chodzi:
Chodzi o to że chce tam podłączyć wzmacniacz który potrafi w sumie szarpnąć ze 200W z instalacji (4x 50W RMS przy 0,03) - ale wiadomo - mało kiedy (jeżeli kiedykolwiek) będzie wysterowany nawet na 3/4 mocy, a zasilany ma być sub (160W mostek) + tylne głośniki (2x50W).
Teoretycznie maxa mam na jakieś 260W= 20A poboru max.
na kablu 6mm2 w R19 nic się nie działo (w sensie kabel miał ze 2 metry - ale się nie grzał itp itd) - 6mm2 to taki kabel trochę może cieńszy od ołówka (?)
Oczywiście bezpiecznik dodatkowy itp - w każdym razie da radę czy istnieje poważne ryzyko spalenia się na skwarę?
Takie pytanie: co jest w bagażniku z tyłu?
1) przekaźniki foteli (sterowania i grzania)
2) otwieranie klapy
3) grzanie tylnej szyby
4) przekaźniki szyb (ale wszystkich? czy tylko przód/tył?)
...
Coś jeszcze?
(nie mam serwotronika)
Staram się obadać temat czy tam są jakieś połączenia stałego zasilania dużym prądem?
-szyby wiadomo - tylko w trakcie używania, w zasadzie przez kilka sekund.
-fotele -j.w.
O co chodzi:
Chodzi o to że chce tam podłączyć wzmacniacz który potrafi w sumie szarpnąć ze 200W z instalacji (4x 50W RMS przy 0,03) - ale wiadomo - mało kiedy (jeżeli kiedykolwiek) będzie wysterowany nawet na 3/4 mocy, a zasilany ma być sub (160W mostek) + tylne głośniki (2x50W).
Teoretycznie maxa mam na jakieś 260W= 20A poboru max.
na kablu 6mm2 w R19 nic się nie działo (w sensie kabel miał ze 2 metry - ale się nie grzał itp itd) - 6mm2 to taki kabel trochę może cieńszy od ołówka (?)
Oczywiście bezpiecznik dodatkowy itp - w każdym razie da radę czy istnieje poważne ryzyko spalenia się na skwarę?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku -co tam jest
Tam chyba jest jeden gruby kabel ze stałym napięciem który doprowadza je do przekaźników od w/w rzeczy. Dość gruby jest więc myśle że nic by się nie stało jakbyś się pod niego podpiął. Ja tam mam podłączoną lodówke i transformator na 230v i nic sie nie dzieje, kable zimne.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku -co tam jest
O ile pamiętam, to przekaźniki szyb przednich są z przodu, a tylnych z tyłu - ktoś płakał, że przy robieniu autodomykania szyb trzeba kable ciągać przez cały samochód.
@annubis17 - poproszę o dokładne info na temat tej lodówki, jaka to i jak podpięta. Instalacja 230V również, może być na priv albo link do tematu jeśli robiłeś.
@annubis17 - poproszę o dokładne info na temat tej lodówki, jaka to i jak podpięta. Instalacja 230V również, może być na priv albo link do tematu jeśli robiłeś.
Drop a gear and disappear!
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku -co tam jest
Dokładnie, przekaźniki przednich z przodu, tylnych z tyłu.Borek pisze:O ile pamiętam, to przekaźniki szyb przednich są z przodu, a tylnych z tyłu - ktoś płakał, że przy robieniu autodomykania szyb trzeba kable ciągać przez cały samochód.
@annubis17 - poproszę o dokładne info na temat tej lodówki, jaka to i jak podpięta. Instalacja 230V również, może być na priv albo link do tematu jeśli robiłeś.
Lodówka to taka zwykła samochodowa na 12V, podłączona kabelkami do tego głównego kabla przy przekaźnikach. Instalacja 230V zrobiona przez podłaczenie samochodowej przetwornicy prądu również do tych kabli, tylko żeby było latwiej zrobiłem sobie tam gniazdko zapalniczki i do niego podpięłem tą przetwornice. Żadnej filozofii nie ma, plus pod najgrubszy kabel, a masa np. do karoserii. Napięcie jest tam stałe.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
No to git. W sumie max pobor to te 20A ale pamietam w r19 jak mi sie radio zblokowalo na podglasnianiu i poszlo do konca skali- To zanim wywalilo zalozony przeznie bezbiecznim na zasilaniu(15A) to sie taki kociol zrobil w aucie ze myslalem ze magnesami z glosnikow dostane:)
A ta przetwornica na 230 to ile ma mocy?
A ta przetwornica na 230 to ile ma mocy?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Moja teoretycznie da moc stałą do 200W. Telewizor 160 watowy chodził bez problemu.Michor pisze:No to git. W sumie max pobor to te 20A ale pamietam w r19 jak mi sie radio zblokowalo na podglasnianiu i poszlo do konca skali- To zanim wywalilo zalozony przeznie bezbiecznim na zasilaniu(15A) to sie taki kociol zrobil w aucie ze myslalem ze magnesami z glosnikow dostane:)
A ta przetwornica na 230 to ile ma mocy?
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Ale 200W na 230v?
czyliiiii niecały amper. + sprawność przetwornicy (grube założenie) na poziomie 50% - niech będzie 2A czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej..
czyliiiii niecały amper. + sprawność przetwornicy (grube założenie) na poziomie 50% - niech będzie 2A czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej..
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
No wiesz, przetwornice na jakieś 2000W to koszt dużo większy, a piekarnika w aucie nie potrzebuje podłączać.Michor pisze:Ale 200W na 230v?
czyliiiii niecały amper. + sprawność przetwornicy (grube założenie) na poziomie 50% - niech będzie 2A czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej..
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Nie?
Ja to zawsze wożę z agregatem w sumie (Bo nie myślałem o przetwornicy).
Tak to zawsze mogę się zatrzymać i coś sobie upichcić po drodze bo nie lubię hotdogów na stacjach:(
Ja to zawsze wożę z agregatem w sumie (Bo nie myślałem o przetwornicy).
Tak to zawsze mogę się zatrzymać i coś sobie upichcić po drodze bo nie lubię hotdogów na stacjach:(
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Coś u Ciebie kiepsko z rachunkamiMichor pisze:Ale 200W na 230v?
czyliiiii niecały amper. + sprawność przetwornicy (grube założenie) na poziomie 50% - niech będzie 2A czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej..
Może ta przetwornica to perpetuum mobile
KAPPA TDS & JTD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Dokładnievolf pisze:Coś u Ciebie kiepsko z rachunkamiMichor pisze:Ale 200W na 230v?
czyliiiii niecały amper. + sprawność przetwornicy (grube założenie) na poziomie 50% - niech będzie 2A czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej..
Może ta przetwornica to perpetuum mobile
200W przy 240V to niecały 1 A, ale by te 200W wypluć po wtórnej, należy je pobrać po pierwotnej, a tam mamy 12V.
To na czysto daje juz 16A po stronie pierwotnej. A gdzie tu jeszcze doliczyć sprawność chińskiej przetwornicy na poziomie 60% ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Toż przecież napisał:
Według mnie wystarcza na ten amper po stronie wtórnej przetwornicy o sprawności poniżej 40%.czyli w porywach 50W z instalacji samochodowej.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - przekaźniki, złącza itp w bagażniku - co tam jes
Oj no dobra:)
poszedłem po Amperach nie watach:P
Już się doedukowałem czyli
300W/12v = 25A z instalacji /współczynnik sprawności przetwornicy- przy 90% wychodzi jakieś 27,7.
(przypadek telewizora)
160W/12v= 13 i 1/3 A / 90% to nam daje prawie 15A.
Mnie tam wystarczy
poszedłem po Amperach nie watach:P
Już się doedukowałem czyli
300W/12v = 25A z instalacji /współczynnik sprawności przetwornicy- przy 90% wychodzi jakieś 27,7.
(przypadek telewizora)
160W/12v= 13 i 1/3 A / 90% to nam daje prawie 15A.
Mnie tam wystarczy
BMW E39 Touring - 4,4 V8