Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Podczas jazdy nasilajacy sie szum toczenia z kol tylnych. Opony takie same z przodu jak i z tylu - wiec nie sa przyczyna. Rownoczesne zuzycie OBU LOZYSK kol - czy to mozliwe? Inne przyczyny?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 9:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Re: Halas toczenia kol tylnych
Napisalem ze opony są takie same z przodu jak z tylu. Znaczy, ze opony zalozone na koła tylne ulegają wyząbkowaniu a na osi napędowej czyli nie przedniej nie ulegają? W jaki sposób oś napędowa zabezpiecza przed wyząbkowaniem? Czy większe siły działąjące na przednią oś powodują, ze opony na przednich kołach nie ulegają wyząbkowaniu?
Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Bartku777 piszesz koszmarnie niegramatycznie... Jeżeli na jednej osi ząbkuje Tobie opony to czas sprawdzić stan amortyzatorów, łożysk i zawieszenia...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Jak wyżej,zużyte elementy zawieszenia mogą mieć wpływ na ząbkowanie opon.
Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych
jeśli odrzucisz wpływ opon, to zostaje przyjrzeć sie zawieszeniu. Łącznik czy wahacze nawet w przypadku zużycia w granicach rozsądku nie powinny przenosić drgań na bude. Ale wywalone poduszki tylnych amorów jak najbardziej.
Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Zgadzam się z tą wypowiedzią.szarkiz pisze: Łącznik czy wahacze nawet w przypadku zużycia w granicach rozsądku nie powinny przenosić drgań na bude. Ale wywalone poduszki tylnych amorów jak najbardziej.
Miałem u siebie wylany lewy amortyzator tylny, podczas jazdy było słychać, jakby była wyząbkowana opona, albo rozwalone łożysko (nawet kupiłem używaną piastę z łożyskiem dla sprawdzenia), po wymianie amortyzatora- cisza. Dlatego jak najbardziej winne mogą być (choć nie muszą) poduszki amortyzatora, lub sam amortyzator.
Warto sprawdzić też, czy są dobrze wyważone opony, oraz czy opony są dobrze założone (w właściwym kierunku)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 8:44
- Imię: Igor
- Lokalizacja: Cz-wa
Re: Halas toczenia kol tylnych
Na wyząbkowanie opon nie ma wpływu to, na którą oś zakładasz koło, lecz niewłaściwe ciśnienie powietrza w kole.bartek777 pisze:Napisalem ze opony są takie same z przodu jak z tylu. Znaczy, ze opony zalozone na koła tylne ulegają wyząbkowaniu a na osi napędowej czyli nie przedniej nie ulegają? W jaki sposób oś napędowa zabezpiecza przed wyząbkowaniem? Czy większe siły działąjące na przednią oś powodują, ze opony na przednich kołach nie ulegają wyząbkowaniu?
Obecnie: Lybra 1,9JTD 2002; Phedra 2,0HDI 2003
Wcześniej: Lybra 2,4JTD 2002; Lybra 2,4JTD 2003; Thesis 2,4JTD 2003; Lybra 2,4JTD 2002;
Wcześniej: Lybra 2,4JTD 2002; Lybra 2,4JTD 2003; Thesis 2,4JTD 2003; Lybra 2,4JTD 2002;
Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych
Z napewno tylne zaciski całkiem puszczają? Niestety to dolegliwość starych aluminiowych zacisków. Czy w auto stając ze swobodnego toczenia staje niewyczuwalnie, czy "przytupem" (mam na mysli wyczuwalne zatrzymanie?). Stacza się niewidocznych pochyłości, czy zawsze pewnie stoi?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km