Kappa - hałas toczenia kół tylnych

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: bartek777 » 08 wrz 2012, 6:44

Podczas jazdy nasilajacy sie szum toczenia z kol tylnych. Opony takie same z przodu jak i z tylu - wiec nie sa przyczyna. Rownoczesne zuzycie OBU LOZYSK kol - czy to mozliwe? Inne przyczyny?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 9:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Alan

Re: Halas toczenia kol tylnych

Post autor: Alan » 08 wrz 2012, 7:57

Wyząbkowane opony tak np.

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Re: Halas toczenia kol tylnych

Post autor: bartek777 » 08 wrz 2012, 8:05

Napisalem ze opony są takie same z przodu jak z tylu. Znaczy, ze opony zalozone na koła tylne ulegają wyząbkowaniu a na osi napędowej czyli nie przedniej nie ulegają? W jaki sposób oś napędowa zabezpiecza przed wyząbkowaniem? Czy większe siły działąjące na przednią oś powodują, ze opony na przednich kołach nie ulegają wyząbkowaniu?

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: fotisk » 09 wrz 2012, 23:35

Bartku777 piszesz koszmarnie niegramatycznie... Jeżeli na jednej osi ząbkuje Tobie opony to czas sprawdzić stan amortyzatorów, łożysk i zawieszenia...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Alan

Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: Alan » 09 wrz 2012, 23:38

Jak wyżej,zużyte elementy zawieszenia mogą mieć wpływ na ząbkowanie opon.

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: szarkiz » 10 wrz 2012, 7:16

jeśli odrzucisz wpływ opon, to zostaje przyjrzeć sie zawieszeniu. Łącznik czy wahacze nawet w przypadku zużycia w granicach rozsądku nie powinny przenosić drgań na bude. Ale wywalone poduszki tylnych amorów jak najbardziej.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: Polej » 10 wrz 2012, 8:36

szarkiz pisze: Łącznik czy wahacze nawet w przypadku zużycia w granicach rozsądku nie powinny przenosić drgań na bude. Ale wywalone poduszki tylnych amorów jak najbardziej.
Zgadzam się z tą wypowiedzią.
Miałem u siebie wylany lewy amortyzator tylny, podczas jazdy było słychać, jakby była wyząbkowana opona, albo rozwalone łożysko (nawet kupiłem używaną piastę z łożyskiem dla sprawdzenia), po wymianie amortyzatora- cisza. Dlatego jak najbardziej winne mogą być (choć nie muszą) poduszki amortyzatora, lub sam amortyzator.
Warto sprawdzić też, czy są dobrze wyważone opony, oraz czy opony są dobrze założone (w właściwym kierunku)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

grisciuk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 07 wrz 2012, 8:44
Imię: Igor
Lokalizacja: Cz-wa

Re: Halas toczenia kol tylnych

Post autor: grisciuk » 10 wrz 2012, 10:40

bartek777 pisze:Napisalem ze opony są takie same z przodu jak z tylu. Znaczy, ze opony zalozone na koła tylne ulegają wyząbkowaniu a na osi napędowej czyli nie przedniej nie ulegają? W jaki sposób oś napędowa zabezpiecza przed wyząbkowaniem? Czy większe siły działąjące na przednią oś powodują, ze opony na przednich kołach nie ulegają wyząbkowaniu?
Na wyząbkowanie opon nie ma wpływu to, na którą oś zakładasz koło, lecz niewłaściwe ciśnienie powietrza w kole.
Obecnie: Lybra 1,9JTD 2002; Phedra 2,0HDI 2003
Wcześniej: Lybra 2,4JTD 2002; Lybra 2,4JTD 2003; Thesis 2,4JTD 2003; Lybra 2,4JTD 2002;

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - hałas toczenia kół tylnych

Post autor: jc406 » 01 lis 2012, 14:35

Z napewno tylne zaciski całkiem puszczają? Niestety to dolegliwość starych aluminiowych zacisków. Czy w auto stając ze swobodnego toczenia staje niewyczuwalnie, czy "przytupem" (mam na mysli wyczuwalne zatrzymanie?). Stacza się niewidocznych pochyłości, czy zawsze pewnie stoi?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”