Kappa - wahacz tylny

Anonymous

Kappa - wahacz tylny

Post autor: Anonymous » 11 maja 2006, 10:47

Jak wygląda sprawa tylnych wachaczy w kappie rocznik 1997. chodzi mi o to, czy idzie dostac obydwie tulejki (w sklepie powiedzieli że tylką jedną , więc trzeba cały wachacz wymienic koszt 300 zł/szt.). W alfie 164 wachacz jest podobny i obydwie występują, więc może podejdzie od innego auta lub ktoś wie gdzie można nabyc takie tulejki.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - wahacz tylny

Post autor: prezesjm » 11 maja 2006, 12:00

Były 2 typy, starszy podobny do 164,Themy - tulejka z tego co pamiętam ta większa jest niestety inna trodszkę większa średnica, można dokupić jako część zamienna oczywiście nie w serwisie bo tam występuje razem z wahaczem, nowy typ wahacza jest w serwisie tańszy i myśle że warto kupić orginał. Tulejki tylne małe są identyczne we wszystkich typach i rocznikach i takie same jak w 164 .

Anonymous

Kappa - wahacz tylny

Post autor: Anonymous » 11 maja 2006, 16:10

To jest starszy typ wachacza

lukasz_lodz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 322
Rejestracja: 19 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: lukasz_lodz » 06 maja 2011, 16:30

a jak wygląda z sprawa w modelach po 1998 roku, jak ten wahacz już jest inny,jest możliwość wymiany samych tulei?? bo póki znalazłem cały wahacz za ok. 300zł

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: faraon » 06 maja 2011, 16:39

lukasz_lodz pisze:a jak wygląda z sprawa w modelach po 1998 roku, jak ten wahacz już jest inny,jest możliwość wymiany samych tulei?? bo póki znalazłem cały wahacz za ok. 300zł
Jest możliwość wymiany samej tulei wahacza. Jej średnica to 58 mm. Te przed zmianowe miały średnicę 52 mm.
PS.: Tuleja jest jedna w wahaczu, druga występuje w zwrotnicy - to w zasadzie tulejka (w porównaniu do tej z wahacza ;) )
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: paśny » 18 cze 2012, 15:32

Mam pytanie: czy wahacze starego i nowego typu można stosować zamiennie? Chodzi o takie typy jak na zdjęciach:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: faraon » 18 cze 2012, 20:42

Można. Byle by nie dwa różne (P i L) - tak sądzę.
Ja w kupecie wyjąłem prostokątne i włożyłem rurowe. Jest OK.
W kombiaku regenerowałem rurowe - tuleje.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: Gros » 18 cze 2012, 21:03

Śmiało mam u siebie w sw to jest dokładnie to samo jeśli nie masz belki skrętnej dokręcanej do obu wahaczy tylko stabilizator z tyłu
:lol: : gafa : :bitwa:

argenta67

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: argenta67 » 18 cze 2012, 21:16

BogdanA pisze:Śmiało mam u siebie w sw to jest dokładnie to samo jeśli nie masz belki skrętnej dokręcanej do obu wahaczy tylko stabilizator z tyłu
No popatrz a ja mam belkę przykręcaną do wahaczy i stabilizator z tylu : ok2 :

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: Gros » 18 cze 2012, 21:18

TAK ale jak nie masz stabilizatora to nie zamontujesz -no chyba że w pokrzywy lubisz jeździć hihihi
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
DamianS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 8:27
Lokalizacja: Bournemouth

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: DamianS » 20 cze 2012, 22:01

W Kappach z początku produkcji stabilizator był przykręcany bezpośrednio do wahaczy. Do tego służą 2 otwory po środku wahacza widoczne na górnym zdjęciu. Później konstrukcję zmieniono na drążek z łącznikami. Wahacz nowszego typu może być stosowany wyłącznie ze stabilizatorem z łącznikami.
Obrazek

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: pani_bichoniowa » 29 sie 2012, 14:29

Podepnę się pod temat.
Czy w tym wahaczu starego typu (ten ze zdjęcia powyżej) da się wymienić tylko tą tuleję, jeżeli tak to jak ona się fachowo nazywa?
Czy ten wahacz ma jakąś inną nazwę, bo jak szukam to tylko mi wahacze na przód wyskakują?

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - wahacz tylny

Post autor: KrissEB » 29 sie 2012, 14:45

Jest to gumowa tuleja stary typ o średnicy 52 mm. Na autosklep24.pl mają takie tuleje i tak podpisane "tuleja s. typ 52 mm", na allegro też widziałem. Da się wymienić i podobno nawet łatwo wg Lanciateam tego obecnego.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”