Lancia Delta 2.0 HF Turbo
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2012, 12:42
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Myślenice
Lancia Delta 2.0 HF Turbo
Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 23:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Re: Lancia 2.0 HF Turbo
1x-letnie turbo na bank będzie wymagało inwestycji. W 16vt najczęściej wymiany wymagają wałki rozrządu, lubi się obrócić panewka, turbo pewnie będzie do regeneracji. Blacha też już może być problemem.
Z częściami nie powinno być problemów. Za ładną trzeba zapłacić z 9-10tys. Na pierwsze auto średnio się to nadaje.
Z częściami nie powinno być problemów. Za ładną trzeba zapłacić z 9-10tys. Na pierwsze auto średnio się to nadaje.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Lancia 2.0 HF Turbo
Zacznij od wizyty na Allegro , Ottomoto , czy inne Mobile.de . Szybko stwierdzisz , że podaż tych aut jest bardzo mała . Po drugie - w większości przypadków ich cena będzie odzwierciedlała stan . Jeżeli liczysz , że za mniej niż 10 tys kupisz auto w naprawdę dobrym stanie - to możesz się mocno przeliczyć . Poza tym produkcję tych aut zakończono klikanaście lat temu , a z racji swojej specyfiki na pewno nie jeździł nimi niemiecki emeryt do kościoła - więc egzemplarzy bezwypadkowych po prostu nie ma ! Pal sześć , jak to były tylko obcierki , ale szansa na auto po dzwonie jest proporcjonalnie większa niż przy innych słabszych autach .kondzior pisze:Za nie długo będę miał prawo jazdy, więc będę młodym kierowcą. Aktualnie jestem zainteresowany Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tego silnika, czy siadają turbiny, jakie są najczęstsze usterki w tych silnikach, podstawowy przegląd samochodu (olej, klocki,tarcze itd) jaki koszt, jak jest z częściami, trudno dostępne w Polsce, jakie spalanie i czy to auto dla mnie dla kierowcy bez doświadczenia, co myślicie? Na co patrzeć szczególnie przy kupnie tego samochodu?
Ile trzeba zapłacić za ten samochód w dobrym stanie ? +/-
Awaryjność i koszty eksploatacji też są proporcjonalnie większe , a spalanie niżej 10l / 100 nie jest możliwe ( za to sięgajace 20 - bardzo )
Na pytanie - czy jest to auto dla świeżo upieczonego kierowcy - odpowiedź brzmi : zdecydowanie nie !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Lancia 2.0 HF Turbo
Jak moja Delta jeździła to paliła dużo, ale nie udało mi się przekroczyć 30 litrów, ale nigdy nie zejdziesz z 10 litrów mi zazwyczaj paliła w okolicach 20 litrów, ale to jest auto do zabawy, nigdy nie starałem się by spaliła jak najmniej. Co di silników to największym problemem są poprzedni właściciele którzy źle eksploatują i serwisują auta, jak auto ma 200 tys przelotu to też nie ma się czemu dziwić. Sam mam 22 lata, jeżdżę dużo, różnymi autami, ale Delta 16vt nie jest autem łatwym w prowadzeniu i utrzymaniu, jako jedyne auto do jazdy codziennie raczej bym odpuścił.
Odp: Lancia 2.0 HF Turbo
Na trasie bez problemu schodzi się do 8,5-8,7 litra. Po miejscu spala mi 15-16. Średnie spalanie z ostatnich 8 miesięcy mieści się z zakresie 12-13 litrów.
Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
"... I guess it's just the way I'm wired."
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Odp: Lancia 2.0 HF Turbo
dawidson pisze: Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Odp: Lancia 2.0 HF Turbo
Owszem, dinozaur będący na rynku od 25 lat. Współczesne silnik turbobenzynowe są lżejsze, oszczędniejsze a przy okazji rozwijają większą moc.Wilkin pisze:dawidson pisze: Moim zdaniem tragedii nie ma jak na samochód tak stary konstrukcyjnie.
no taaa - a przy nim fiat 125p to co najmniej dinozaur
dla mnie najpierw się naucz jeździc - a potem myśl o dosiadaniu 200KM
Bez urazy - ale Ja chcę życ. Twój los mam gdzieś.
Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...
"... I guess it's just the way I'm wired."
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Odp: Lancia 2.0 HF Turbo
I prawidłowodawidson pisze: Jeździć uczę się stale,, dziękuję za radę...
tylko że o jazdę, to piłem do kolegi który założył temat
a co do fiacika itp - to nie długo będziemy mówic "stary konstrukcyjnie" - na silniki które były nowością miesiąc temu
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza