Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odpalić

Post autor: Jacek » 19 cze 2012, 12:38

Jak w temacie. Do wymiany będzie bateria bo nie trzyma przy częstym odpalaniu.
Gdy jest rozładowana to kręci słabiej, skaczą wskazówki licznika i obrotomierza i sypie wszystkimi możliwymi błędami na wyświetlaczu.
Tak mi się właśnie przydarzyło, silnik kaszlnął i : gafa :
Naładowałem akumulator a tu nic. Podłaczyłem komputer, zostały błędy czujnika skrętu, jakiś w ABS i błąd linii can plus napięcie. Logowanie do body raz się udaje a raz nie. W ECU silnika nie było żadnego problemu a nie ma zamiaru odezwać się.
Poprzedni właściciel wspominał że wyłącznik inercyjny czasem robi fochy (ten przy fotelu aż był wyłamany ze wspornika od wduszania) a ten na klemie plusowej miał odłączony kabelek wyzwalający(czyżby nie bez przyczyny?).
Wywołałem odcięcie i wtedy pokazał się błąd inertia switch, po wciśnieciu obu silnik kichnął i nic.
Po odpięciu przewodu paliwowego stwierdziłem że nie ma ciśnienia na listwie zasilającej wtryski.
Zamówiłem główny bo jest popękany i ma urwany wspornik, ale mam podejrzenia również do tego na klemie (tak jakoś tępo się przełącza chociaż znacznik przeskakuje i wtedy nie ma błędu na wyświetlaczu) ale pompy i tak nie słychać podczas kręcenia rozrusznikiem. Awarię czujnika położenia wału wstępnie wykluczam bo wskazówka obrotomierza podnosi się przy kręceniu (chyba że dostaje impulsy z innego). Po południu sprawdzę pompę paliwa, ale raczej nie jej wina.

Po przydługim wstępie pora na kilka pytań:
-gdzie jest filtr paliwa -przy okazji pora go wymienić
-gdzie szukać przekaźnika pompy paliwa
-czy ktoś dobierał się do wyłącznika inercyjnego -trzeba wyjmować fotel i wykładzinę czy tylko wyjąć listwę progową i da się na tyle odchylić żeby prawidłowo zainstalować
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 3,2V6 po rozładowaniu akumula nie chce odpalić

Post autor: Gros » 19 cze 2012, 15:41

wiesz ciekawa historia z tym twoim autkiem
widzę ,że masz troszkę pojęcia :D o tym co robisz i co chcesz tym aucie zrobić :D
Dziwi mnie tylko fakt że robisz szkolne błędy 9volt to magiczna granica do odpału aut z elektroniką a ty jak uparciuszek a może sie uda i przy 7 voltach odpalić :lol: i potem skąd ten bałagan, mapy się rozbiegają ,to nie działa i tamto :lol: :lol: :lol: :lol:
Nie pisał bym w temacie ale przypomniała mi się historia z przed ponad roku :D
Udałem sie do kolegi w Olsztynie zajeżdżam a chłopaki 166 3.0 ciągają po placu -pytam czemu tą bidulkę na stryczku włóczycie a padł aku kręciłem kichną ze cztery razy solidnie i cisza a dziś rano nowe aku kupiłem i cisz kręci momentami z oporem i nic .Grzebalismy ,grzebalismy auto dalej głuche czasem prykneło :D zadzwoniliśmy po znajomego z serwisu Fiat przyjechał z kompem popatrzył posłuchał i mówi panowie tu nie ma co podłączać tu jest"chu : cenzura : ówka" pasek przeskoczył
Czasami bzdurne rzeczy prowadzą do tragedii :D czasem aż do niewiarygodnych
:lol: : gafa : :bitwa:

argenta67

Re: Thesis 3,2V6 po rozładowaniu akumula nie chce odpalić

Post autor: argenta67 » 19 cze 2012, 18:46

Z v6-mi tak bywa, że próba uruchamiania przy słabym aku ma prawo strzelić fochy. Miałem taka Kappę 3.0 v6 klienta i stala dość długo u mnie i byłem zmuszony ją przestawiać i tak po trzech miesiącach kichnął, prychnął a efektem był przestawiony rozrząd na szczęście zapalał ale jak w końcu wszedł tak na 2000 tyś obrotów to walił jak sieczkarnia i miałem darmową robotę dobrze, że bez zaworów, planowania głowicy, itp, itd.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis 3,2V6 po rozładowaniu akumula nie chce odpalić

Post autor: Jacek » 19 cze 2012, 19:02

Bogdan, po prostu wsiadłem do samochodu, jak zwykle i troszkę słabiej zakręcił. Nie sprawdzam napięcia przed każdym odpalaniem. Jako że ostatnio przestałem wozić dup.ko do pracy tylko spaceruję to Tereska stoi odłogiem.
Stąd pewnie problem z baterią.
Nie brałem jej na stryczek, więc rozrząd nie wchodzi w rachubę (wszystko nowiutkie). Idę zerknąć w pompę paliwka i tylny inercyjny.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odp

Post autor: Gros » 20 cze 2012, 9:51

kurcze szkoda by było taka ślicznotkę spsuć powodzonka w usuwaniu usterek
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odp

Post autor: Jacek » 20 cze 2012, 21:18

Niestety wygląda na problem komunikacyjny CAN i prawdopodobnie nie ma zezwolenia z body na zapłon. Potrzebuję informacji którymi wtykami i kablami idą sygnały CAN-L CAN-H, gdzie są masy Body, części NIT i ABS.
ECU silnika nie ma żadnych problemów co nie przeszkadza mu to w olaniu mnie z góry.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odp

Post autor: Jacek » 25 cze 2012, 23:41

Znikąd pomocy... więc zadzwoniłem do ASO ustalić termin wizyty. Jako że nie miałem innych zajęć wyjąłem puszkę bezpieczników komory silnika i zrobiłem porządny cleaning'up.
Poprzedniemu właścicielowi ktoś zgubił pokrywkę puszki bezpieczników. Szukałem na alledrogo i wołali za pokrywkę od 120 do 150 PLN plus przesyłka. Nabyłem więc Ricambi Orginali za 42 zł z dostawą gratis.
Po wyczyszczeniu wszystkiego w puszce Kontakt Spray-em Tereska zapomniała o wszelkich fochach i śmiga aż serce rośnie.
: yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes : : yesyes :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odp

Post autor: stabraf » 25 cze 2012, 23:43

Hehe , to za to Ricambi Orginali :lol: Jakbyś kupił używkę na allegro to by pewnie dalej focha stroiła ;)

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis 3.2 V6 - po rozładowaniu akumulatora nie chce odp

Post autor: Jacek » 26 cze 2012, 0:06

stabraf pisze:Hehe , to za to Ricambi Orginali :lol: Jakbyś kupił używkę na allegro to by pewnie dalej focha stroiła ;)
Ricambi to ricambi nie jakiś badziew.
Dokupiłem Teresce jeszcze oryginalny inertia switch ,spinki i puszkę rezonansową z rurą dolotu powietrza i za całość zapłaciłem lekko ponad 400 złociszów. Gościu w ASO cztery razy sprawdzał czy nie ma pomyłki bo 250zł za dolot wydawało się ciut mało....a jednak.
Wrzucę fotkę żeby inni widzieli że nie zawsze stare jest tańsze (a na pewno nie lepsze)
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”